Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@08:28:32 GMT

رژیم صهیونیستی در صدد کمک نظامی به اوکراین است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۸۵۲

رژیم صهیونیستی در صدد کمک نظامی به اوکراین است

خبرگزاری‌ها می‌گویند؛ رژیم صهیونیستی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافقت کرده و مقامات این رژیم در مورد افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف در حال رایزنی و گفت وگو هستند.

به گزارش ایران اکونومیست از تارنمای خبری فوربس، بر اساس گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، مقامات اسرائیلی قرار است در مورد افزایش کمک ها به اوکراین، از جمله تامین تجهیزات نظامی و دفاعی که تاکنون توسط اورشلیم متوقف شده است، گفت و گو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش فوربس، از زمانی که روسیه در ۵ اسفند به اوکراین حمله کرد، رژیم صهیونیستی درخواست‌های کی یف و غرب برای تجهیزات نظامی مانند تجهیزات ضد موشکی را رد کرد و اخیراً با ارسال کلاه ایمنی و جلیقه‌های پوسته‌دار برای امداد و نجات غیرنظامیان و نیروهای پزشکی موافقت کرد؛ امری که به زعم آگاهان امر بخشی از سیاست به نعل و  به میخ زدن دولتمردان اسرائیلی برای حفظ توامان روابط با اوکراین و روسیه است.

طی این مدت اسرائیلی ها ادعا می کنند حدود ۱۰۰ تن کمک بشردوستانه به اوکراین ارسال و یک بیمارستان صحرایی در غرب این کشور برای مدت شش هفته راه اندازی کرده اند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز سه شنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد، با این حال، اکنون انتظار می رود مقامات تل آویو از ارسال کمک های نظامی به اوکراین، هرچند در سطوح نمادین، و همچنان با امید به حفظ روابط خود با روسیه، حمایت کنند.

به گفته یک مقام دیپلماتیک، رژیم صهیونیستی ارسال تسلیحات تهاجمی یا فناوری های دفاعی پیشرفته مانند سیستم ضد موشکی گنبد آهنین را در برنامه ندارد، لیکن تلاش خواهد کرد تجهیزاتی را بیابد که بتوان بدون ایجاد بحران با مسکو، اهدا کند.

این منبع گفته است: «هنوز برنامه‌ای برای ارائه تسلیحات تهاجمی وجود ندارد و فقط سلاح‌های دفاعی در برنامه هست».

این گزارش در حالی منتشر شد که روابط بین رژیم صهیونیستی و روسیه پس از ادعای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه آدولف هیتلر دارای خون یهودی بوده و آنچه اسرائیلی ها «هویت‌زدایی» از مذهب یهودی رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، می خوانند، به هم ریخته است.

روز گذشته رژیم صهیونیستی سفیر روسیه را برای ادای توضیحات در خصوص اظهارات لاوروف احضار کرد و یایر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم گفت که این اظهارات "خطوط قرمز را رد کرده است"، اگرچه مشخص نیست که آیا این مناقشه پیامدهای دیپلماتیک گسترده تری خواهد داشت یا در تصمیم گیری اسرائیلی ها در مورد گسترش کمک ها به اوکراین در آینده تاثیر خواهد داشت یا خیر.

به نظر می رسد اورشلیم در هفته های اخیر کمی از رویکرد متعادل خود فاصله گرفته است و علاوه بر ارسال کلاه ایمنی و جلیقه برای کارکنان اورژانس در اوکراین، به صراحت روسیه را به جنایات جنگی متهم کرده است.

به زعم کارشناسان سیاسی، ارسال تسلیحات دفاعی نشان‌دهنده یک تغییر روشن در رویکرد رژیم صهیونیستی به نزاع روسیه و اوکراین است؛ هرچند هنوز صحبت ها با تسلیحاتی چون تانک، تفنگ، هواپیما و مهمات ارسالی معمول اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها فاصله دارد.

طی ماه های اخیر دولت رژیم اشغالی قدس هم تحت فشار ایالات متحده و دیگر متحدان غربی است که از رژیم صهیونیستی می‌خواهند محکومیت‌ اقدامات روسیه را به طور عملی نشان دهد، و هم مسئولان رژیم غاصب نگرانند حمایت کامل‌تر از اوکراین به روابط دیرینه آنها با روسیه لطمه بزند.

بر اساس آمار وزارت دفاع اسرائیل که ماه گذشته منتشر شد، صادرات دفاعی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ به رکورد ۱۱.۳ میلیارد دلار رسید.

اروپا با خرید ۴۱ درصد از کل این صادرات، بزرگترین خریدار کالاهای نظامی رژیم صهیونیستی بود، پس از آن، منطقه آسیا و اقیانوسیه با ۳۴ درصد و آمریکای شمالی با ۱۲ درصد قرار گرفتند.  زلنسکی و دیگر مقامات اوکراینی بارها از دریافت سامانه گنبد آهنین به عنوان مهم ترین آرزوهای خود برای تجهیزات دفاعی یاد کرده اند.

رئیس جمهوری اوکراین ماه گذشته، در کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) گفت: «همه می‌دانند که سیستم‌های دفاع موشکی شما قوی است. شما قطعا می توانید به مردم ما کمک کنید، جان اوکراینی ها و یهودیان اوکراینی را نجات دهید.»

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین رژیم صهیونیستی اسرائیلی ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست