Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای علیرضا رحیمی گفت: سیاست گذاری‌های تخصصی موجب تصمیم سازی‌های مناسب در اجرا شده که عامه مردم یک شهر از آن منتفع خواهند شد.

او گفت: با توجه به گستردگی و تنوع امور مرتبط با شهر، شورا‌های شهر نیز دارای کمیسیون‌های تخصصی مختلفی هستند که از جمله ان‌ها می‌توان به کمیسیون‌های حقوقی و مشارکت‌های مردمی، فرهنگی، اجتماعی و امور ورزشی، عمران و حمل و نقل، معماری و شهرسازی، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اشاره کرد که نیازمند حضور افراد دارای تخصص مرتبط در این کمیسیسون‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای اسلامی کرج گفت:  در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور شرایط انتخاب شوندگان و سطح تحصیلات آنان تنها بر اساس میزان جمعیت شهری و روستایی تعریف شده و نوع تخصص آنان کمرنگ دیده شده است.

آقای رحیمی گفت: هر چند که به این ترتیب دایره افراد تایید صلاحیت شده و وارد شونده به گود رقابت انتخاباتی وسیع‌تر می‌شود، اما به نظر می‌رسد در نهایت انچه اتفاق می‌افتد با اهداف پیش بینی شده فاصله دارد.

او می گوید: بر همین اساس امروزه در چینش برخی شورا‌ها وجود چندین تخصص مشابه و یا نبود تخصص مورد نیاز کاملاً مشهود است.

آقای رحیمی گفت: به همین دلیل اکنون برخی از تصمیمات کمیسیون‌های تخصصی شورا‌ها که سیاست گذاری شهرداری‌ها را برای اجرا تبیین می‌کنند از پختگی لازم برخوردار نیست و گا‌ها نیز با اهداف مورد نظر در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی کرج  زیرشاخه‌های شورا‌ها باید با افراد متخصص تشکیل شوند تا بتوانند با تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های مناسب زمینه توسعه، آبادانی و رفاه هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر کمیسیون فرهنگی شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است