Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق به نیروهای مستقل ۱۵ روز فرصت داد تا دولت جدید را تشکیل دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از نیروهای مستقل خواست که ظرف 15 روز دولت جدید را در در این کشور تشکیل دهند.

وی افزود که ائتلاف سه جانبه به این دولت رأی می دهد اما جریان صدر در آن مشارکت نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میدل ایست نیوز، مقتدی صدر در اولین اظهار نظر سیاسی بعد از «روزه سکوت» خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از مشورت با متحدان خود در ائتلاف «انقاذ وطن» راهکار تازه‌ای را مطرح می‌کند.

او تأکید کرد که فرایند سیاسی عراق سه ضلع دارد که اولین آنها ائتلاف «نجات میهن» (صدر، بارزانی، الحلبوسی) است که از تشکیل دولت اکثریت ملی حمایت می‌کند اما به علت حکم دستگاه قضائی درباره فعالیت یک‌سوم معطل تاکنون تشکیل دولت اکثریت به تأخیر افتاده است.

وی افزود که ضلع دوم چارچوب هماهنگی است که در پی تشکیل دولت توافقی است و با وجود مهلت چهل روزه برای تشکیل دولت مورد نظرش، در این باره شکست خورده است.

صدر تأکید کرد که ضلع سوم نمایندگان مستقل هستند و از آنان خواست که «فراکسیون مستقلی» تشکیل دهند که از حداقل 40 کرسی تشکیل شود و هیچ عضو چارچوب هماهنگی در آن حضور نداشته باشد.

او از این افراد مستقل خواست که به «فراکسیون اکثریت» یعنی ائتلاف «نجات میهن» بپیوندند و دولت مستقلی تشکیل دهند که «بعدا جزئیات آن را خواهیم گفت».

صدر تأکید کرد که ائتلاف نجات میهن به دولت پیشنهادی این فراکسیون مستقل رأی خواهد داد و جریان صدر در آن مشارکت نخواهد کرد.

او به این نیروهای مستقل 15 روز فرصت داد که این هدف را عملی کنند و افزود که این مهلت برای تسریع در پایان دادن به مشکلات مردم تعیین شده است.

صدر افزود: از «کسانی در چارچوب هماهنگی که به آنان حسن ظن داریم» می‌خواهیم که به ائتلاف با جریان صدر بپیوندند و منافع ملی را بر منافع دیگر اولویت دهند و از تلاش  برای کشاندن کشور به بن‌بست سیاسی خارج شوند.

در این بیانیه تأکید شده که صدر آن را در 27 ماه رمضان (جمعه گذشته) نوشته است.

 چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی امروز چهارشنبه ابتکار جدیدی برای خروج عراق از بن بست سیاسی و تشکیل دولت جدید ارائه کرد.

در بیانیه چارچوب هماهنگی شیعی عراق آمده است: با توجه به احساس مسئولیت قانونی و اخلاقی ما این طرح جامع را برای خروج از بحران و بن بست سیاسی اعلام می کنیم که از زمان اعلام نتایج انتخابات شروع شده است. با توجه به منفعت کشورمان چارچوب هماهنگی و گروهها و شخصیت های هم پیمان برای تفاهم و مذاکره با تمام گروهها و شخصیت های مستقل برای خروج از بحران تلاش می کنند.

در این بیانیه آمده است: این ابتکار شامل 9 بند و تعهداتی می‌شود که همگان باید به اجرای آن متعهد شوند. جزئیات بیشتر

تداوم بن بست سیاسی در عراق؛ ماجرای دلخوری بارزانی از مقتدی صدر چیست؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقتدی صدر اخبار عراق مقتدی صدر اخبار عراق چارچوب هماهنگی نیروهای مستقل بن بست سیاسی تشکیل دهند تشکیل دولت دولت جدید جریان صدر مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

حمدان افزود: عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک کشمکش سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود