Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@09:51:27 GMT

اردوغان آوارگان سوری را به کشورشان برمی‌گرداند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۵۷۵۴

اردوغان آوارگان سوری را به کشورشان برمی‌گرداند

تی. آر. تی عربی روز سه شنبه به نقل از رجب طیب اردوغان خبر داد: آنکارا در حال آماده سازی پروژه‌ای است که امکان بازگشت داوطلبانه یک میلیون سوری به کشورشان را فراهم می‌کند.

او در یک پیام ویدئویی در آیین افتتاح پروژه ساخت خانه در ادلب سوریه مدعی شد که ترکیه در کنار مظلومان و قربانیان ایستاده است، چرا که نه تنها درهایش را برای محافظت از آنها باز کرده که برای بازگرداندن آنها به خانه‌هایشان نیز تلاش‌های کافی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به ادعای او، از زمان آغاز عملیات برون مرزی ترکیه در سوریه از سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰۰ هزار سوری به مناطق امنی که تاکنون ایجاد شده بازگشته اند.

اردوغان گفت که بازگرداندن یک میلیون آواره سوری پس از تامین زیرساخت‌های لازم در تعدادی از مناطق شمال غرب سوریه با همکاری شوراهای محلی در ۱۳ منطقه به‌ویژه در اعزاز، جرابلس، تل ابیض و راس العین انجام خواهد شد.

به گفته رئیس جمهوری ترکیه، این پروژه شامل تمام نیازهای زندگی روزمره اعم از مسکن، بیمارستان و زیرساخت‌های لازم است.

اردوغان همچنین با بیان اینکه روابط آنکارا و ریاض در زمینه‌های مختلف به سطح بسیار برجسته‌ای ارتقا می‌یابد، یادآوری کرد که در دیدار هفته گذشته خود در جده با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، به این موضوع پرداخته است.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه در شمال این کشور، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی، ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و اردوغان در سوچی روسیه در ۳۰ مهر همان سال به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

311311

کد خبر 1627766

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم


به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز، بعد از نماز جمعه به توقف دادوستد‌های تجاری ترکیه و اسرائیل پرداخت.
وزارت بازرگانی ترکیه، امروز، اعلام کرد که تمام دادوستد‌های بازرگانی خود با اسرائیل را تا زمان صدور مجوز ورود بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه متوقف خواهد کرد.
ترکیه همچنین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسرائیل خواهد پیوست. آفریقای جنوبی پیشتر از رژیم اسرائیل به دلیل کشتار گروهی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.
رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین قابل قبول نیست.»
 رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «نتانیاهو بی‌رحم است و این را در نوع رفتار با کودکان، زنان و سالخوردگان غزه نشان داد.»
 اضافه در عین حال اشاره کرد: «میزان تجارت ترکیه و اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود که ما فرض کردیم اصلا وجود ندارد و این پنجره را بستیم.»

دیگر خبرها

  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند