Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:48:49 GMT

کرمانشاه غبارآلود می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۸۳۰۲

کرمانشاه غبارآلود می شود

غلامرضا شهبازی گفت : براساس گزارش هواشناسی سامانه‌ای ناپایدار به طور متناوب از امروز چهارشنبه مورخ ۱۴ اردیبهشت تا بعدازظهر جمعه ۱۶ اردیبهشت‌ماه جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان این سامانه ناپایدار از نیمه غربی استان در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، دالاهو، گیلانغرب، اسلام آبادغرب و شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی در اورامانات وارد استان شده و ضمن وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی و نفوذ گرد و غبار مهاجر سبب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا و تشدید مخاطره در بیماران قلبی، ریوی و سالمندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی رده‌های سنی به‌خصوص خردسالان و سالمندان و بیماران قلبی، ریوی ضمن اجتناب از تردد‌های غیرضروری، از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

فرحناز اقبالی‌کلهر معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: توده‌های گرد و غباری که از طریق مرز‌های غربی وارد استان می‌شود، کانون تشکیل آن‌ها از صحاری عراق و سوریه و بخشی از صحرا‌های اردن است که اقداماتی در این خصوص در سطح ملی در حال انجام است.

رابطه معکوسی بین میزان بارندگی و تولید گرد و غبار وجود دارد؛ سال‌های که بارندگی هر چقدر کم‌تر باشد پوشش گیاهی ضعیف‌تر می‌شود و ایجاد گرد و غبار بیشتر اتفاق می‌افتد و امسال با توجه به اینکه میزان بارندگی در کشور ایران حتی عراق، سوریه و اردن هم کم بوده امکان تشکیل بیشتر توده‌های گرد و غبار وجود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران گردوغبار گردوخاک گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، با اعلام شامگاه دوشنبه دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان روز سه‌شنبه به دلیل پیش‌بینی وقوع گرد و غبار به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر روز دوشنبه نیز به دلیل وقوع گرد و غبار به صورت غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید