Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:03:15 GMT

آب زاینده‌رود در تالاب بین‌المللی گاوخونی جریان یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۵۷۳۵

آب زاینده‌رود در تالاب بین‌المللی گاوخونی جریان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به رسیدن آب به تالاب گاوخونی اصفهان اظهار داشت: در توزیع آب سال‌های گذشته با توجه به نوع توزیع آب سهم ناچیزی از آب به تالاب می‌رسید که با تمهیدی که در توزیع آب اخیر اندیشیده شد آب نسبتاً پایدارتری به تالاب بین‌المللی گاوخونی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اتمام آبیاری زمین‌های کشاورزی شرق کانال‌های رودشت و هشتم اردیبهشت بسته شدند، افزود: با تجمیع آب آن در بامداد نهم اردیبهشت کانال رودشت جنوبی با هدف هدایت آب برای تأمین آب تالاب مجدداً باز و در روز دهم آب از انتهای کانال رودشت جنوبی در محدوده شهر ورزنه وارد زاینده‌رود شد.

ساسانی بیان کرد: با این اقدام علاوه بر جریان آب به سمت تالاب آبی که در محدوده شهر ورزنه به صورت محبوس و مانداب تبدیل شده بود و یکی از عوامل نامطبوع و مریضی در منطقه است، نیز تبدیل به آب جاری شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه در ادامه با اقدامات انجام شده آب با سرعت و دبی مطلوب‌تری به تالاب رسید، خاطرنشان کرد: با تلاش آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌ها و همراهی کشاورزان آب اکنون با دبی ۱.۵ تا ۲ متر مکعب بر ثانیه وارد تالاب می‌شود.

وی گفت: زه‌آب کشاورزی منطقه و روان آب‌های فصلی سهم به سزایی در پایداری این جریان دارد و امید است با ادامه همراهی همه دستگاه‌های مربوطه و کشاورزان بتوان این جریان را با حداکثر زمان به سمت تالاب ادامه داد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن ساسانی مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان آب زاینده رود جریان آب در تالاب گاوخونی تالاب گاوخونی زه آب کشاورزی آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان گفت:با وجود اینکه اعتراضات دانشجویی در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز پیرامون مسئله غزه در حال برگزاری است، پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام می‌کنند.

علی اصغر بهجتی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین در جهان گفت: از شروع اولین حمله و غصب خاک فلسطین توسط رژیم صهیهونیستی بیش از ۷ دهه می‌گذرد و تا به امروز محور‌های مقاومت منطقه با همراهی و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران به ایستادگی و مقابله با این رژیم کودک کش پرداخته اند.

وی افزود: حال برای ما دیدگاه فراملی امام خمینی (ره) که فرمودند: «باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد» با اوج گرفتن آرمان و گفتمان مقاومت و آزادی خواهی غزه در مرکز و قلب فتنه، در آمریکا و در مهمترین بستر روشنفکری و جریان سازی، در دانشگاه‌ها توسط دانشجویان و اساتیدی که با ایمان و باور قلبی به تجمع و اعتراض نسبت به سیاست‌ها و اقدامات ضد انسانی و ددمنشانه اسرائیل پرداختند، بیش از پیش آشکارتر می‌شود.

او تاکید کرد: این رخداد بیانگر گوشه‌ای از بلند نظری و وسعت دید امام عظیم الشأن است.

 بهجتی تصریح کرد: اینک که مسئله آزادی فلسطین و جلوگیری از نسل کشی در غزه به مهمترین خواسته عمومی جهانیان تبدیل شده، شاهد این هستیم که سرکوب وحشیانه آزادی بیان در جایی اتفاق می‌افتد که خود را مهد آزادی بیان و مصلح بین المللی می‌داند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است، پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام می‌کنند.

او افزود: با این حال تمام مجامع جهانی در نقطه‌ای که جریان بین المللی ظلم ستیزی و مبارزه با ستمگر به حد مطلوب و گستردگی وسیعی رسیده، باید با یکپارچگی و حمایت قاطعانه از جریان دانشجویی در برابر سرکوب‌ها در صحنه حاضر شوند.

وی اظهار کرد:، اما در آخر با به میدان آمدن جدی جنبش‌های حامی فلسطین در جوامع غربی تکلیف کشور‌های منطقه من جمله کشور‌های عرب نشین و حکامشان در عرصه مقابله با رژیم منحوس اشغالگر روشن‌تر از گذشته می‌شود؛ و دیپلمات‌های بین المللی باید علاوه بر حمایت کردن جریان مقاومت در سراسر جهان، به فشار نسبت به کشور‌های سکوت کرده و وادار کردن آنان نسبت به تعیین موضع عملی و صحیح، روی بیاورند.

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی