Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی همتای ترکیه‌ای خود، همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی را مورد تاکید جدی قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مولودچاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه‌ و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تبریک عید سعید فطر به امیرعبداللهیان، ملت و دولت ایران، بر لزوم برداشتن گام‌های موثر و ملموس در راستای ارتقای روابط خوب و دوستانه دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بر آمادگی آنکارا برای برگزاری هر چه سریع‌تر هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی دو جانبه و برنامه ریزی برای انجام سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران تاکید کرد.

چاوش اوغلو با اشاره به روابط خوب میان دو کشور همسایه و برادر گفت که پیرو توافق اخیر بعمل آمده، وی پیگیر مسائل محیط زیستی و مدیریت منابع آبی مشترک از طریق نهادهای ذیربط در ترکیه و تداوم برگزاری نشست‌های کمیته مشترک آب خواهد بود.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر، تداوم سفر مقامات عالیرتبه دو کشور را در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا دانست.

وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، اظهار داشت، برگزاری این نشست گام مهمی در پیشبرد روابط و تحقق منافع دو کشور و ملت و گسترش مناسبات دوجانبه خواهد بود.

امیرعبداللهیان همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی را مورد تاکید جدی قرار داد.

وی بر اهمیت حل و فصل مسائل موجود باقیمانده در این زمینه و ضرورت تسریع همکاری‌های دوجانبه در قالب «کمیته مشترک ایجاد شده آب» با توجه به اهمیت موضوع تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بر تداوم رایزنی مستمر برای پیگیری موضوعات در دستور کار توسعه روابط دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام‌ مشترک تاکید کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ایران و ترکیه عید فطر حسین امیرعبداللهیان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزیر امور خارجه مدیریت منابع خارجه ترکیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود