Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@14:06:04 GMT

طرح بایدن و بنت برای برگزاری نشست با سران منطقه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۱۹۹

به گزارش فارس، دو مقام صهیونیستی به وبگاه «اکسیوس» اعلام کردند که کاخ سفید و دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در خصوص ایده برگزاری نشست‌های رهبران منطقه‌ای بعنوان بخشی از دیدار برنامه‌ریزی شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به غرب آسیا که قرار است تا پایان ماه ژوئن انجام گیرد، بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، دولت باید در صدد است با برگزاری نشست با رهبران منطقه‌ای نشان دهد که علی‌رغم خروج از منطقه غرب آسیا، واشنگتن همچنان به همپیمانان خود در منطقه غرب آسیا متعهد است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن در جریان تماس تلفنی روز 24 آوریل (چهارم اردیبهشت ماه) با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دعوت وی برای بازدید از سرزمین اشغالی در ماههای آینده را پذیرفته است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان گفت‌وگوهای هفته گذشته خود، در خصوص سفر آتی بایدن به فلسطین اشغالی گفت‌وگو کردند.

بر اساس گفته مقام‌های صهیونیست، سالیوان و هولاتا درباره برگزاری یک عنصر منطقه‌ای در سفر بایدن صحبت کرده‌اند و یکی از ایده‌ها برگزاری نشست بین بایدن، بنت و چندین رهبر از کشورهای منطقه در فلسطین اشغالی یا یک کشور دیگر بوده است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که این بحث‌های صورت‌ گرفته درباره برگزاری نشست منطقه‌ای بسیار مقدماتی بوده است و هنوز مشخص نیست که برگزاری چنین نشستی امکانپذیر باشد اما گفت‌وگوها درباره این موضوع در جریان است.

بر اساس گزارش اکسیوس، کاخ سفید حاضر به پاسخگویی درباره این خبر نشده است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گوید، در حالیکه تاریخ نهایی برای سفر بایدن به فلسطین اشغالی هنوز مشخص نشده است اما انتظار می‌رود که این سفر در دو هفته پایانی ژوئن صورت گیرد.

بر اساس گفته‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی، سفر بایدن تقریباً کوتاه خواهد بود و بایدن حدود 24 تا 36 ساعت در فلسطین اشغالی خواهد بود و با مقام‌های اسرائیلی در قدس و مقام‌های فلسطینی در بیت‌ لحم دیدار خواهد کرد.

این اولین سفر بایدن به غرب آسیا از زمانی است که بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده برگزیده شده است و هنوز مشخص نیست که آیا قصد دارد در جریان این سفر به دیگر کشورهای منطقه نیز سفر کند یا خیر.

بر اساس این گزارش، یک تیم از کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) برای آغاز بحث با تل‌آویو درباره آماده‌سازی زمینه برای دیدار بایدن وارد فلسطین اشغالی شدند.

منبع: الف

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی برگزاری نشست سفر بایدن غرب آسیا کاخ سفید منطقه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳

نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، اعضای ارشد حزب و دبیران استانی برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات حائز اهمیت صورت پذیرفت. 

در این جلسه محمد باقر نوبخت، محمود واعظی، علی جنتی، علی آقازاده و دبیران استانی پیرامون مباحث اصلی سیاست داخلی و خارجی کشور به طرح موضوع پرداختند.

در پایان این نشست که تبادل نظر خوب و موثری در آن صورت گرفت، تصمیمات مهمی در حوزه‌های «توسعه تشکیلات ستادی و استانی»، توسعه و بسط «آموزش» و نقش آفرینی موثر در انتخابات سال آینده البته با توجه به فضای سیاسی کشور در آن برهه اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز