Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@17:07:49 GMT

دیوان عالی آمریکا قصد غیرقانونی کردن سقط جنین را دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۵۰۸۰

دیوان عالی آمریکا قصد غیرقانونی کردن سقط جنین را دارد

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بنابر یک طرح پیش نویس، دیوان عالی آمریکا قصددارد تا سقط جنین در سراسر آمریکا را غیر قانونی اعلام کند.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری سی ان ان دراین باره نوشت: افشای  این پیش نویس و  سند محرمانه دیوان عالی آمریکا که توسط (تارنمای خبری آمریکایی) «پلتیکو» منتشر شده، حاکی است نویسنده این  پیش نویس قاضی «ساموئل آلیتو»، (یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا) نظری مخالف آزادی سقط جنین در آمریکا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی ساموئل آلیتو یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا مخالف آزادی حق سقط جنین در آمریکا

این شبکه خبری با پرداختن به بخشی از این پیش نویس گزارش داد: قاضی آلیتون در این متن نوشته است که حکم پرونده سقط جنین از همان ابتدا اشتباه بوده است.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه این خبر می نویسد: بنابر این پیش نویس، دادگاه حق سقط جنین را لغو خواهد کرد. این نظر یکی از پرپیامدترین تصمیم ها طی چند دهه گذشته از سوی دیوان عالی آمریکا خواهد بود که در زمینه سلامتی زنان و حق سقط جنین بدنبال خواهد داشت.

سی ان ان درادامه نوشت: به نظر می رسد پنج قاضی از مجموع  ۹ قاضی فدرال به لغو این قانون رای خواهند داد، اما قرار نیست تا این نظر تا اواخر ماه ژوئن انتشار یابد، با این حال تقریبا نیمی از ایالت های آمریکا قوانینی را تصویب کرده و یا تصویب خواهند کرد که به موجب آن سقط جنین ممنوع است.

انتشار این خبر هم اکنون با واکشن های بسیاری در محافل سیاسی و اجتماعی آمریکا و برگزاری اعتراضات بخصوص در برابر ساختمان دیوان عالی آمریکا در واشنگتن دی. سی شده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت دیوان عالی آمریکا سقط جنین دولت آمریکا آمریکا واشنگتن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دیوان عالی آمریکا پیش نویس سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد