Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران طی یادداشتی که بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی منتشر کرده است نوشت: حاج‌قاسم، شهید بزرگ امت اسلام، دارای ابعاد گوناگون شخصیتی بود و فقط شخصیت نظامی نبود. ایشان برادر بزرگی برای ما در مقاومت به‌ویژه مقاومت فلسطین بود؛ چون فکر و ایده اصلی ایشان در نقش یک مسلمان، کمک و حمایت از کل مسلمانان به‌ویژه مسلمانان فلسطین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حاج‌قاسم سلیمانی، تا پایان عمرش در امت اسلام -چه در لبنان، سوریه، عراق، یمن، فلسطین، اندونزی، الجزایر و هر جایی که اسلام هست- به این فکر می‌کرد که من برای قدس و برای فلسطین چه وظیفه‌ای دارم و چه نقشی باید ایفا کنم؛ لذا حاج‌قاسم در جای‌جای جهان اسلامی نقش مثبت و فراوانی داشت. به نظر بنده، این سبب اصلی شهادت ایشان بود که خودش عامل مشترک بین کل مسائل راهبردی جهان اسلام بود و کمک و شریک بودنش و نقشش در مقاومت ما در فلسطین خیلی تأثیرگذار بود.

تجربه‌ حاج‌قاسم، مقاومت فلسطین را به چند دلیل قوی‌تر کرده است:

دلیل اول، تقدیم‌کردن ایده سیاسی و نظامی ایشان به مجاهدین فلسطینی است که واقعاً عمیق و مبنی بر مفاهیم و آیات قرآنی و فهم حقیقی منطقه و تحولات میدانی در مواجهه با دشمن صهیونیستی است.

دلیل دوم، حاج‌قاسم تجربه فناوری و تکنولوژی سلاح و تکنیک‌های جنگی میدانی را به فلسطین منتقل کرد؛ یعنی در ابتدا سلاح‌ها را با راه‌های گوناگون منتقل کرد، ولی بعداً به این نتیجه رسید که مقاومین و مجاهدین فلسطین می‌توانند فناوری این سلاح‌ها را در چهارچوب توانایی بومی غزه و فلسطین ایجاد کنند. ایشان با انتقال تجربه‌شان به دوستان و برادرانش در مقاومت فلسطینی توانست این کار را انجام بدهد که امروز شاهدیم که چه‌جوری مقاومت فلسطین در زمین و دریا و هوا پیشرفته شده است. پهپادهای که مقاومت الآن می‌سازد، توانایی حمل و پرتاب موشک‌های کوچک دارد و دوربین آن خیلی پیشرفت شده است.

دلیل سوم، شخصیت حاج‌قاسم است که چند بُعد داشت که رأی سیاسی و نظامی ایشان در مقاومت فی‌نفسه این مقاومت را پیشرفته و قوی‌تر کرد. 

دلیل آخر هم اینکه حاج‌قاسم یک شبکه قوی در روابطشان -چه در منطقه و چه در دنیای اسلام- داشت و سعی می‌کرد این شبکه را در خدمت مقاومت فلسطین به‌کار بگیرد؛ لذا، حاج‌قاسم شهید ملت فلسطین و قدس است، اگرچه جانشینش ان‌شاءاللّه راه مقدس آزادی قدس را ادامه خواهد کرد، ولی حقیقتاً جای حاج‌قاسم خالی است. ان‌شاءاللّه برکت خون این شهید عزیز و همه شهدا ضمانت اصلی ادامه این راه مقدس و راه آزادی قدس تا نابود رژیم صهیونیستی، دشمن مشترک امت اسلام، باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جنبش حماس خالد قدومی مقاومت فلسطین حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در رأس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛ امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد. همچنین وی در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌کند.

کد خبر 6095667

دیگر خبرها

  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین