Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیده سبحانی فرد هنرمند قزوینی با اعلام این خبر که اثری با موضوع «باغستان» در دومین رویداد کوله ویدئو ارائه کرده، گفت: در این پروژه، ۹ هنرمند ویدئو آرتیست ایرانی از نقاط مختلف جغرافیایی، توسط سه کیوریتور حاضر در پروژه، بر اساس توانایی، تجربه و دغدغه‌مندی‌شان نسبت به موضوع، به پروژه دعوت شده و به خلق آثاری ارزشمند با موضوع "محیط، زیست هنرمند" پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنرمندان با توجه به خواست و امکانات خود، یک فضایی (گالری، استدیو یا هر مکانی دیگر) را با حضور مخاطبین خاص یا عام برای نمایش تمامی آثار، طی یک یا چند روز مشخص، انتخاب کرده و بدین ترتیب هر یک از آثار خلق شده، در ۹ مکان مختلف دنیا با حضور مخاطبینی متفاوت به نمایش در می‌آیند.

سبحانی فرد تصریح کرد: این آثار طبق تقویم و زمانبندی مشخص از پانزده تا بیست و سوم اردیبهشت در نه فضای متفاوت در شهرهای محل زندگی هنرمندان به نمایش در می‌آیند. 

این هنرمند قزوینی خاطر نشان کرد: شهرهای محل نمایش آثار: تهران، پاریس، درسدن، قزوین، خرم آباد، رشت، بندرعباس و اصفهان می باشند. 

وی اضافه کرد: همچنین دو هنرمند محقق‌، منتقد و پژوهشگر، جهت نقد و بررسی آثار، روند پروژه و ثبت نوشتاری این رویداد، تیم اجرایی پروژه و هنرمندان را همراهی می‌کنند.

سبحانی فرد افزود: باغ ایرانی از بنیادی ترین مفاهیم در هنر، تفکر و زندگی ایرانی است؛ تلفیقی از صورت و معنا، نمودی از فهم خاطره ازلی و ره آورد تمدن پرمایه روح ایران زمین است.

این هنرمند قزوینی تاکید کرد: باغ ایرانی یک کهن الگویی است که قرنها خود را به اشکال مختلف در نقوش بسیاری از هنرهای این سرزمین از جمله قالی بازتولید کرده است. 

وی تصریح کرد: نمونه بارزی از روح باغ ایرانی سالیان دراز کهن شهر من قزوین را دربرگرفته بود، باغستانهای سنتی این شهر مفهومی از باغ ایرانی را تا سالهای نه چندان دور برای مردمان این شهر داشته و با اصالتی هزاران ساله با زندگی روزمره مردم این سرزمین عجین بوده است.

سبحانی فرد خاطرنشان کرد: باغستانهای این شهر علاوه بر نقش اقلیمی و تعدیل هوا، جزئی از هویت اجتماعی و فرهنگی مردمان این شهر بوده تا جایی که ناصر خسرو نیز در سفرنامه خود قزوین را شهری در میان باغها توصیف کرده است.

گفتنی است این میراث گرانبها در سال ۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و در حالی در مسیر ثبت جهانی قرار دارد که طی نیم قرن گذشته در معرض خطر جدی و نابودی قرار گرفته است. روند توسعه نامتوازن شهری باعث شده که روح این باغستانها در معرض آزار و انحصار بتن و بنا و ماشین و خیابان قرار گرفته و گویی این توسعه ی کالبدی در حال انحلال و نابودی این روح زیست و زندگی در این منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سبحانی فرد باغستان ثبت جهانی هنرمند قزوینی سبحانی فرد باغ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدیه السادات حسینی مطلق، دبیر رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت به در پیش بودن هفته جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و مدیران برگزار می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت به صورت همزمان، اما مجزا در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان برای شرکت در سطح ملی این رویداد تا دهم اردیبهشت ماه فرصت دارند به وبگاه jamjeyat.ir مراجعه و ثبت نام کنند. 
 
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه شرکت همزمان در هر دو سطح ملی و استانی امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت تا ۱۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به وبگاه دفتر امور زنان و خانواده به آدرس «http://Banovan.ostanyazd.ir» و کانال حسنه ماندگار در پیام رسان ایتا به آدرس «hasaneh_mandegar» نسبت به دریافت فرم و ارسال مستندات در وبگاه اقدام کنند. 
 
دبیر رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در استان یزد افزود: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند با شماره تماس ۰۳۵۳۱۱۱۲۲۱۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد