Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین یزدجردی با تکذیب افزایش قیمت نان‌ سنتی تأکید کرد که کاسبان افزایش قیمت نان در فضای مجازی دنبال منافع‌شان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران‌نیوز، امروزه نان سهم بسزایی در سفره مردم ایفا می‌کند، به طوری که قوت غالب سفره مردم شناخته می‌شود و گندم نیز ماده اولیه این کالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گندم برای تبدیل شدن به نان مرحله آسیاب و آردسازی را طی کرده و در نهایت به آرد تبدیل می‌شود تا براساس نیاز مردم و میزان تقاضا در بازار توزیع شود

دولت نقش مهمی در تبدیل گندم به آرد و سپس نان دارد و نگهداری گندم در سیلوها برای حفظ تعادل آرد همسو با نیاز بازار مهم‌ترین بخش محسوب می‌شود.


از سوی دیگر کشاورزان در نگهداری گندم و فروش آن به دولت در فصول مختلف سال تأثیرگذاری بسیاری دارند، به طوری که دولت ابتدا باید با خرید گندم از کشاورزان آن را به آرد و سپس نان تبدیل کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

حال نکته مهمی که وجود دارد اینکه در کنار خرید گندم از کشاورزان و ذخیره‌سازی این محصول در سیلوها متناسب با شرایط آب و هوایی، قیمت‌گذاری آن نیز باید متناسب با میزان مصرف و سطح خرید مردم باشد.

چند روزی است که در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش قیمت نان سنتی به میان می‌آید و بعضاً به نقل از مسئولان مرتبط با حوزه آرد و نان (که بسیاری از این اخبار فیک هستند و از سوی برخی کانال‌ها، گروه‌ها و سایت‌های سرگرم‌کننده که اقدام به انتشار اخبار جعلی می‌کنند)، افزایش قیمت نان‌های سنتی را به خورد مردم می‌دهند و ملت را نگران می‌کنند.

خبرنگار اقتصادی «تهران‌نیوز» برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان داخلی و خارجی و اخبار جعلی رسانه‌های غیرحرفه‌ای و بعضاً همسو (آگاهانه یا ناآگاهانه) با خط دشمن موضوع افزایش قیمت نان را مورد بررسی قرار داده است تا مخاطبان خود را در جریان اخبار صحیح و به دور از اثرگذاری از رسانه‌های فیک قرار دهد.

افزایش قیمت نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم از ۹۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان

خبرنگار «تهران‌نیوز» برای بررسی صحت و سقم موضوع افزایش قیمت نان‌های سنتی گفت‌وگویی را با حسین یزدجردی، رئیس صنعت آرد کشور و رئیس کانون انجمن صنفی صنایع آرد ایران ترتیب داده است.

یزدجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران‌نیوز درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها و گروه‌ها با موضوع «افزایش قیمت نان‌های سنتی» اظهار کرد: قیمت گندم صنف و صنعت (مربوط به ماکارونی، شیرینی، کیک، کلوچه، بیسکویت و ...) افزایش پیدا کرده و شاهد افزایش گندم این محصولات از ۲۷۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده، چراکه قیمت آرد و محصولات گندم براین اساس تعیین می‌شود و اقدام به فروش آن می‌کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر قیمت‌ گندم نان‌های حجیم، نیمه حجیم و ماشینی از ۹۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده، اما اینکه گندم چگونه توسط دولت خریداری شده و فروخته شود تصمیم گیری نشده است.

رئیس کانون انجمن صنفی صنایع آرد ایران تصریح کرد: با آزادسازی نرخ آرد مصرفی صنف و صنعت قیمت انواع محصولات فانتزی نیز به صورت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و دیگر نرخ مصوبی نخواهیم داشت.

رئیس صنعت آرد کشور تصریح کرد: وقتی که عرضه نان فانتزی به صورت عرضه و تقاضا و فضای رقابتی میان واحدها باشد با وجود افزایش هزینه های تولید، محصولات با قیمت‌های کمتری از نرخ نامه منتشره به فروش خواهد رسید.

یزدجردی مطرح کرد: آرد واحدهای نان فانتزی به یکباره از هر کیسه ۶۷ هزار تومان به ۶۳۰ هزار تومان و نزدیک به ۱۰ برابر، در کنار سایر هزینه‌های تولید مانند دستمزد افزایش یافته است، بر این اساس قیمت محصول نهایی نیز افزایش می‌یابد، اما نرخ نامه‌ای که در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است درست نیست.

جلسه با وزیر جهاد کشاورزی برای ساماندهی قیمت آرد و نان

وی یادآور شد: قبلاً نانوای آزادپز مبلغ ۶ میلیون تومان هزینه می‌کرد، اما اکنون باید ۶۰ میلیون هزینه کند و امیدواریم اعتبار این موضوع تأمین شود و یکی از راه‌های مدیریت این موضوع پرداخت یارانه آرد به مردم است که وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد.

رئیس صنعت آرد کشور متذکر شد: مقرر شده در روزهای آینده در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع رسیدگی کنیم و موضوع افزایش قیمت آرد را ساماندهی کنیم تا مردم از این بابت متضرر نشوند.

رئیس کانون انجمن صنفی صنایع آرد ایران با تأکید بر اینکه افزایش قیمت آرد و نان‌های سنتی صحت ندارد، تأکید کرد: همانور که گفتم اخیراً به نانوایی‌های سنتی ابلاغ شده که از گندم ۹۰۰ تومانی خبری نیست و باید این محصول را به قیمت ۱۲ هزار تومان بخرند.

یزدجردی تصریح کرد: طبیعی است که وقتی نانوایی‌های فانتزی گندم ۱۲ هزار تومانی می‌خرند قیمت را هم افزایش می‌دهند، اما این بحث با نان‌های سنتی دو مقوله جداست؛ البته مقرر شده هزینه‌های جبرانی توسط دولت از طریق پرداخت یارانه به مردم پرداخت شود.

وی در ادامه توضیح داد: البته برای اجرای طرح افزایش قیمت نان فانتزی از قبل مقدمات مهیا شد، از سوی دیگر دولت برای جلوگیری از فروش نان به چندین نرخ باید اقداماتی را انجام می‌داد.

رئیس صنعت آرد کشور با مرتبط دانستن مسئله گرانی با افزایش قیمت نان های فانتزی عنوان کرد: البته بحران اوکراین امنیت غذایی کشورهای اروپایی را با خطر مواجه کرده و در ایران نیز موضوع آرد و نان به گونه‌ای ساماندهی می‌شود که مردم فشاری را تحمل نکنند.

رئیس کانون انجمن صنفی صنایع آرد ایران خاطرنشان کرد: مجریان و دست‌اندرکاران آرد و نان کشور در نشست با وزیر جهاد کشاورزی و ارائه راهکارها می‌توانند دولت را در انجام جراحی بزرگ اقتصادی مربوط به آرد و نان همراهی و همیاری کنند.

یزدجردی تشریح کرد: باز هم تأکید می‌کنم که در حال حاضر قیمت گندم مورد استفاده آرد نان‌های سنتی همان ۶۶۵ تومان است و هیچ تغییری در قیمت نان‌های سنتی اتفاق نیفتاده و اگر هم قرار بر افزایش باشد پول آرد در قالب کارت به مردم ارائه می‌شود.

وی گفت: شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت نان سنتی اعم از نان بربری، سنگک، لواش و خراسانی وجود دارد، تکذیب می‌شود.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت نان رئیس صنعت آرد کشور وزیر جهاد کشاورزی قیمت نان های سنتی ۱۲ هزار تومان فضای مجازی تهران نیوز آرد و نان قیمت آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی

لاپید: برای خرید از سوپرمارکت باید وام بگیریم! نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: هر دقیقه یک بار یک پیامک دیگر افزایش قیمت‌ها ارسال می‌شود. همه‌چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران می‌شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077979 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • دُم خروس بیرون زد!