Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت به منظور خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه طرح نهضت ملی مسکن را اجرا نمود. افراد واجد شرایط می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده و اقدام به دریافت مسکن دولتی با قیمتی پایین به همراه وام آن دریافت نمایند. متولی اجرای پروژه نهضت ملی مسکن؛ وزارت راه و شهرسازی است و هر گونه اجحاف در انجام این پروژه از سوی این نهاد پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهضت ملی مسکن تا کنون افراد زیادی را خانه دار کرده است. شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن و همچنین آخرین اخبار در رابطه با نهضت ملی مسکن در ادامه شرح داده می شود.

خلیل محبت خواه گفت: متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۳ سال با ورود به سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir، باید تعهد نامه محضری را دانلود و سپس به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنند و پس از تکمیل تعهد نامه و ثبت محضری، اسکن تعهدنامه تکمیل شده را مجددا در سایت بارگذاری کنند تا شرایط احراز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیگیری و دنبال شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، عدم بارگذاری و اسکن تعهدنامه محضری تکمیل شده و ممهور به مهر محضری، مصداق ناقص بودن مدارک است و تا پایان اردیبهشت باید ویرایش‌ها توسط متقاضیان انجام شود، و در صورتی که اطلاعات تکمیل نشود به عنوان نقص مدارک تلقی شده و متقاضیان حذف خواهند شد.

تاکنون ۱۳۰ هزار نفر مجرد در استان تهران اقدام به ثبت نام در سامانه ثمن کرده‌اند و باید تمامی متقاضیانی که اطلاعات خود را ویرایش نکرده‌اند تا پایان اردیبهشت اقدام به ویرایش اطلاعات کنند.

ارسال پیامک به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن از اواسط فروردین آغاز شده و متقاضیانی که پیامک دریافت کرده‌اند، باید اقدام به تکمیل اطلاعات و آورده خود تا تاریخ اعلام شده در پیامک کنند.

احتمال ریزش متقاضیان نهضت ملی مسکن

آمار مذکور در شرایطی از سوی محمودزاده ارایه شده که پرداخت آورده از سوی متقاضیان طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) تناسب چندانی با برنامه‌ی هدف‌گذاری شده ندارد. محمود شایان ـ مدیرعامل بانک مسکن به تازگی گفته است: حدود ۳۷۲ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن برای این طرح افتتاح حساب کرده و از این میزان ۲۲۰ هزار نفر آورده خود را واریز کرده‌اند.

این در حالی است که چند روز قبل وزارت راه و شهرسازی از تایید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی خبر داد. با این حساب می‌توان گفت کلا ۲۲۰ هزار متقاضی موثر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن واریز وجه داشته‌اند که حدود یک چهارم آنها خودمالک هستند. بنابراین شواهد و قرائن نشان می‌دهد در بخش فراخوان نمی‌توان چندان به پیشرفت پروژه از طریق آورده متقاضیان امیدوار بود و شاید دولت مجبور باشد، بیشتر از طریق تسهیلات بانکی، طرح را جلو ببرد.

قرار است تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با حداکثر مدت بازپرداخت ۲۰ ساله به واحدهای این طرح تعلق بگیرد. نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد خواهد بود اما برای اقشار مختلف، متفاوت است. دولت می‌گوید که دهک‌های اول تا سوم بیشترین یارانه و مشوق‌های دولتی را دریافت خواهند کرد. اقساط ماهیانه تسهیلات نیز ۳ تا ۴ میلیون تومان هم اعلام می‌شود اما محاسبات از مبالغ بالاتر برای دهک‌های ۴ تا ۸ حکایت دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی جامعه راه و شهرسازی استان مسکن وزارت راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن

حامد ریگی  گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوریکه در گام نخست زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام و همزمان برای یک‌هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان بیان کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌ صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت ۲ طبقه در دستور کار قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!