Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت عدم دستیابی به توافق با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای بعید نیست.

این در حالی است که دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که مقامات اروپایی در حال آماده شدن برای اعمال یک فشار جدید به منظور نجات توافق هسته‌ای با ایران هستند و پیشنهادشان فرستادن مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران در تلاش برای خروج از «بن‌بست کنونی» در مذاکرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع خبر داده بودند «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، به همتایان ایرانی خود گفته که آماده است به تهران بازگردد تا راهی برای عبور از بن‌بست باز شود. طبق این گزارش، ایران تاکنون با دعوت از وی، به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران امروز در مصاحبه‌ای گفت: «مذاکرات وین متوقف نشده، بلکه در روندی دیگر به منظور رفع تحریم‌های یک‌جانبه تحمیلی علیه ما و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با آمریکایی‌ها به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

امیرعبداللهیان همچنین اضافه کرد: «هدف ما از این گفتگو‌ها دستیابی به یک توافق قوی و دائم است. ما از طرف آمریکایی خواستیم که واقع‌نگر باشد. رفع تحریم‌ها در تمامی حوزه‌ها و گرفتن ضمانت اقتصادی جزء مهم‌ترین نکاتی است که در دستور کار مذاکراتی ما قرار دارد».

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا لیندا توماس گرینفیلد برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی