Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدترین خشکسالی شاخ آفریقا در چهار دهه اخیر، ۲۰ میلیون نفر را به سمت گرسنگی سوق داده، شیوه قدیمی زندگی را از بین برده و بسیاری از کودکان را دچار سوء تغذیه شدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاشه‌های خشک شده حیوانات زمین‌ها را در سراسر مناطق جنوبی اتیوپی، سومالی و کنیا پر کرده است. در اتیوپی، چشم‌های جهان عمدتاً معطوف به بحران انسانی در شمال است که به خاطر جنگ بین نیرو‌های دولتی و جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سازمان ملل تخمین می‌زند که تا ۶.۵ میلیون نفر در اتیوپی به دلیل «خشکسالی» به شدت در ناامنی غذایی هستند. کمبود باران باعث کشته شدن حدود ۱.۵ میلیون رأس دام شده است که حدود دو سوم آن‌ها در سومالی هستند. مسئله‌ای که نشان می‌دهد «وضعیت چقدر نگران کننده شده است»؛ چرا که گله‌ها برای جمعیت عشایری یا نیمه عشایری این منطقه غذا و درآمد تامین می‌کنند.

جامعه «در حال فروپاشی»

یکی از اهالی منطقه می‌گوید کل جامعه در حال فروپاشی است، زیرا از بین رفتن دام‌ها شیوه زندگی دامداران را تهدید می‌کند. روستاییان مجبور به ترک خانه‌های خود برای یافتن کار در شهر هستند. خانواده‌ها از هم گسیخته شده و کودکان نادیده گرفته می‌شوند.

یکی از اعضای سازمان خیریه «نجات کودکان» می‌گوید: «ما معمولاً خشکسالی داریم، این یک مسئله دوره‌ای بود... قبلاً هر ۱۰ سال یک بار اتفاق می‌افتاد، اما اکنون بیشتر از قبل است». دامدارانی که خبرگزاری فرانسه در منطقه سومالی با آن‌ها ملاقات کرد می‌گویند که بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از دام‌های خود را از دست داده اند.

خشکسالی در دستور کار کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی قرار دارد که از روز دوشنبه آغاز می‌شود. کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت ۱۰ میلیون کودک در سراسر اتیوپی، کنیا، سومالی و جیبوتی به حمایت فوری نیاز دارند. راسل که هفته گذشته از منطقه سومالی بازدید کرد، گفت: علاوه بر بحران سوء تغذیه، کودکان مجبور به نوشیدن آب آلوده هستند که آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به وبا و سایر بیماری‌های کشنده قرار می‌دهد».

او گفت که یکی دیگر از پیامد‌های دلخراش خشکسالی، افزایش ازدواج کودکان است. چرا که خانواده‌ها دختران خود را به امید تغذیه و محافظت بهتر و همچنین به دست آوردن جهیزیه، وادار به ازدواج می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی در آفریقا تغییرات آب و هوایی نا امنی غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. محمد میری گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.   او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.   معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.   میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، افزود: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.    

دیگر خبرها

  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن