Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هفته پس از آنکه کره شمالی متعهد توسعه نیروهای اتمی‌اش با بالاترین سرعت ممکن شد، نماینده ویژه پکن در امور کره شمالی تاکید کرد، چین همچنان به ایفای نقشی سازنده در حل مساله اتمی کره شمالی متعهد است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، لیو شیائومینگ، نماینده ویژه دولت چین در امور شبه جزیره کره این اظهارات را در جریان دیدار با نو کیو-دوک، همتای کره جنوبی‌اش در سئول مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با آمریکا همچنان در حالت تعلیق به سر می‌برد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته گذشته در حالی که بر یک مانور نظامی بزرگ نظارت داشت متعهد شد تا با سرعت بالا زرادخانه اتمی کشورش را توسعه دهد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، نو کیو-دوک نگرانی‌های خود را درباره آزمایشات اتمی اخیر کره شمالی و فعالیت‌های اخیر این کشور برای بازسازی سایت آزمایش اتمی ابراز کرده و از پکن خواست تا برای بازگرداندن پیونگ‌یانگ به پای میز مذاکرات نقشی ایفا کند.

این وزارتخانه در بیانیه گفت: دو طرف با ادامه ارتباطات استراتژیک نزدیک میان کره جنوبی و چین بر سر مسائل شبه جزیره کره توافق کردند.

لیو گفت: پکن نیز نسبت به تشدید اوضاع در شبه جزیره کره‌ای نگران است اما کلید حل این مسئله در دستان کره شمالی و آمریکاست.

سفر لیو به کره جنوبی که نخستین سفرش از آوریل سال ۲۰۰۱ میلادی به دنبال انتصابش در این سمت محسوب می‌شود، چند روز پیش از مراسم تحلیف یون سوک-یئول، رئیس جمهور تازه منتخب کره جنوبی در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) سال جاری میلادی و سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سئول برای دیدار و مذاکره با یون در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) سال جاری میلادی صورت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: چین ، کره شمالی ، کره جنوبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چین کره شمالی کره جنوبی شبه جزیره کره کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم