Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:57:51 GMT

تداوم سقوط استقلال و پرسپولیس در رنکینگ جهانی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۳۷۳۹

تداوم سقوط استقلال و پرسپولیس در رنکینگ جهانی

 بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۱۳ اردیبهشت) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۰۹ امتیاز و با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در رتبه پنجم قاره آسیا و با ۳ پله سقوط در سطح جهانی در رتبه ۱۱۳ جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۶۲ امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران و جایگاه ۸ آسیا باقی ماند. همچنین شاگردان فرهاد مجیدی با ۷ پله سقوط در رتبه ۱۷۴ جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۰۲ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم هچنان در رتبه ۱۸ آسیا ایستاده است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی هم با ۱۰ پله سقوط در رتبه ۲۹۱ جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم فوتبال فولاد، گل گهر سیرجان و تراکتور در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۳ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با ۱۶۸۲ امتیاز  صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۵۶ امتیاز و اولسان هیوندای هم با ۱۶۳۱ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم جای دارند. الدحیل قطر با ۱۶۲۳ امتیاز به رتبه چهارم قاره کهن صعود کرده است.

در رده‌بندی جهانی هم جایگاه ۴ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نکرده است و لیورپول با ۲۰۷۱ امتیاز همچنان صدر جدول را در اختیار دارد. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم های منچسترسیتی با ۲۰۳۹ امتیاز و بایرن مونیخ با ۱۹۷۸ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند. رئال مادرید ۱۹۷۵ امتیازی همچنان در رتبه چهارم ایستاده است. آژاکس آمستردام با ۱۹۰۸ امتیاز و با ۳ پله صعود در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی با یک پله صعود به رتبه ۱۳ و لورکوزن تیم سردار آزمون با ۳ پله صعود به رتبه ۲۸ و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش، با ۲ پله صعود به رتبه ۴۳ صعود کرده اند.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

لیورپول
منچسترسیتی
بایرن مونیخ
رئال مادرید
آژاکس
اینتر میلان
چلسی
بارسلونا
میلان
پاری سن ژرمن

بیشتر بخوانید

پرسپولیس در رتبه ۱۰۰ و استقلال در رده ۱۹۶ رنکینگ جهانی سقوط استقلال و پرسپولیس در آسیا

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند فجر به‌سوی صعود با شکست صدرنشین/چادرملو بالأخره برد

فجر سپاسی شیراز در بازی بزرگ هفته بیست‌ونهم لیگ یک از سد خیبر گذشت و به صعود به لیگ برتر نزدیک شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای هفته بیست‌ونهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور امروز (پنجشنبه) برگزار شد که نتایج این بازی‌ها به شرح زیر است:

سایپا یک - چادرملوی اردکان 2

دریا کاسپین بابل یک - مس شهر بابک یک

محمدی: باشگاه‌های مس ساختار آنچنانی ندارند

داماش گیلان یک - شهر راز شیراز صفر

خوشه طلایی ساوه یک - آریو اسلامشهر یک

شهرداری آستارا صفر - استقلال آبی‌پوش ملاثانی یک

مس کرمان یک - شاهین بندر عامری صفر

فجر سپاسی شیراز 3 - خیبر خرم‌آباد صفر

روایت مسئول برگزاری لیگ یک از لغو عجیب بازی سرنوشت‌ساز

نفت مسجدسلیمان صفر - پارس جنوبی جم صفر

نفت و گاز گچساران صفر - مس سونگون صفر

تیم خیبر خرم‌آباد با وجود شکست سنگین برابر فجر سپاسی، با 64 امتیاز در صدر جدول ماندنی شد. چادرملوی اردکان نیز پس از سه تساوی متوالی، بالأخره طعم پیروزی را چشید و با 60 امتیاز، همچنان در رده دوم ایستاد. فجر سپاسی هم با غلبه بر صدرنشین، 58 امتیازی شد و در رتبه سوم باقی ماند.

نفت مسجدسلیمان نیز در خانه خود متوقف شد و با 55 امتیاز، در رتبه چهارم قرار گرفت. خوشه طلایی نیز با 16 امتیاز در قعر جدول حضور دارد. داماش گیلان و شاهین بندر عامری با 23 امتیاز و بر حسب تفاضل گل، در جایگاه‌های شانزدهم و هفدهم جای دارند. شهرداری آستارا و دریا کاسپین بابل هم با 24 و 23 امتیاز، رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم جدول را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول
  • گام بلند فجر به‌سوی صعود با شکست صدرنشین/چادرملو بالأخره برد
  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/«توهین» میلیاردرها به تماشاگران
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/ «توهین» میلیاردها به تماشاگران
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی