Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@20:02:01 GMT

جهش سرسام آور قیمت مسکن در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۶۹۰۹

جهش سرسام آور قیمت مسکن در ترکیه

فروش املاک و مستغلات ترکیه که به دلیل ابهامات و تردید‌های اقتصادی متوقف شده بود، با افزایش ازدواج ها، تولد‌ها و مهاجرت‌ها شروع به احیا کرده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته سالانه تقاضا برای ۱ میلیون خانه جدید در ترکیه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که ۲۰۲۲ سال طلایی برای بازار املاک و مستغلات این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وجود همه چیز، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در طول دوره بحران اهمیت بیشتری پیدا کرده است چراکه خرید‌هایی که با کاهش تقاضا انجام می‌شود باعث سود می‌شود نه زمانی که خرید‌هایی که در زمان افزایش تقاضا اتفاق می‌افتد.

سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات تقاضای زیادی برای ترکیه نشان می‌دهند و هر سال فروش مسکن به خارجی‌ها افزایش می‌یابد؛ امروزه بسیاری از خریداران عرب، ایرانی و چینی مشتاق خرید ملک در استانبول و سایر شهر‌های ترکیه هستند.

اوکراینی‌ها و روس‌ها برای خرید و اجاره خانه به آنتالیا می‌آیند
گزارش هفته نامه Oksijen در ۲۵ مارس می‌گوید روس‌هایی که می‌خواهند از تحریم‌های غرب فرار کنند و اوکراینی‌هایی که از کشور جنگ زده خود فرار می‌کنند به استان آنتالیا در دریای مدیترانه هجوم می‌آورند تا ملک یا خانه اجاره کنند.

روس‌ها و اوکراینی‌ها بیش از هزار کیلومتر دورتر از کشور‌های خود، آنتالیا را خانه خود می‌کنند.

در حالی که برای روس‌ها این شهر فرصت‌های سرمایه‌گذاری را ایجاد می‌کند، زیرا غرب تحریم‌ها را تشدید می‌کند، اوکراینی‌ها به دنبال حل و فصل کوتاه‌مدت هستند که عمدتاً آپارتمان‌هایی را اجاره می‌کنند تا جنگ پایان یابد.

براساس داده سایت‌های خرید و فروش املاک در ماه فوریه در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، جستجو برای فروش ملک از روسیه در ترکیه ۵۱ درصد افزایش داشته است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۶۳ درصدی از اوکراین در جستجو‌ها وجود داشته است.

استان‌های استانبول، ازمیر، آنکارا و بورسا در جستجو آنتالیا را دنبال کردند.

تنها در ماه ژانویه، روس‌ها ۴۷۹ ملک در ترکیه خریداری کردند، بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TÜİK) روس‌ها سومین خریداران بزرگ خارجی خانه در ترکیه شدند، در حالی که اوکراینی‌ها ۱۰۲ ملک در این کشور خریدند و در رتبه هشتم قرار گرفتند. در ماه فوریه، ۵۰۹ خانه به روس‌ها فروخته شد، در حالی که ۱۱۱ خانه به اوکراینی ها.

داوود چتین، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آنتالیا، گفت که کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر ارز‌های خارجی نیز عاملی است که اوکراینی‌ها و روس‌ها را فریب می‌دهد.

وی افزود که تعداد روس‌های ساکن در آنتالیا نزدیک به ۳۰۰۰۰ نفر و اوکراینی‌های ساکن در این شهر به ۸۰۰۰ نفر می‌رسد.

در ماه فوریه، خرید خانه توسط روس‌ها نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که این رقم برای اوکراینی‌ها ۸۵ درصد بوده است.

اجاره بها در برخی از مناطق آنتالیا نیز به شدت افزایش یافته است. در کنیالتی، اجاره بها ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

اسماعیل چاگلار، رئیس اتاق کمیساریای املاک آنتالیا، گفت که کمبود عرضه در بازار مسکن نیز قیمت‌ها را در شهر بالا می‌برد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن در ترکیه قیمت خانه در ترکیه قیمت مسکن در ترکیه ترکیه بازار املاک و مستغلات املاک و مستغلات اوکراینی ها روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  رشد جمعیت  در شهر جدید پرند رو به افزایش است بنابراین تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی در این شهرها ضروری است گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش آموز داریم و  این آمارها نشان می دهد جمعیت پرند به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک است. 

وی افزود:  ۷ مدرسه در سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش داده ایم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان را گرفته ایم و تا ابتدای خرداد ماه کلنگ ساخت بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می شود زده خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه  ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن  از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن  تا اسفند ماه سال گذشته  پیش بینی کرده  بودیم  گفت:   با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته و با تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اراضی  برای ساخت نهضت ملی مسکن ۳هزار واحد افزایش یافت و به  ۳۳هزار و  ۵۰۰ رسانده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه  محدودیت جدی در بحث زمین داریم و ۱۳۰۰ هکتار اراضی نیاز داریم گفت: ۵۰ هزار متقاضی هنوز  اراضی برای آنها تامین نشده است و اگر شهرک اعتمادیه ساخته شود ۱۰ هزار متقاضی جایگذاری می شود اما هنوز  برای ۴۰ هزار متقاضی اراضی تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین  را به حداقل ممکن رسانده  ایم و پروژه ۴هزار واحدی را که خرداد ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد  با متری ۱۰ میلیون تومان ساخته شده است و تقریبا یک خانه ۷۰ تا۸۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان تمام می شود.

صیادی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در پروژه های نهضت ملی مسکن تعدیل قیمت می خورد و قیمت تمام شده قطعا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند توضیح داد: ۴هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که میانگین ساخت هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است که قیمت تمام شده آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱هزار و۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که ۴هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و ۵هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

صیادی در خصوص دو خطه کردن مترو پرند گفت: دو خطه کردن مترو پرند در دستور کار بوده که به دلیل داشتن معارض سنگین به تعویق افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است