Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس چهل ایستگاه متروی پکن از صبح چهارشنبه تعطیل شدند و ۲۰ ایستگاه دیگر در بعدازظهر به ایستگاه‌های تعطیل‌شده اضافه شدند. سازمان متروی پکن در پیام کوتاهی اعلام کرد که فقط بیشتر ایستگاه‌های مرکز شهر به عنوان بخشی از اقدامات مهار اپیدمی بسته شده‌اند. تاریخی برای بازگشایی این ایستگاه‌ها اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن مدتی در وضعیت هشدار شدید در برابر انتشار کووید-۱۹ قرار دارد و رستوران‌ها و کافه‌ها فقط غذا و نوشیدنی بیرون‌بر عرضه می‌کنند، سالن‌های ورزش بسته شده‌اند و کلاس‌های درس تا اطلاع ثانوی معلق هستند. محل‌های عمده گردشگری از جمله شهر ممنوع و باغ‌وحش پکن سالن‌های نمایشگاهی سربسته‌شان را تعطیل کرده‌اندو فقط با ظرفیت نسبی کار می‌کنند.

چند محله که موارد کرونا در آنها کشف شده است، ایزوله شده‌اند. افرادی که در نواحی «کنترل‌شده» ساکن هستند، گفته شده است که در محدوده شهر باقی بمانند، از جمله ۱۲ منطقه که پرخطر و ۲۵ منطقه که دارای خطر متوسط شمرده شده‌اند.

ساکنان شهر ملزم هستد که در طول هفته سه بار آزمایش کرونا بدهند و مقامات شهر به دنبال شناسایی و ایزوله کردن موارد مثبت‌شده بدون انجام قرنطینه عمومی آنچنانکه در شانگهای و شهرهای دیگر اجرا شده است، هستند.

نتیجه منفی آزمایش که در طول ۴۸ ساعت قبلی انجام شده باشد، برای ورود به اغلب مکان‌های عمومی لازم است.

پکن روز چهارشنبه فقط ۵۱ مورد جدید کرونا گزارش کرد که پنج مورد آنها بی‌علامت بودند.

بسته شدن این میزان ایستگاه‌های مترو باید اثر نسبتا کمی بر زندگی شهری بگذارد، چرا که چین این هفته تعطیلات «روز کارگر» را می‌گذراند و بسیاری از افراد در پایتخت ۲۱ میلیون نفری چین از خانه کار می‌کنند.

چین با وجود اینکه در پکن اقدامات با شدت کمتری را برای مهار کرونا به اجرا گذاشته است، اما در مجموع سیاست «کووید صفر» را در این کشور ادامه داده است که با محدود کردن مسافرت‌ها، آزمایش همه شهرها و راه‌اندازی مراکزی برای ایزوله کردن هر فرد دچار عفونت همراه است. قرنطینه‌های عمومی یا لاک‌داون‌ها ابتدا با مجتمع‌های مسکونی و محلات شروع می‌شود، اما در صورت انتشار گسترده ویروس در همه شهر اجرا می‌شود.

اجرای این سیاست سختگیرانه بیشترین اختلال را در شانگهای ایجاد کرده بود که مقامات در آن به تدریج در حال کاهش محدودیت‌هایی هستند که باعث محصور شدن اغلب ۲۶ میلیون نفر جمعیت این شهر به آپارتمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی یا محله‌های نزدیکشان در نزدیک به یک ماه گذشته و در برخی موارد برای مدتی طولانی‌تر شده است.

شانگهای روز چهارشنبه ۴۹۸۲ مورد کرونا که ۲۶۰ مورد آنها بی‌علامت بودند و ۱۶ مرگ دیگر ناشی از کووید را گزارش کرد. با توجه به این ارقام جدید، روند موارد کرونا در بزرگترین شهر چین که در ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) به اوج خود رسیده بود، اکنون کاهشی مداوم پیدا کرده است.

کد خبر 674240 برچسب‌ها كروناويروس چین چین - پکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین چین پکن ایستگاه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز