Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@21:48:17 GMT

اعتصاب صدها تن از کارکنان اداره پست انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۵۸۵۷

اعتصاب صدها تن از کارکنان اداره پست انگلیس


بیش از دو هزار نفر از کارکنان ادارات پست در مناطق مختلف انگلیس روز سه‌شنبه در اعتراض به شرایط کاری و وضعیت دستمزد خود، دست به اعتصاب زدند.


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کارکنان بیش از ۱۰۰ اداره پست امروز (سه‌شنبه) دست از کار کشیده و به دنبال آن جمع آوری مرسوله‌های پستی در یازده هزار و ۵۰۰ دفتر پست فرعی در سراسر انگلیس متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان صبح امروز پس از آن که اتحادیه کارگران بخش ارتباطات انگلیس موسوم به «سی ‌دبلیو یو» به برگزاری اعتصاب سراسری رای موافق داد با حمل شعار نوشته‌های اعتراضی مقابل دفاتر اداره پست تجمع کردند.

اتحادیه «سی ‌دبلیو یو» اعلام کرد که اعتصاب کارگران به دلیل تعلیق دستمزدها در سال ۲۰۲۱ و پیشنهاد افزایش ۲ درصدی در آوریل امسال بوده است. به گفته این سازمان مردم نهاد، افزایش پیشنهادی اداره پست در مقابل تورم ۷ درصدی کشور ناچیز است.

«اندی فیوری» رئیس اتحادیه «سی ‌دبلیو یو» اظهار داشت: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از برگزاری اعتصاب، مسئولین اداره پست هیچ علاقه ای به مذاکرات معنادار نشان ندادند و به این ترتیب کارکنان دست به اعتصاب زدند.

وی افزود: پیشنهاد فعلی افزایش ۲ درصدی حقوق در طول دو سال چیزی جز توهین به کارکنان کلیدی نیست که خدمات نمونه‌ای را در طول همه‌گیری به این کشور ارائه کردند.

فیوری اشاره کرد: با افزایش بحران هزینه های زندگی، کارگران در سراسر کشور با واقعیت های بدی روبرو هستند. این موضوع در مورد کارمندان اداره پست هم صدق می کند و مدیریت اداره پست باید درک کند که با کم ارزش کردن این کارگران، خشم واقعی را در سراسر کشور برانگیخته‌اند.

این درحالیست که ارتباط از طریق پست یکی از مرسوم ترین روش‌های ارتباطی در انگلیس محسوب می شود به طوری که هر خانواده انگلیسی در طول روز چندین مرسوله پستی دریافت می کند. اکثر کارهای اداری و خدماتی انگلیس نیز از طریق پست انجام می شود.

به گزارش ایرنا، اقتصاد انگلیس که از قبل بر اثر پیامدهای ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، همه‌گیری کرونا و افزایش بهای سوخت تحت فشار بود، به دلیل تبعات جنگ اوکراین نیز با مشکلات جدی روبرو شده است. نرخ تورم از محدوده ۲ درصد در سال گذشته به ۷ درصد رسیده و کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه جنگ اوکراین و افزایش قیمت کالاهای اساسی نرخ تورم افزایش بیشتری را تجربه کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده عید فطر روز معلم اداره پست ماه رمضان کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده عید فطر روز معلم اداره پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است