Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیچ نامی از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان پیشتاز در نزاع و درگیری نیست و این رسانه ها و فضای مجازی هستند که روایت وارونه ای از این استان ساخته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازصبح زاگرس امنیت یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری بوده و به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم زندگی بشری شناخته می‌شود و بدون امنیت هیچ کاری را نمی‌توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس امار و شواهد کشور ایران دارای امنیت مناسب بوده و نقش مردم و جامعه نیز در این وضعیت مهم و غیر قابل انکار است؛ از طرفی به گفته مسئولان انتظامی، امنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب است و این ادعا براساس داده‌های جمع‌آوری شده در کشور است.

امنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مساله پایدار بوده و این ادعا مبتنی بر آمار ارائه شده از طرف معاونت عملیات نیروی انتظامی کشور بوده و یکی از آسیب‌های جامعه بشری موضوع نزاع‌های فردی و دسته جمعی است.

 بزرگ‌نمایی در فضای مجازی نسبت به موضوع ناشی از عدم آگاهی افراد باعث می‌شود که لطمه زیادی به حیثیت استان وارد شود؛ تعداد نزاع‌های صورت گرفته در مدت گذشته بسیار پائین بود اما افراد حاضر در صحنه به‌جای جلوگیری اقدام به فیلمبرداری و انتشار موضوع در فضای مجازی کرده و همین مساله سبب شده که موضوع بزرگ‌نمایی شود.

انتشار گسترده این کلیپ ها در فضای مجازی باعث می شود که افراد بیننده این کلیپ ها تصور نادرستی از کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند و تصویر ناامنی از استان در ذهن ان ها به وجود بیاید که همین مساله زمینه ساز بسیاری از مسائل فرهنگی و اقتصادی نیز خواهد شد.

روزنامه همشهری اخیرا در گزارشی به مقایسه استان ها در زمینه نزاع پرداخته است که بر اساس آن استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان و زنجان، از نظر تعداد نزاع بر اساس جمعیت،  بالاترین آمار را دارند و کمترین نرخ نزاع هم مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است.

این در حالی است که پایتخت، بیشترین آمار نزاع را دارد. تهرانی‌ها، اهالی خراسان رضوی و مردم اصفهان، بیشتر از دیگر ایرانی‌ها به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند؛ این در حالی است که استان های ایلام، بوشهر و خراسان جنوبی، با مردمی آرام تر و نزاع های خیابانی و خانوادگی کمتر، به آرامی در پایین جدول ثبت شده نزاع در کشور نشسته‌اند.

بنابر اعلام پزشکی قانونی که مرجع این اطلاعات در کشور است، سال ۱۴۰۰، دو دهم درصد بیشتر از سال گذشته‌اش مصدوم نزاع داشته ایم و در مجموع، حدود ۶۰۰ هزار نفر به این دلیل، به مراکز این سازمان مراجعه کرده‌اند که حدود ۴۰۰ هزار نفرشان مرد بوده اند. آماری که نشان می‌دهد مردان علاوه بر حضور پر تعدادتر در محیط‌های شهری و کاری، بیشتر با هم دست به گریبان می‌شوند و تلاش می‌کنند مشکلاتشان را به صورت فیزیکی و نه با حرف، حل کنند!

هیچ کس منکر وقوع نزاع نمی شود همانطور که مشاهده کردید هیچ نامی از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان پیشتاز در نزاع و درگیری نیست و این رسانه ها و فضای مجازی هستند که با دمیدن در این موضوع سعی در برجسته کردن مساله نزاع در کهگیلویه و بویراحمد و نشان دادن یک روایت ارونه از این استان دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد فضای مجازی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟