Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشای پیش نویس محرمانه دیوان عالی آمریکا مبنی غیرقانونی کردن سقط جنین با واکنش ها و اعتراض هایی همراه شده که این اعتراض ها در شهر لس آنجلس به خشونت کشیده شد و دستکم یک افسر پلیس در این درگیری ها مجروح شده است.

به گزارش ایران آنلاین، شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد تصاویر و ویدیوها در فضای سایبری نشان می‌دهد که ابتدا حدود ۳۰ نفر به این پیش نویس دادگاه عالی، در خارج از ساختمان دادگاه فدرال در لس آنجلس اعتراض می کنند، اما این جمعیت به سرعت به بیش از ۲۵۰ نفر افزایش می یابد و آنها خیابان ها را مسدود می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از آن برخی از معترضان شروع به پرتاب اشیا به سمت مأموران پلیس می کنند. با وقوع این درگیری ها، پلیس لس آنجلس برای تمام این شهر هشدار صادر کرده است.

پس از افشای پیش نویس دیوان عالی آمریکا در غیرقانونی کردن سقط جنین، در شهرهای بزرگ سراسر آمریکا  اعتراض هایی آغاز شده است.

معترضان در واشنگتن دی سی در مقابل ساختمان دیوان عالی این کشور تجمع و به این پیش نویس اعتراض کردند.

حامیان سقط جنین در کالیفرنیا اعتراض می کنند که مقامات این ایالت اعلام کرده اند از حقوق سقط جنین در سطح ایالتی محافظت خواهند کرد.

گاوین نیوسوم فرماندار ایالت کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام کرد که این پیشنویس یک حمله  وحشتناک به حقوق زنان است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به پیش نویس محرمانه دیوان عالی آمریکا در مورد غیرقانونی اعلام کرد که حق زنان برای سقط جنین "اساسی" است.

رئیس جمهوری آمریکا از مردم آمریکا خواست تا مقامات بیشتری را که طرفدار سقط جنین هستند، در ماه نوامبر انتخاب کنند تا دموکرات ها بتوانند قانونی برای حمایت از حقوق سقط جنین تصویب کنند.

بایدن افزود، معتقدم حق انتخاب یک زن، اساسی است. قانون محافظت از حق یک زن برای حاملگی یا سقط جنین تقریباً پنجاه سال است که قانون کشور بوده است، و عدالت اساسی و ثبات قانون ما ایجاب می کند که این حق لغو نشود.

وی ادامه داد: اگر دادگاه قانون رو را لغو کند، محافظت از حق انتخاب (سقط جنین) زنان بر عهده مقامات منتخب آمریکا در تمام سطوح دولتی خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: محافظت از این حق همچنین بر عهده رای دهندگان خواهد بود که مقامات طرفدار  سقط جنین  را در نوامبر امسال انتخاب کنند.

 وی گفت: ما نمی دانیم که آیا این پیش نویس است یا اینکه منعکس کننده تصمیم نهایی دادگاه عالی است. این لوایح نشان دهنده حمله مستمر به حقوق سقط جنین و باروری است.

 بایدن همچنین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این برای من بسیار نگران کننده است که بعد از ۵۰ سال، ما حق انتخاب سقط جنین یک زن را از وی سلب می کنیم.  این اقدام هر تصمیم دیگری در رابطه با مفهوم حریم خصوصی را زیر سوال می رود. به نظر من  قضاوت در مورد  حق انتخاب سقط جنین بر اساس تصمیم دیوان عالی آمریکا زیاده روی است.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بنا بر یک طرح پیش نویس، دیوان عالی آمریکا قصد دارد تا سقط جنین در سراسر آمریکا را غیر قانونی اعلام کند.

افشای  این پیش نویس و  سند محرمانه دیوان عالی آمریکا که توسط تارنمای خبری آمریکایی پولیتیکو منتشر شده، حاکی است نویسنده این  پیش نویس قاضی «ساموئل آلیتون» یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا نظری مخالف آزادی سقط جنین در آمریکا داشته است.

قاضی آلیتون در این متن نوشته است که حکم پرونده سقط جنین از همان ابتدا اشتباه بوده است.

بر اساس این پیش نویس ، دادگاه حق سقط جنین را لغو خواهد کرد. این نظر یکی از پرپیامدترین تصمیم ها طی چند دهه گذشته از سوی دیوان عالی آمریکا خواهد بود که در زمینه سلامتی زنان و حق سقط جنین بدنبال خواهد داشت.

سی ان ان می گوید: به نظر می رسد پنج قاضی از مجموع  ۹ قاضی فدرال به لغو این قانون رای خواهند داد، اما قرار نیست تا این نظر تا اواخر ماه ژوئن انتشار یابد، با این حال تقریبا نیمی از ایالت های آمریکا قوانینی را تصویب کرده و یا تصویب خواهند کرد که به موجب آن سقط جنین ممنوع است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود با انتصاب قاضی‌ها محافظه کار ترکیب دیوان عالی آمریکا را تغییر داد و حال اکثریت با قضاتی  شده که احتمالا "رای وحدت رویه سال ۱۹۷۳ ناظر بر بنیادین دانستن حق سقط جنین را نقض خواهند کرد."

بر اساس گزارش ها، اکثریت این قضات استدلال کرده‌اند که رای سال ۱۹۷۳ بی‌اساس بوده است و هیچ اصلی از قانون اساسی این حق را برای زنان تضمین نمی‌کند.
قرار است تصمیم نهایی دیوان عالی تا حدود دو ماه دیگر، یعنی اواخر ژوئن یا اوایل ژوئیه، اعلام شود که در صورت تائید حکم قضات محافظه‌کار، هر ایالتی خواهد توانست درباره حق سقط جنین تصمیم‌گیری کند. 

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا پیش نویس سقط جنین حق سقط جنین حق انتخاب اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور