Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:10:36 GMT

خسارت 80 درصدی مزارع دیم شهرستان ایوان به دلیل کمبود بارندگی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۷۶۶۷

خسارت 80 درصدی مزارع دیم شهرستان ایوان به دلیل کمبود بارندگی

محمدعلی حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال زراعی امسال مقدار گندم ۶۰۰۰ هکتار (۱۰۰۰ هکتار در بخش مرکزی و ۷۰۰ هکتار در بخش زرنه آبی بوده) ، جو ۳۵۰۰ هکتار، نخود ۴۰۰، عدس ۲۰۰ هکتار و یونجه ۱۵۰ هکتار کشت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیری حدود ۸۰ درصد به مزارع دیم کشاورزان شهرستان خسارت وارد شده است و آنچنان قابلیت برداشت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری خاطرنشان کرد: حوزه بخش مرکزی و سردسیر شهرستان بارندگی اخیر که رخ داد می‌تواند تاثیری بر کشاورزی داشته باشد ولی حدود ۴۰ درصد خسارت وارد و پیش بینی ما ۶۰ درصد قابل برداشت باشد.

وی ادامه داد: حدود ۲۷۰ میلی متر بارندگی با پراکندگی نامناسب در سال زراعی رخ داد که همین کمبود بارش باعث از بین رفتن مراتع و خشکسالی و خسارت کشاورزی منطقه شده است.

 حیدری ادامه داد: میزان اراضی بیمه شده سطح شهرستان حدود ۲۰۰۰ هکتار است خسارت کشاورزان از طریق صندوق و بانک عامل پرداخت می‌شود ولی برای افراد فاقد بیمه جهاد کشاورزی برآورد خسارت را انجام داده و با سازمان مکاتبات صورت گرفته و منتظر دستورالعمل‌های از طرف دولت برای این موارد خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی ایوان در پایان گفت: در سطح شهرستان دو مرکز خرید ( تعاونی ۲۲ بهمن و تعاونی توحید در بخش زرنه) جهت تحویل گرفتن محصولات برداشت شده کشاورزان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خسارت خشکسالی مزارع دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر