Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:20:32 GMT

آغازرزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در هرمزگان از 17 اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۷۸۵۵

آغازرزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در هرمزگان از 17 اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پاسدار یاسین باوقار صبح امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به پیش‌رو بودن هفته بسیج سازندگی و سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام عظمای ولایت از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی

روز شنبه 17 اردیبهشت ماه 1401 در سالن ورزشی فجر بندرعباس با همت گروه های جهادی به صورت همزمان در کل کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: این رزمایش در شهرهای بزرگی همچون میناب، حاجی آباد، بندرعباس و بندرخمیر نیز دنبال خواهد شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان اظهارداشت: بعد از رزمایش جهادگران بسیجی در قالب کارگروه های مختلف پزشکی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد و به مدت یک هفته بحث امورات اجرایی در حوزه های مشخص شده جهت یاری رساندن به مناطق محروم و نیازمندانی که در اقصی نقاط استان مان مشکل دارند، دنبال خواهند کرد.

سرهنگ باوقار یادآورشد: همزمان با اجرای برنامه‌های جهادی، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی و پروژه های عمرانی از جمله راه های مواصلاتی، آبرسانی به منازل مددجویان و همچنین ساخت خانه عالم، مرمت منازل مردم محروم، توزیع بسته های معیشتی و دیگر خدمات در این هفته انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 17 اردیبشهت ماه پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب به عنوان سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی در سطح کشور بود و باتوجه به اینکه جهاد سازندگی عملکرد خوبی را در راستای امورات اجرایی و محرومیت زدایی و همچنین در قالب کارهای جهادی و کارهای در خورشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می داد، در سال 79 جهاد سازندگی در قالب جهاد کشاورزی ادغام شد و پیرو منویات رهبری جهاد سازندگی را قصد این را داشتند که دوباره احیا شود به همین منظور دستور دادند که در قالب بسیج سازندگی در تمام کشور این کار انجام شود که ذیل مجموعه سپاه این کار انجام شد.

وی گفت: از همان روز هر سال که 17 اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی است به تبع آن اقدام های خوبی در کل کشور انجام می شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج سازندگی هرمزگان بندرعباس جهاد سازندگی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایراندوست در نشست خبری امروز ۱۱ اردیبهشت که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات شاخص جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن(ع) اجرا شده و بسیج سازندگی قم معین اجرایی آن در قم بود در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میزهای خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادی در غرب قم یعنی منطقه پردیسان قرارگاه حضرت معصومه(س) و قرارگاه شهدای جهادگر در شرق استان شامل؛ سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه که به صورت کاملا مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کارهای ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که در طول هفته روزانه هزار نهال غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روزهای جمعه هر هفته مردم نیز پای کار آمدند که این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده خود مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت فراگیر انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و نوسازی مدارس است و اقدامات اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی صورت پذیرفته و نظارت و معرفی مدارس به اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه‌ با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی