Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) همچنان اصرار دارد که تنها سه نفر در جریان ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی قطر جان باخته اند.

به گزارش سایت هلندی voetbalzone، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، درست مانند ژانویه گذشته - تاکید کرد که تعداد واقعی کشته‌ها در پروژه‌های ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حدود ۶۵۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینفانتینو در کنفرانسی در لس آنجلس در حالی که از پاسخ دادن به سؤالی در مورد شرایط کار در قطر طفره رفت، عنوان کرد که «کار‌های دیگر» ممکن است باعث مرگ این تعداد کارگر شده باشند.

سازمان عفو بین‌الملل اوایل سال ۲۰۲۱ در گاردین اعلام کرد که تاکنون ۶۵۰۰ کارگر خارجی در قطر جان باخته‌اند.

وقتی در کنفرانس موسسه میلکن در لس آنجلس از اینفانتینو پرسیده شد که آیا فیفا از سود جام جهانی برای کمک به خانواده‌های کارگران متوفی استفاده خواهد کرد، او واکنش نشان داد.

اینفانتینو گفت: بگذارید یک چیز را صریح بگویم. وقتی در مورد این کار صحبت می‌کنیم، برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، عزت و احترام قائل هستیم. این کار خیریه نیست، قرار نیست به کسی چیزی بدهید. "

اینفانتینو افزود این باعث افتخار فیفا است که شرایط کاری یک و نیم میلیون نفر را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید

روسیه از جام جهانی ٢٠٢٢ حذف شد

 

وقتی از اینفانتینو در مورد تعداد کشته شدگان در ساخت استادیوم‌ها پرسیده شد، اینفانتینو تاکید کرد که تنها سه نفر جان خود را از دست داده اند. بنابراین، این اظهارات مقام سوئیسی با بیانیه‌ای که ژانویه گذشته در شورای اروپا در استراسبورگ بیان کرد، مطابقت دارد.

اینفانتینو گفت: «ممکن است شش هزار نفر در فعالیت‌های دیگر جان خود را از دست داده باشند، اما فیفا پلیس جهان یا مسئول هر اتفاقی نیست. اما به لطف فیفا، به لطف فوتبال، ما شرایط یک و نیم میلیون کارگر را بهبود بخشیده ایم.

اینفانتینو اذعان کرد که وضعیت کارگران در قطر قبل از سال ۲۰۱۸ شبیه یک "سیستم برده داری مدرن" بود از آن زمان تاکنون چندین قانون جدید برای میزبانی جام جهانی وضع شده است. به عنوان مثال، در گرم‌ترین ساعات روز دیگر کار در زیر نور آفتاب ممنوع است، حداقل دستمزد عمومی در نظر گرفته شده است و گرفتن گذرنامه از کارمندان و کارگران خارجی توسط کارفرمایان برای این که دیگر نتوانند از کشورخارج شوند، ممنوع است. بر پرداخت دستمزد‌ها نیز با دقت بیشتری نظارت می‌شود و دولت قطر تشکیل شورا‌های مشارکت کارکنان را ترویج وتبلیغ می‌کند.




منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی کار و کارگر

کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند.سالهاست در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران روز اول ماه مه را با نام "روز کارگر" گرامی می‌دارند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077438 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد
  • از بیرانوند اصرار، از پزشکان پرسپولیس انکار؛ مقابل سپاهان هم رفیعی فیکس است
  • اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • روز جهانی کار و کارگر