Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابوذر گل‌محمدی با بیان اینکه  آرد رشته بر و فانتزی تحت نظر اتحادیه نانوایان است، اظهار کرد: در بحث تغییر قیمت آرد رشته بر و فانتزی در صنف و صنعت پیش از این قیمت هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد رشته بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و قیمت هر کیسه آرد فانتزی ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان بود که با این تغییر قیمت میزان هر کیلو آرد رشته بر و فانتزی به ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و هر کیسه آرد آن به ۶۳۰ تا ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش قیمت نان فانتزی گفت: هم اکنون هر کیسه آرد فانتزی به یکباره از ۵۵ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان تغییر کرده که این‌ قیمت گویای افزایش ۱۳ تا ۱۴ برابری هر کیسه آرد نان فانتزی است.

گل محمدی در ادامه با اشاره به نظارت‌ و بازرسی‌های مستمر از نانوایی‌های سطح شهرستان همدان به صورت گشت مشترک با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه نانوایان، سازمان صمت، اتاق اصناف، اداره غله خاطر نشان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ اردیبهشت امسال ۱۵۱۲ مورد گست مشترک‌ از سطح نانوایی‌های همدان انجام شده که این بازدید و نظارت‌ها  موجب شناسایی ۷۰ تا ۸۰ مورد تخلف بوده است.

کم فروشی بیشترین موارد تخلفات شناسایی شده نانوایی‌های متخلف

وی  با بیان اینکه پرونده تخلف نانوایی های شناسایی شده به تعزیرات معرفی‌شده‌اند ادامه داد:بیشترین تخلفات شناسایی شده  نانوایی‌ها متخلف در این بازدید و نظارت و بازرسی ها کم فروشی بوده است‌.

گل‌محمدی تعداد نانوایی‌های همدان را ۵۸۵ واحد برشمرد و گفت: وزن هر چانه لواش ۱۶۰ گرم و وزن هر نان سنگک و بربری باید ۴۵۰ گرم باشد که عدم رعایت این امر توسط نانوایی ‌ها تخلف محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی از مردم ادعا بر آن دارند  که در پخت برخی از  نان‌ها از سبوس دامی استفاده ‌می‌شود و این سوال بسیاری از مخاطبان است،تصریح کرد: این موضوع هیچ صحتی ندارد و استفاده از سبوس آن هم از نوع خوراکی تنها برای زیر چانه نان بربری بوده و در هیچ یک از نان‌ها کاربردی ندارد.

گل‌محمدی همچنین  بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو سبوس دامی ۷ هزار تومان بوده و این در حالیست که سبوس خوراکی با برند مورد تایید غذا و دارو استان در کارخانه آرد مریانج کار تولید و با قیمت هر کیلو ۲ هزار تومان به نانوایی ها عرضه می‌شود.

وی در رابطه با ساعت کار نانوایی‌ها نیز گفت: ساعت کار واحدهای نانوایی در نرخ نامه قید شده است.

کد خبر 674231 برچسب‌ها نانوایی خبر مهم قیمت - تنظیم بازار نان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نانوایی خبر مهم قیمت تنظیم بازار نان آرد رشته کیسه آرد نانوایی ها هزار تومان گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • نیسان آبی گران شد/ قیمت جدید را ببینید
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست