Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@16:28:02 GMT

اتفاق ویژه در جشنواره کن

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۹۶۷۷

اتفاق ویژه در جشنواره کن

آفتاب‌‌نیوز :

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ تصمیم گرفتند دوره جدید این رویداد سینمایی را بدون نیاز به تست گرفتن از شرکت‌کنندگان و عدم اجبار استفاده از ماسک برگزار کنند.

«فرانسوا دسرسو» از مسئولان جشنواره کن که در دو سال گذشته پروتکل‌هایی را با برگزارکنندگان جشنواره، تهیه کنندگان و مقامات منطقه‌ای کن تنظیم کرده است، در گفتگوی اختصاصی با ورایتی عنوان کرد: «یک تغییر بزرگ جشنواره در مقایسه با سال ۲۰۲۱ این است که ارائه گواهی بهداشتی که نشان دادن مدرک واکسیناسیون، مصونیت یا نتایج آزمایش است، از تاریخ ۱۴ مارس الزامی نیست و از آنجا که ارائه این گواهی سلامت دیگر در فرانسه لازم‌الاجرا نیست، میهمانان جشنواره کن نیز دیگر نیازی به نشان دان گواهی واکسیناسیون با نتیجه آزمایش کرونا برای شرکت در این جشنواره ندارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدیر اجرایی جشنواره کن همچنین گفت در مقایسه با سال گذشته با شرایط بسیار متفاوتی رو به رو هستیم و منحنی ابتلا به ویروس کرونا نزولی شده است.

از ۲۹ آوریل، موارد ابتلا به کووید در فرانسه ۳۰ درصد کاهش یافته بود که نشانه‌ای از کاهش سرعت عفونت است. با این حال، جشنواره‌های فیلم و مراسم جوایز سینمایی، چون جشنواره «SXSW»، جوایز اسکار و جوایز فیلم آکادمی بریتانیا از جمله منتشرکنندگان جدی ویروس بودند که منجر به موارد متعدد کووید شدند.

اگرچه آزمایشگاه ۳۰۰ مترمربعی کن برای تست کرونا بار دیگر راه‌اندازی نمی‌شود، اما مهمانان جشنواره می‌توانند در آزمایشگاهی واقع در شهر کن که پنج دقیقه پیاده تا کاخ جشنواره فاصله دارد به صورت رایگان تست PCR بدهند.

تغییر دیگر نسبت به سال گذشته این است که استفاده از ماسک در فضا‌های داخلی اجباری نخواهد بود، اما به شدت توصیه می‌شود. با این وجود بر اساس اعلام «فرانسوا دسرسو» کارکنان جشنواره کن از ماسک استفاده خواهند کرد و همچنین فرآیند‌های نظامت در داخل کاخ جشنواره تقویت می‌شود و از سنسور‌های پیشرفته CO ۲ استفاده می‌شود که دو بار در روز راستی‌آزمایی می‌شوند و همچنین به صورت مستمر از تهویه مطبوع استفاده خواهد شد.

سال گذشته از میان ۱۵۰۰ تست کرونای روزانه در جشنواره کن، ۱۰ مورد مثبت شناسایی می‌شد ودر چند روز پایانی شمار تست‌های مثبت به روزانه ۲۰ مورد افزایش یافت، چرا که همزمان با موج سوم شیوع ویروس کرونا بود.

هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا هفت خردادماه) به صورت حضوری بر پا خواهد شد و میزبان ۳۵ هزار میهمان رسمی در مقابل با ۲۴ هزار میهمان سال گذشته خواهد بود. بیشترین شمار افزایش تقاضا برای حضور در جشنواره کن از آمریکا و کشور‌های اروپای غربی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جشنواره کن تست کرونا جشنواره فیلم کن فیلم جشنواره کن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم از برتری تیمش مقابل پرسپولیس ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش مشرق، سیدمجتبی حسینی بعد از برتری تیمش مقابل پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی بسیار خوب و جذابی از آب درآمد. چیزی که خیلی ما را خوشحال کرده، فقط بحث صعود تیم‌مان نیست، چون در جام حذفی تا وقتی قهرمان نشوید سودی برای‌تان ندارد. دو چیز خیلی ما را خوشحال کرده است، اول شکل بازی تیم‌مان است که خیلی شکیل بازی می‌کند و بازیکنان سعی می‌کنند فوتبال خوبی به نمایش بگذارند. دوم هم خوشحالی هواداران و مردم خوب اراک است.

وی افزود: هر دو تیم فوتبال خوبی بازی کردند. ما روی دو غافلگیری دو گل خوردیم، اما به بچه‌ها ایمان داشتیم. علی‌رغم اینکه دو بازی قبلی را در لیگ باخته بودیم می‌دانستیم یک جا این داستان قطع می‌شود که خدا را شکر آنجا این بازی بود. بچه توانستند با یک نیمه دوم خوب و مسلط بازی را برگردانند. در وقت اضافه دوباره عقب افتادیم که بچه‌ها باز هم توانستند بازی خوبی ارائه کنند. خدا را شکر از این مرحله و از این حریف سرسخت عبور کردیم. بچه‌های ما باید بدانند مسئله اصلی ما الان لیگ است. در حذفی ما به هشت تیم رفتیم و اتفاق خاصی نیفتاده است، اتفاق خاص این است که تیم ما خوب فوتبال بازی می‌کند و هواداران خوشحال هستند. من هم جا دارد از هواداران خوب آلومینیوم تشکر کنم و این برد را به همه مردم اراک و کارگران خوب آلومینیوم تبریک می‌گویم.

سرمربی آلومینیوم اراک درباره دو بار عقب افتادن تیمش و بازگشت به بازی و اینکه چطور این جو را در تیم تحت هدایت خود ایجاد کرده است، گفت: ما به این کاری که شده است و بچه‌های‌مان ایمان داریم. ما در نیم‌فصل دوم نسبت به نیم‌فصل اول امتیاز کمتری جمع کردیم، اما نوع فوتبال‌مان در نیم‌فصل دوم بهتر بوده است. متأسفانه روی اتفاقات در نیم‌فصل دوم چهار پنج گل در وقت‌های اضافه خوردیم. من می‌دانستم کار خوب یک روز جواب می‌دهد. امیدوارم این بازی یک شروع برای فوتبال اراک باشد تا هم خوب بازی کند و هم نتیجه بگیرد. بچه‌ها باید به این بلوغ برسند که ما الان فقط به هشت تیم برسیم و اگر خدای نا کرده بازی بعد ببازیم همه چیز زود فراموش می‌شود. این قضیه حذفی را باید کنار بگذاریم و تمام فکر و ذکرمان لیگ باشد و جایگاه‌مان را بهتر کنیم.

مجتبی حسینی در مورد اینکه آیا صحبتی با هواداران تیمش دارد، توضیح داد: هواداران ما همیشه سعی کردند انرژی بدهند. استقلال و پرسپولیس همیشه در شهرستان‌ها طرفداران خودشان را دارند، اما جو استادیوم خیلی خوب بود. خوشحالم بازی هیجان‌انگیزی شد. خوشحالم مردم از این قضیه لذت بردند و در نهایت ما برنده شدیم.

وی راجع بع محرومیت هواداران بانوان از حضور در این بازی گفت: ان‌شاءالله ما بتوانیم مقررات را رعایت کنیم. حضور بانوان اتفاق خوبی بود. امیدوارم کسی دیگر وارد حاشیه نشود و همه بانوان و آقایان از فوتبال لذت ببرند و یک تفریح خوب را داشته باشند.

سرمربی آلومینیوم در پایان یادآور شد: مدل فوتبال ما تغییر کرده و خوب شده است. نیمه دوم بازی با استقلال هم بازی دست ما بود. به هر حال در فوتبال اتفاقات هم هست، شاید ضربه سر دقیقه آخر جبیره در آن بازی گل می‌شد ما کامبک زده بودیم، اما در آن بازی اتفاق نیفتاد و در این بازی اتفاق افتاد.

دیگر خبرها

  • اتفاق خوب برای حاج صفی در یونان
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال