Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@02:31:20 GMT

عید فطر نشاط و تعالی معنوی بندگان الهی است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۴۷۷۴

عید فطر نشاط و تعالی معنوی بندگان الهی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در نماز عید سعید فطر مصلای شهر گرگان، اظهار کرد: دو عید اسلامی داریم، قربان و فطر است که با اعیاد دیگر ملی و باستانی فرق می کند، عید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی است، مسلمانان یک ماه عبادت، نماز خواندن، روزه داری، تلاوت قرآن و راز و نیاز کردند و امروز پاداش و جایزه آنرا از خالق متعال دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی؛ وقتی از خانه خارج شده تا برای ادای نماز به سمت مصلاهای عید می روید به خاطر بیاورید که روزی از قبرها خارج شده و به محضر جل جلاله حاضر می شوید؛ زیرا روز عید فطر شبیه ترین روز به روز قیامت است.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه اساس خلقت انسان بندگی خداوند است، تصریح کرد: ارتباط و بندگی با خداوند کریم اساس سعادت و خوشبختی زندگی انسان در دنیا و آخرت است و توجه به مردم و جامعه نیز بعد از توجه به خداوند قرار می گیرد.

وی، افزود: همه این آمدن و رفتن ها به سمت مساجد و مصلاها و ادای نمازها و روزه داری ها به معنای این است که ما به دنبال محبت و بندگی خداوند هستیم و در این صورت خداوند نیز از اعمال و کردار ما راضی و خشنود خواهد شد.

به گفته وی؛ کسانی که ماه رمضان را با موفقیت پشت سر گذاشته اند سرمست و شادمان از اعمال حسنه خود در این ماه مبارک هستند؛ ولی کسانی که اهل ماه رمضان نبودند روزی می فهمند که چه زیان بزرگی را نصیب خود کرده اند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه فرد مسلمان نمی تواند در قبال وضعیت جوامع اسلامی بی تفاوت باشد، ابراز کرد: امت اسلامی نمی تواند غافل و بی تفاوت از وضعیت سخت و ناراحت کننده مردم یمن، افغانستان، فلسطین و سایر بلاد اسلامی باشد.

وی، ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده اند: اگر کسی صدای یک انسانی را بشنود که کمک می خواهد در حالی که می تواند کم کند مسلمان نیست».

به گفته وی؛ فلسفه پرداخت زکات فطریه نیز در دستگیری و کمک رسانی به مستمندان و نیازمندان امت است و لازم است در قبال افراد ناتوان جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان از خداوند خواست تا ملت های مظلوم اسلامی و غیر اسلامی را از دست ستمگران جهانی نجات بدهد و همچنین به مسئولان توفیق بدهد تا مشکلات معیشتی مردم را رفع کرده تا سفره مردم پررنگ تر شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله نورمفیدی نماز عید فطر عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزیزد، این مراسم با حضور قشر‌های مختلف مردم به یاد ۵۴ شهید شهر شاهدیه در حسینیه ثارالله برگزار شد.
 مراسمی معنوی که یک مهمان ویژه داشت. 


پیکر پاک شهید گمنامی که حال و هوای مراسم را دگرگون کرد. 


حجت الاسلام و المسلمین رفیعی سخنران ویژه این مراسم بود. 


وی در سخنانی به بیان فضیلت‌های شهدا پرداخت و گفت:خیر دنیا و آخرت و رسیدن به رستگاری میسر نمی‌شود مگر با تبعیت از فرمان الهی و اولیای الهی. 


مردم در این مراسم باردیگر با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید پیمان بستند و اعلام کردند با پیروی از ولی فقیه زمان و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی راه آن عزیزان را ادامه می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است