Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:25:43 GMT

قشم؛ میزبان نخستین همایش مدیران خانواده شهدا کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۰۲۵۱

قشم؛ میزبان نخستین همایش مدیران خانواده شهدا کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، افشار فتح الهی در دیدار با سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با همراهی سایر بخش ها موضوعات مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران را به صورت ویژه پیگیری می کند.

وی ادامه داد: براساس قوانین موضوع تبدیل وضعیت نیروهای خانواده های شهدا و ایثارگران در مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم انجام شده و تنها بخشی از نیروهای شرکتی باقی مانده اند که پیگیر حل این موضوع نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی خوبی برای اشتغال خانواده های ایثارگران در مدت زمانی کوتاه صورت گرفته و در حال اجراست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این جلسه بیان داشت: رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران و رفع نیازهای آنها، باید به عنوان وظیفه ویژه سازمان منطقه آزاد قشم مورد توجه قرار بگیرد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ادامه داد: برنامه ریزی های خوبی جهت ارائه خدمات شایسته و امکان سفر برای خانواده های شهدا صورت گرفته که برای علمیاتی شدن نیاز به همراهی بخش ها و دستگاه های مختلف از جمله سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی تصریح کرد: با هدف گذاری صورت گرفته به دنبال این هستیم تا یکی از بزرگترین کمپ های ایثارگران کشور را با کمک مسوولان سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه های شهرستان و استان و بنیاد شهید کشور در قشم احداث کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه خانواده ایثار و شهادت پا به سن گذاشته اند و میانگین سن جامعه هدف بنیاد شهید افزایش یافته، افزود: ارائه خدمات شایسته همراه با حفظ کرامت خانواده های شهدا به عنوان خواست اکثریت جامعه باید مورد توجه همه دستگاه ها باشد.

کد خبر 5482194

منبع: مهر

کلیدواژه: افشار فتح الهی سازمان منطقه آزاد قشم بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا گرد و غبار روز معلم خراسان رضوی فطریه آمار کرونا بارش باران ماه رمضان 1401 مشهد سازمان منطقه آزاد قشم خانواده های شهدا بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا مظفر در مراسم یادواره ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور از وظایف ما در برهه کنونی است، گفت: باید تلاش کنیم فاصله‌ای که بین نسل امروز و نسل گذشته در دفاع‌مقدس افتاده با برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تکریم و تحلیل از مقام آنان را پر کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم مصادیق گذشت و ایثار و همچنین ایثارگری شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم و مطالبه شهیدان و خانواده شهدا ادامه مسیر شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: شهادت معامله دو جانبه با خداست چرا که خداوند فرموده است هر کس با جان و مال خود در راه خدا با دشمنان بجنگد در مقابل، خداوند به او سعادت ابدی و حیات جاودان عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتری واقعی سرمایه انسان یعنی جان او خداوند است که به بهای بهشت خریداری می‌شود، افزود: خانواده شهدا نیز که صبر بر این مصیبت عظیم دارند نیز برنده‌اند چرا که خداوند در آیه ۱۵۷ سوره بقره بر آنها سلام و درود و رحمت می‌فرستد که این امر بسیار مرتبه بالا و بزرگی است.

مظفر با تاکید بر اینکه خانواده شهدا مانند خود شهید برنده هستند زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نیز نقش ایفا می‌کنند تا خانواده خود را شفاعت کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید من خلیفه شهید پس از او در خانواده هستم؛ هرکس خانواده شهید را شاد کند مرا خوشحال کرده است و هر کس شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه مادران شهدا به خاطر اسلام از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی فرزندان‌شان گذاشتند، یادآور شد: در برابر این موضوع وظیفه ما مسئولان و مردم توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است که یکی از اقدامات در این مسیر برگزاری یادمان‌ها و مراسم‌های گرامیداشت شهدا است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ حدود ۱۲ سیاست اجرایی مهم را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، گفت: بند ۶ این سیاست‌های ابلاغی تاکید دارد که در شرایط مساوی مدیریتی، اولویت با فرزندان شهدا و خانواده شهدا باشد که باید تلاش کنیم این بند به خوبی اجرا شود.

مظفر با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، گفت: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

کد خبر 6095152

دیگر خبرها

  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟