Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب تقوایی تهیه کننده تلویزیون تاکید دارد که نگاه واقع بینانه و انتقادی پیمان جبلی به بحث کاهش علاقه مخاطبان به صدا و سیما بسیار قابل توجه و ارزشمند است و حقیقتا ما در قبال این اتفاق مسئولیم.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در ضیافت افطاری چند هفته قبل که توسط سید ابراهیم رئیسی برگزار شد گفت" همه باید خود را در برابر کاهش علاقه مخاطبان به صدا و سیما مسئول بدانیم" درواقع معتقد به کاهش مخاطبان رسانه ملی بود به همین بهانه خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با زینب تقوایی تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص علت کاهش مخاطبان رسانه ملی به چه چیزی بر می گردد گفت و گو کرد  تقوایی  اظهار داشت: تجربه ثابت کرده هر زمان که رسانه ملی آثار قابل قبولی در دست داشته در فاصله کوتاهی مخاطبان خود را پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر درحال حاضر برخی برنامه ها درحوزه نمایشی کم مخاطب شده اما درعین حال برنامه هایی در این رسانه موجود است که مخاطب بالایی دارد و مردم از تاکشو ها و برنامه هایی مانند خندوانه و دورهمی استقبال زیادی می کنند.

او ادامه داد: ساخت آثار نمایشی نیازمند مجموعه ای از افراد است تا با کمک و همراهی، آن اثر نمایشی بتواند در پایان خروجی مطلوبی داشته باشد و باید گفت این پتانسیل در سازمان صدا و سیما وجود دارد اما تعدد رسانه ها باعث شده است تا یک سری از عوامل مانند بازیگران، کارگردانان یا تهیه کنندگان و .... به سمت رسانه های دیگر نیز گام بردارند منتهی کماکان اینگونه نبوده که همگی از تلویزیون کوچ کرده باشند یا اینکه تلویزیون درحال حاضر افراد خود را نداشته باشد. در جلسه ی ضیافت افطاری که با پیمان جبلی ، رئیس سازمان صدا و سیما همراه شدیم شاهد حضور افرادی بودیم که تولید پر مخاطب ترین آثار سال های گذشته رسانه ملی از آن این دوستان بود پس می توان گفت توانایی و آمادگی هنوز در این افراد وجود دارد چراکه آن ها تجربیات خود را در قدیم نشان داده اند منتهی باید به صورت سیستماتیک این بخش ها به یکدیگر مرتبط شوند و شناخت قابل توجهی روی عوامل پیدا شود درواقع زمانی که تیم و گروه شناخته شده باشند و کار به گروهی سپرده شود که دارای تجربه های مختلف است و به عبارتی امتحان خود را پس داده باشند می توان با یک مدیریت خوب مجدد از آن تیم استفاده کرد. البته رسانه ملی در پی این است تا جوانان و نیروهای جدید را نیز وارد حوزه کار کند که به نظر من انجام این کار بسیار عالی است و باید افرادی که در این حوزه ها آموزش لازم را دیده اند به کار وارد شوند. 

تقوایی در پایان بیان کرد: در پایان باید بگویم که نگاه واقع بینانه و انتقادی پیمان جبلی به بحث کاهش علاقه مخاطبان به صدا و سیما بسیار قابل توجه و ارزشمند است و حقیقتا ما در قبال این اتفاق مسئولیم.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون زینب سازمان صدا و سیما سید ابراهیم رئیسی سینما و تلویزیون زینب تقوایی پیمان جبلی پیمان جبلی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید

آیا شما هم هنگام نوشیدن قهوه، متوجه ته‌مزه ترش و تیز آن شده‌اید؟‌ این ترشی و طعم تیز که گاهی ما را یاد طعم‌یادهای میوه‌ای می‌اندازد، همان اسیدیته قهوه است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت دلکینی، اسیدیته، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه در کنار طعم، آروما (رایحه)‌ و بادی آن است. در واقع اسیدیته قهوه اگر به‌اندازه باشد، طعم قهوه را به‌طور چشم‌گیری بهبود می‌بخشد. البته این خاصیت جالب قهوه، عوارضی نیز دارد. اگر معده حساسی دارید، ممکن است با مصرف زیاد قهوه‌ درگیر رفلاکس معده شوید. هرچند جای نگرانی وجود ندارد و با یک‌ سری راهکار، می‌توان از این مسئله جلوگیری کرد.

اسیدیته قهوه چیست؟

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، اسیدیته قهوه یکی از ویژگی‌های قهوه است که مسئولیت طعم تیز و ترش‌مزگی قهوه را برعهده دارد. این ویژگی اگر در قهوه به‌اندازه باشد، پیچیدگی قهوه را افزایش داده و طعم کلی را بهبود می‌بخشد. برخی افراد اسیدیته قهوه را با سطح pH قهوه اشتباه می‌گیرند، اما بدانید این دو کاربرد و تعاریف متفاوتی دارند. در واقع مقیاس pH میزان اسیدی یا قلیایی بودن مواد را اندازه می‌گیرد، اما اسیدیته قهوه به درک چشایی ارتباط دارد. اسیدیته قهوه، ناشی از وجود اسیدهای طبیعی موجود در دانه‌های قهوه است که معمولا شامل اسید کلروژنیک، اسید سیتریک و اسید کوئینیک می‌شوند. در واقع نوع و میزان این اسیدها در قهوه، اسیدیته آن را تعیین می‌کنند.

عواملی که روی اسیدیته قهوه تأثیر می‌گذارند

نوع و خاستگاه دانه قهوه: انواع مختلف دانه قهوه، بنا به خاستگاه و شرایط کشت‌شان میزان اسیدیته متفاوتی دارند. مثلا دانه‌هایی که در ارتفاعات بالاتر کشت می‌شوند، اسیدیته بیشتری دارند. از همین جهت قهوه عربیکا که در نواحی مرتفع‌تر تولید می‌شود، اسیدیته بیشتری نسبت به قهوه روبوستا دارد. بنابراین، اگر دنبال اسیدیته پایین‌تر هستید، در فروشگاه قهوه دلکینی دنبال ترکیباتی با درصد روبوستای بیشتر باشید یا تحقیقات بیشتری در زمینه خاستگاه‌های قهوه انجام دهید. درجه برشته‌کاری: فرایند برشته‌کاری بر اسیدیته قهوه تأثیر مستقیم دارد. هر چقدر درجه برشته‌کاری قهوه پایین‌تر باشد، اسیدیته بیشتر در دانه باقی می‌ماند. بنابراین، قهوه دارک رست اسیدیته کمتری نسبت به قهوه مدیوم رست و البته لایت رست دارد. این مسئله به خاطر این است که برای قهوه دارک رست، از درجه بالایی برای برشته‌کاری استفاده می‌شود که تا حد زیادی اسیدیته قهوه را از بین می‌برد. روش دم‌آوری: نحوه دم‌آوری قهوه و در واقع روش عصاره‌گیری آن، روی اسیدیته قهوه اثر می‌گذارد. مثلا قهوه‌های پور اور، ایروپرس یا اسپرسو، اسیدیته بیشتری را از پودر قهوه استخراج می‌کنند. در مقابل، روش‌هایی مثل کلد برو و فرنچ پرس، قهوه‌ای با اسیدیته و ترشی کمتر به شما تحویل می‌دهند.

آیا اسیدیته قهوه برای بدن مضر است؟

اسیدیته، یک ویژگی طبیعی در قهوه است و معمولا برای سلامتی ضرری ندارد. در واقع بعضی از اسیدهای موجود در قهوه مثل کلروژنیک، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و می‌توانند خطر بعضی از بیماری‌ها را کاهش دهند. با وجود این، مصرف زیاد قهوه‌هایی با اسیدیته بالا، ممکن است برای افراد با معده‌های حساس مشکل‌ساز شود و رفلاکس معده را تشدید کند.

چطور اسیدیته قهوه را کنترل کنیم؟

دانه قهوه را درست انتخاب کنید: با توجه به عوامل بخش قبلی، دانه قهوه با اسیدیته پایین خریداری کنید. مثلا قهوه برزیل، سوماترا و گواتمالا به اسیدیته پایین شهرت دارند. علاوه‌بر این، به درجه رست قهوه دقت کنید و ترجیحا دانه قهوه دارک رست بخرید که اسیدیته کمتری دارد. دانه قهوه را با درجه ریز آسیاب کنید: هر چقدر درجه آسیاب قهوه ریزتر باشد، اسیدیته کمتری از آن استخراج می‌شود. البته آسیاب قهوه به روش دم‌آوری شما بستگی دارد. روش‌های دیگر دم‌آوری قهوه را امتحان کنید: برای مثال قهوه کلد برو، بهترین روش تهیه قهوه برای کسانی است که قهوه با اسیدیته پایین می‌خواهند؛ چرا که در تهیه آن از آب داغ استفاده نمی‌شود. به قهوه پوست تخم‌مرغ اضافه کنید: مقداری پوست تخم‌مرغ را خرد کرده و به شکل پودر با قهوه آسیاب‌شده مخلوط کنید. پس از دم‌آوری، با استفاده از صافی نوشیدنی خود را سرو کنید. به‌خاطر ترکیبات قلیایی پوست تخم‌مرغ، اسیدیته قهوه کاهش می‌یابد. به قهوه نمک اضافه کنید: اگر کمی نمک به قهوه دم‌شده‌تان اضافه کنید، اسیدیته کمتر شده و طعم قهوه بهبود می‌یابد. از فیلتر کاغذی استفاده کنید: فیلتر کاغذی، روغن‌ قهوه را می‌گیرد و اسیدیته آن را پیش از سروکردن کاهش می‌دهد.

قهوه را با شیر مصرف کنید: اضافه‌کردن شیر به قهوه،‌ از بهترین روش‌های کاهش اسیدیته قهوه است. شیر دارای خاصیت ضداسیدی است و از رفلاکس معده جلوگیری می‌کند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید لبنیات مصرف کنید، هیچ نگران نباشید. شیرهای گیاهی مثل شیر بادام نیز به‌خاطر خاصیت قلیایی، برای کاهش میزان اسیدیته قهوه مناسب هستند.

سخن پایانی

آشنایی با اسیدیته قهوه و درک آن برای قهوه‌دوستانی که درمورد نوشیدنی موردعلاقه‌شان کنجکاو هستند، ضروری است. خیلی‌ها ترشی و طعم تیز قهوه را می‌پسندند و بعضی‌ها از آن فراری هستند! انتخاب درست فروشگاه خرید قهوه می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. با دانستن عوامل تأثیرگذار بر اسیدیته قهوه، می‌توانید دانه قهوه مناسبی بخرید تا در نهایت به قهوه مدنظر با میزان اسیدیته دلخواهتان دست یابید.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان