Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ تهران در نشستی به مناسبت روز معلم با محسن مطلبی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران اظهار داشت: در این مدت همت‌مان را برای رفع مشکل سرانه آموزشی ساکنان با یک همکاری و همیاری بین بخشی افزایش داده‌ایم.

او افزود: بخش قابل توجهی از این منطقه را شهرک‌های مسکونی تشکیل داده‌اند که در دو دهه اخیر مورد احداث قرار گرفته‌اند؛ اغلب شهرک‌ها به تعهدات خود مبنی بر احداث مدرسه اقدام نکرده‌اند، این در حالیست که روز به روز به تعداد جمعیت این منطقه افزوده شده و طبق یک پایش صورت گرفته کمبود ۱۰۰ مدرسه در این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت منطقه به نیم میلیون نفر می‌رسد

محمدی ادامه داد: در سال ۸۷ جمعیت این منطقه ۶۰ هزار نفر بوده که این روزها جمعیت به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است و طبق پیش‌بینی‌ها در چند سال آینده جمعیت به مرز نیم میلیون نفر خواهد رسید که سرانه موجود آموزشی به تناسب جمعیت نیست و این کمبود مدرسه بعد از نبود سیستم فاضلاب‌کشی به عنوان دومین چالش محسوب می شود.

شهردار این منطقه غربی تهران خاطرنشان کرد: با تدابیر شهردار تهران در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به موضوع افزایش سرانه آموزشی صورت گرفته است، به همین منظور شهرداری منطقه نیز عزم جدی برای بالا بردن سرانه آموزشی در نظر گرفته است.

او تصریح کرد: هر مجتمعی که اقدام به ساخت بالای ۲۰۰ واحد مسکونی می‌کند در صورتی که سرانه آموزشی را مهیا نکند شهرداری به هیچ عنوان پایان کار صادر نخواهد کرد؛ از سوی دیگر با یک همکاری، همیاری و هم فکری بین شهرداری و آموزش و پرورش می‌توان در یک مدت تعریف شده این چالش را برطرف کرد.

دانش‌آموزان برای تحصیل به منطقه ۵ می‌روند

محمدی عنوان کرد: شاهد آن هستیم که بخش قابل توجهی از دانش آموزان ساکن در این منطقه برای تحصیل به منطقه ۵ تهران تردد دارند که با راه اندازی مدارس جدید در این منطقه شاهد کاهش تردد شهری خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲۲ تهران در پاسخ به این سوال که «شهرداری چه اقداماتی برای رفع این چالش آموزشی انجام داده است؟»، گفت: ۸ زمین به شکل رایگان از سوی شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته که چهار زمین مورد احداث، یک زمین در حال احداث و سه زمین دیگر در حال روند امورات ادارای است؛ البته در زمینه مجوز ساخت نیز مساعدت هایی از سوی مدیریت شهری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در حال حاضر ۵۳ مدرسه دولتی، سه مدرسه در روستاهای حریم منطقه و ۴۷ مدرسه غیر دولتی در محلات ۱۲ گانه این منطقه وجود دارد؛ همچنین بودجه مناسبی برای سال جاری برای کمک به مدارس از سوی مدیریت شهری درنظر گرفته شده است.

محمدی اظهار کرد: مرمت و بازسازی مدرسه شهدای ایران خودرو واقع در شهرک پیکان شهر، رنگ آمیزی و ایزوگام چند مدرسه، تهیه ۱۷ دستگاه کامپیوتر از دیگر اقدامات مدیریت شهری برای مدارس موجود در منطقه است.

کد خبر 674036

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سرانه آموزشی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور

احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، اظهار داشت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

راستینه اضافه کرد: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، بیان داشت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

راستینه با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

راستینه ادامه داد: افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد