Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:44:15 GMT

عبادات برای انسان سازی است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۳۷۱۰

عبادات برای انسان سازی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در جمع نمازگزاران اراکی اظهار کرد: انسان در ماه بندگی خدا سرمایه‌های معنوی ارزشمندی ذخیره می‌کند که باید به درستی از این سرمایه‌ها حفاظت کند.

دری‌نجف آبادی افزود: قرآن کریم در آیات بسیاری باطل و لغو بودن آفرینش را رد و تاکید می‌کند که ما شما را عبث نیافریده‌ایم و این هدفدار بودن انسان در ماه رمضان خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک با بیان اینکه همه به سوی خدا باز می‌گردیم، گفت: هدف تمام عالم حرکت به سمت خداست و انسان باید پاکیزه به نزد خدا بازگردد. 

دری نجف آبادی بندگی و تکامل انسان تا رسیدن به عظمت را هدف خلقت برشمرد و بیان کرد: بزرگترین الگوی بندگی که به مقام عبودیت رسیده پیامبر (ص) است و باید از سیره این عزیزان الگو گرفت، چرا که ائمه چراغ راه بشریت هستند.

وی با اشاره به اینکه  عبادات برای انسان سازی و ایجاد تحول در روح و قطع وابستگی  است و خدا به این عبادت‌ها نیازی ندارد، اظهار کرد: ماه رمضان درس‌های بسیاری دارد که باید این درس‌ها را به خوبی فرا گرفت که یکی از این درس‌ها کمک به فقرا و نیازمندان است.

دری نجف‌آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مطهری گفت: آثار این شهید مایه خیر و برکت است و معلمان باید از این شهید الگوگیری کنند و بدانند نقش بسیار کلیدی در تربیت انسان ها دارند.

به گزارش فارس اشاره به روز شوراها، روز خلیج فارس، روز کارگر از دیگر محورهای سخنرانی نماز عید فطر بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز عيد دري روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو

نوجوانان کرمانی با کسب ۵ مدال طلا،۳ نقره،۲برنز و کسب۷۲۰ امتیاز قهرمان المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ شدند.

همچنین یزد با کسب۴۷۰ امتیاز دوم، سیستان و بلوچستان با کسب ۴۲۰ امتیاز سوم و خراسان جنوبی با کسب۳۷۰ امتیاز چهارم شد.

بدین ترتیب تیم نوجوانان کرمان به سرمربی گیری سعیده بازمانده، مربیگری حکیمه مکی آبادی و سرپرستی فرزانه خانقائی توسط نادیا ایزدآبادی، غزل نصرت آبادی، آناشهسواری، ستایش نجمی نژاد، یاسمن نژادکورکی، صاحب مدال طلا، بهنازسفلایی، ستاره رحیمی و رایا باقری صاحب مدال نقره، و آرزو سلیمانی و ستایش گیلک صاحب مدال برنز شدند.

همچنین نرگس فرخی نژاد به عنوان سرناظر مسابقات و نجمه پورمیرزایی به عنوان داور، نمایندگان فدراسیون در این دوره از مسابقات بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد