Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با همتای صهیونیست خود، سالروز اشغال فلسطین را که تل‌آویو آن را «سالروز استقلال» می‌خواند، تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «اسحاق هرتزوگ» همتای صهیونیست خود تلفنی گفتگو کرد.

بنابر گزارش شامگاه دوشنبه پایگاه خبری «آی۲۴»، اسحاق هرتزوگ در این تماس تلفنی عید فطر را به اردوغان تبریک گفته و در مقابل رئیس‌جمهور ترکیه نیز آنچه در این گزارش «سالروز استقلال اسرائیل» خوانده شده، به همتای صهیونیست خود تبریک گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق بیانیه رسمی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی، رجب طیب اردوغان در این گفتگو ابراز امیدواری کرده است که عید با خود «خوشی و صلح و نزدیک شدن قلب‌ها در منطقه» را به همراه داشته باشد.

دو طرف همچنین در تماس تلفنی درباره اهمیت گفت‌و‌گوی علنی و استمرار آن به منظور آنچه «حفظ آرامش و ثبات منطقه» خوانده شده، بحث و تبادل نظر کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که اسحاق هرتزوگ از اردوغان تشکر و در عین حال بیان کرده که همکاری با یکدیگر باید به نفع دو طرف ادامه پیدا کند.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» هفته گذشته خبر داد که آنکارا به درخواست تل‌آویو از ورود ده‌ها نفر از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به خاک ترکیه ممانعت به عمل آورده است.

آنکارا و تل‌آویو از می ۲۰۱۸ - و پس از آنکه ترکیه به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفیر نداشتند؛ اما چند ماهی است که روابط دو طرف عادی‌سازی شده و ترکیه و رژیم صهیونیستی اکنون در تلاش هستند تا در تمام زمینه‌ها روابط خود را توسعه دهند.

روزنامه ترکیه‌ای «حریت» نیز در آستانه سفر هرتزوگ به ترکیه گفته بود که آنکارا حدود یک سال و نیم است که مذاکراتی محرمانه با تعدادی از کشور‌های منطقه انجام می‌دهد که شاید هدف از آن پیدا کردن محل اقامت جدید برای اعضای حماس باشد. در ادامه این گزارش آمده بود، آنکارا به اطلاع حماس رسانده که اعضای نظامی این جنبش در ترکیه نخواهند ماند و ترکیه کمک نظامی به حماس نمی‌کند؛ اما فعالیت‌های سیاسی حماس در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

پس از عادی‌سازی روابط دو طرف، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم»، هفته گذشته خبر داد که آنکارا به درخواست تل‌آویو از ورود ده‌ها نفر از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به خاک ترکیه ممانعت به عمل آورده است.

اسرائیل هیوم به نقل از یک منبع فلسطینی گزارش داده بود: «این مسئله تنها مربوط به جلوگیری از ورود‌های تصادفی [اعضای حماس به ترکیه]نبوده، بلکه آنکارا از ده‌ها نفر از فعالان حماس خواسته که خاک این کشور را ترک کنند. این عملا در دو ماه گذشته رخ داد و برخی از افراد مرتبط با شاخه نظامی حماس اخراج شدند.»

منبع مذکور که اشاره‌ای نیز به نام او نشده بود، بیان کرده بود: «اسرائیل در ورای این اقدام قرار دارد و لیستی از نام ده‌ها نفر را به منظور جلوگیری از ورود آن‌ها به خاک ترکیه به بهانه دست داشتنشان در یک سری اقدام نظامی برای آنکارا ارسال کرده است. به همین دلیل ترکیه‌ای‌ها به نزد مقامات حماس رفتند و به آن‌ها گفتند: قول داده بودید که چنین چیز‌هایی را در خاک ما انجام ندهید. اکنون باید [خاک ترکیه را]ترک کنید.»

این گزارش در حالی منتشر شد که پیش از آن، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از چند مقام بلندپایه صهیونیست خبر داده بود که از جمله شروط تل‌آویو برای بهبود روابط با آنکار محدودیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ترکیه بوده است. کانال ۱۳ خبر داده بود که دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو‌های داخلی پیرامون ترکیه تأکید کرده است که هر گونه فرایند برای عادی‌سازی روابط باید شامل محدودیت فعالیت‌های حماس در ترکیه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان رژیم صهیونیستی ترکیه اسحاق هرتزوگ رژیم اشغالگر قدس رژیم صهیونیستی رئیس جمهور خاک ترکیه ده ها نفر تل آویو دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

رییس جمهور ترکیه با حمایت از تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال