Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@22:20:38 GMT

آموزش: چگونه آپدیت‌های ویندوز 11 را متوقف یا غیرفعال کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۷۴۶۷

آموزش: چگونه آپدیت‌های ویندوز 11 را متوقف یا غیرفعال کنیم؟

ایتنا - کاربران قدیمی ویندوز می‌دانند که برخی آپدیت‌ها می‌توانند مشکلاتی داشته باشند که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن‌ها را تجربه کند.متاسفانه راهی برای قطع فرآیند به‌روزرسانی‌ها وجود ندارد اما می‌توانید دانلود و نصب آن‌ها را متوقف کنید.
مایکروسافت آپدیت‌های ویندوز 11 را منتشر می‌کند تا سیستم کاربران را به‌روز نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آپدیت‌ها معمولا مفید هستند، اما کاربران قدیمی ویندوز می‌دانند که برخی آپدیت‌ها می‌توانند مشکلاتی داشته باشند که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن‌ها را تجربه کند. از این رو، می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید آپدیت‌های جدیدترین نسخه ویندوز را متوقف یا غیرفعال کنید.

متاسفانه راهی برای قطع فرآیند به‌روزرسانی‌ها وجود ندارد اما می‌توانید دانلود و نصب آن‌ها را متوقف کنید. همچنین راه موقتی وجود دارد که اجازه می‌دهد آپدیت‌های خودکار را غیرفعال کنید. اگر مشغول انجام پروژه مهمی هستید و نمی‌خواهید فعلا آپدیت‌های جدید ویندوز 11 را نصب کنید، راهکارهای زیر می‌توانند به کمک شما بیایند.

چگونه آپدیت‌های ویندوز 11 را متوقف کنیم؟
۱. از منوی استارت روی گزینه Settings کلیک کنید.
۲. به بخش Windows Update بروید.                                                              
۳. اگر آپدیتی معلق باقی مانده، می‌توانید آن را در بالای پنجره ببینید. همچنین می‌توانید روی دکمه Check for updates کلیک کنید تا ببینید چه آپدیت‌های دیگری در صف انتظار قرار دارند.    
۴. در پایین صفحه گزینه‌ای تحت عنوان Pause updates دیده می‌شود. در سمت راست صفحه هم دکمه‌ای به نام Pause for 1 week وجود دارد که آپدیت‌ها را تا یک هفته به تعویق می‌اندازد.
۵. اگر می‌خواهید بیشتر از یک هفته صبر کنید، یک بار دیگر روی همان دکمه بزنید تا امکان عقب انداختن آپدیت‌ها تا سه هفته را داشته باشید.
۶. اگر بعدا خواستید دوباره آپدیت‌ها را ادامه دهید، می‌بینید که دکمه‌ای به نام Resume updates در صفحه دیده می‌شود. با کلیک روی آن می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را از سر بگیرید.  ۷. متاسفانه برخلاف ویندوز 10 که اجازه می‌داد تا 35 روز آپدیت‌ها را عقب بیندازید، در ویندوز 11 فقط می‌توانید تا سه هفته جلوی نصب آن‌ها را بگیرید.
 
چگونه زمان ری‌ستارت سیستم را تغییر دهیم؟
ویندوز معمولا برای نصب آپدیت‌ها به ریستارت نیاز دارد و از آن‌جایی که نصب هر آپدیت می‌تواند سیستم را از چند دقیقه تا چند ساعت از دسترس خارج کند، بد نیست بدانید که چگونه می‌توانید زمان ریستارت را تغییر دهید.

۱. در پنجره Windows Update روی گزینه Advanced options بزنید.
۲. به دنبال گزینه Notify me when a restart is required to finish updating بگردید و سوئیچ آن را فعال کنید. با این کار، اگر نیازی به ریستارت باشد، مطلع خواهید شد و می‌توانید زمان آن را تغییر دهید.
۳. زیر گزینه بالا روی Active hours کلیک کنید. از منوی سمت راست Adjust active hours را باز کرده و گزینه Manually یا Automatically را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما اولی باشد، می‌توانید زمانی را تعیین کنید که سیستم حین آن نمی‌تواند ریستارت شود. اگر دومی را انتخاب کنید، سیستم زمانی ریستارت می‌شود که از آن استفاده نمی‌کنید.

چگونه آپدیت‌های ویندوز 11 را برای زمان طولانی‌تر غیرفعال کنیم؟
اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی‌تری جلوی نصب خودکار آپدیت‌ها را بگیرید، روشی برای غیرفعال‌سازی آپدیت‌ها وجود دارد که در ویندوز 10 کار می‌کرد و باید در ویندوز 11 هم کار کند. ولی این روش حتی در ویندوز 10 دائمی نبود و اکثر منابع می‌گفتند آپدیت‌ها پس از مدتی دوباره نصب می‌شوند. با این حال، می‌توانید شانس خود را امتحان کنید.

۱. با استفاده از Win + R پنجره Run را باز کنید و پس از نوشتن عبارت services.msc، گزینه OK را بزنید.
۲. اسکرول کنید تا به Windows Update برسید و بعد روی آن دو بار کلیک کنید.
۳. در پنجره‌ای که باز می‌شود، مقابل عبارت Startup type گزینه Disabled را از منو انتخاب کنید.
۴. حالا OK را انتخاب کرده و دستگاه را ریستارت کنید.

اگر بعدا نظرتان عوض شد، با دنبال کردن همین مراحل می‌توانید دوباره بخش آپدیت‌ها را فعال کنید. اگر به منوی بالا دقت کنید، می‌بینید که دو گزینه Manual و Automatic هم وجود دارند. گزینه Manual که در اکثر کامپیوترها به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده به این معناست که آپدیت‌ها باید با یک رویداد فعال شوند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ویندوز 11 آموزش سیستم عامل آپدیت ویندوز آپدیت های ویندوز 11 آپدیت ها کلیک کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال

نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون برگزار شد و در کنار دو گزینه داخلی، دو مربی خارجی نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

فدراسیون بسکتبال از اعلام نام مربیان ایرانی به دلیل حساسیت هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر، خودداری کرد ولی مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

رادووان تریفونوویچ ملقب به «رادو» در سال 1973 در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی که در آن زمان قسمتی از یوگسلاوی سابق بود به دنیا آمد. او از سال 1993 تا 2007 (20 تا 34 سالگی) به عنوان بازیکن فعال بود و از 35 سالگی وارد دنیای مربیگری شد. رادو از سال 2015 تا 2017 مربی تیم ملی اسلوونی و دستیار «ایگور کوکوشکوف» بود.

پس از اینکه اسلوونی در سال 2017 به مدال طلای یوروبسکت رسید به مدت 3 سال تا 2020 سرمربی تیم ملی کشورش شد و بعد از آن به کشور ترکیه رفت تا دستیار سرمربی لیتوانیایی تیم فنرباغچه شود. فنرباغچه در سال 2022 قهرمان ترکیه شد.

گزینه دوم هدایت تیم ملی در نوع خود، مورد جالبی است. مارکو راموندینیو متولد سال 1982 در ایتالیا و مربیگری را از سن 18 سالگی آغاز کرده و در واقع به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی نکرده است. او پس از چندین سال فعالیت در کادر فنی تیم‌های باشگاهی به تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال ایتالیا راه پیدا کرد و در نهایت سرمربی تیم بسکتبال زیر 16 سال ایتالیا در المپیک تابستانی نوجوانان (سال 2015) شد. او همچنین سابقه هدایت تیم جوانان (تیم ملی B) ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد. او در فصل 23-2022 با تیم تورتونا که آن را از لیگ دسته 3 ایتالیا به سری A رساند به عنوان مربی سال سری A انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)