Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاصل کار و مطالعات بسیار سنگین در سال‌های متمادی بوده است و در برابر سندهای غربی قرار دارد و باید نسبت به اجرای آن متعهد باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هدف مدرسه و دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد یک جامعه نمونه و الگو است و این هم از مدرسه آغاز می‌شود و کار دستگاه عظیم و بسیار مهم آموزش و پرورش است که موتور محرک آن شما معلمان هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه پرورش خاطرنشان کرد: معلم علاوه بر بعد آموزشی یک مسئولیت تربیتی هم دارد و دانش‌آموزان از معلم خود الگو می‌گیرند و انتظار می‌رود غیر از محتوای درسی و تحصیلی، دانش‌آموزانی مؤدب، مهربان، مؤمن، شجاع، مبتکر و کارآفرین تربیت شود.

رضایی با اشاره به اینکه از معلمان خود یاد گرفتیم که پای حق بایستیم بیان کرد: معلمان ما در روزهای تعطیل در مدرسه خدمت می‌کردند و کار جهادی می‌کردند و باید از اینها الگو بگیریم و به نسل جدید منتقل کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به بچه‌ها یاد دهیم که خودشان را دست کم نگیرند، تصریح کرد: محرومیت‌هایی وجود دارد ولی دانش‌آموزان نباید خودشان را دست کم بگیرند. در همین شرایط از همین منطقه افرادی بزرگ رشد یافته‌اند و افراد تأثیرگذاری شده‌اند.

وی تاکید کرد: باید به فرزندان خود یاد بدهیم که آینده این کشور در دست اینها است و دانشمندان و مدیران و مسئولان آینده کشور همین‌ها هستند و باید خودشان را برای کارهای بزرگ آماده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید سهم خود را در جامعه نخبگانی کشور بیشتر کنیم ادامه داد: دشتستان هم‌اکنون بیشترین متخصص و نخبه را در استان دارد ولی باید باز هم سهم ما بیشتر شود.

رضایی با تاکید بر اینکه سهم شهرستان دشتستان در رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری باید افزایش یابد افزود: برای این کار برنامه داریم و انتظار می‌رود مدیران آموزش و پرورش پای کار باشند تا بتوانیم تحول اساسی در این زمینه را شاهد باشیم.

وی با ابراز امیدواری برای آینده بهتر کشور و دشتستان اضافه کرد: با تثبیت مدیریتی در شهرستان دشتستان باید به سمت برنامه‌هایی که برای توسعه شهرستان داریم حرکت کنیم.

رضایی در مورد تغییر و تحول مدیران آموزش و پرورش در سطح شهرستان دشتستان گفت: آموزش و پرورش از دستگاه‌های خدوم و پای کار است و باید از شایعات بی‌توجه گذشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مورد ضعف امکانات آموزشی در آب‌پخش نیز بیان کرد: پای کار هستیم و در تلاش برای جبران کمبودها هستیم چراکه این مشکلات در شأن مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهر آب‌پخش از برخی مراکز شهرستان‌ها هم بیشتر است ادامه داد: این شهر یک سالن مناسب ندارد و با همه توان در تلاش هستیم که محرومیت‌های آموزشی منطقه آب‌پخش را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابراهیم رضایی دشتستان آموزش و پرورش شایعه تغییرات آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه جمعه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان داشته: "وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا" زنده کردن یک انسان همانند حیات بخشیدن به کل جامعه و زنده کردن همه انسان‌هاست و در مقابل آن عنوان می‌کند:" مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا" اگر یک نفر را از بین ببرد مانند این است که همه مردم را از بین ببرد.

امام جمعه زاهدان افزود: در تفسیر این آیه شریفه، بزرگان نظرات مختلفی را عنوان کرده‌اند از اینکه یک تشبیه برای بیان عظمت کار بوده و یا با این تعبیر که یک فرد می‌تواند مبدا تولید نسل باشد و لذا احیای یک نفر احیای یک نسل است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در ادبیات قرآنی حیات منحصر به این حیات مادی نیست بلکه عقل، اندیشه و علم اوست و بر این اساس دستگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دستگاه احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد لذا کاری که شما در آموزش و پرورش انجام می‌دهید از جهات مختلف ضریب می‌خورد.

وی ادامه داد: بر اساس همین نگاه انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده است به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد است که متاسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه‌ است.

 امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این احیا دارای فرایندی است که بخشی در تامین امکانات و سخت‌ افزار و بخشی در تهیه نرم افزار از جمله برنامه، معلم و اساتید است و این دو مجموعه باید با هم هماهنگ و در یک راستا حرکت کنند.

وی عنوان کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این جهت نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در جهت آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دل کودکان مانند یک کاغذ سفید است و موقعیت شکل گیری شخصیت عقلانی، علمی، فرهنگی، اخلاقی و... در همین دوران کودکی است و اگر در این ایام کار به خوبی صورت گیرد این دانش آموز در آینده پا به هر عرصه‌ای که بگذارد راه درست را خواهد رفت و در غیر این صورت چندان فرد موثری نخواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است