Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:19:09 GMT

آلودگی هوای شهرهای بوشهر و گناوه تا 8برابر حد مجاز

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۲۹۶

آلودگی هوای شهرهای بوشهر و گناوه تا 8برابر حد مجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا مصلحیان کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان ریزگردها در بوشهر  تا ساعت ۱۰ صبح امروز  یکهزار و ۲۰۱ و گناوه یکهزار و ۱۸۴ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین بر اساس داده های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان گرد و غبار در برازجان ۹۲۸، دیلم ۵۸۱، عسلویه ۵۷۳ و کنگان ۴۱۵ میکرو گرم برتر مکعب گزارش شده است.

مصلحیان اضافه کرد: بر این اساس میزان غلظت ریزگردها در برازجان ۶، دیلم و عسلویه چهار و کنگان سه برابر  استاندارد جهانی است.

وی گفت: براساس استانداردها با توجه به غلظت ریزگردها به غیر از کنگان شرایط جوی در مابقی شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط خطرناک قرار دارد.

مصلحیان ادامه داد: وضعیت غلظت گرد و غبار در استان بوشهر متغیر است اما بر اساس پیش بینی ها این پدیده تا فردا در استان بوشهر ادامه دارد.

وی گفت: کانون گرد و غبار فرامرزی و  از کشورهای عراق و عربستان و  در استان بوشهر از طرف استان خوزستان گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا بوشهر گناوه شاخص ریزگرد استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا