Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه "با افزایش قیمت گندم، کاهش عرضه ماکارونی در بازار، طبیعی بود، چراکه تولیدکننده با زیان تولید نخواهد کرد"، گفت: با توجه به اعلام آمادگی مکتوب تولیدکنندگان درباره عرضه کافی به شبکه توزیع در روز گذشته، از امروز و فردا مشکلی در عرضه ماکارونی در خرده‌فروشی‌ها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: یارانه باید در جهت حمایت از مصرف‌کننده به مردم داده شود، اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به جامعه هدف برسد. سیاست‌های دولت در اصلاح ساختار اقتصادی دولت، رساندن یارانه به صورت مستقیم به مردم است.

وی درباره کمبود برخی اقلام مثل روغن و ماکارونی در بازار در روزهای اخیر، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در حال رصد این موضوع است؛ اما یک اتفاق طبیعی ممکن است در بازار بیفتد که وقتی استنباط عرضه‌کننده این باشد که فردا می‌تواند محصول خود را گران‌تر بفروشد، بخواهد احتکار کند.

تابش با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال قیمت گندم را از ۲۷۰۰ به ۱۲ هزار تومان افزایش داد، گفت: بنابراین ادامه تولید با قیمت‌های قبلی برای تولیدکنندگان ماکارونی مقدور نبود و به همین دلیل در عرضه مشکلاتی داشتند؛ اما حالا با اعلام قیمت‌های جدید و نامۀ روز گذشته تولیدکنندگان به شبکه توزیع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر اینکه آمادگی عرضه هر مقداری که فروشگاه‌ها نیاز داشته باشند، وجود دارد، دیگر هیچ بهانه‌ای برای محدودیت عرضه وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: با افزایش قیمت گندم، اتفاقاتی که در بازار افتاد، طبیعی بود؛ چراکه تولیدکننده با زیان تولید نخواهد کرد؛ اما با توجه به اعلام آمادگی مکتوب تولیدکنندگان به شبکه توزیع در روز گذشته، از امروز و فردا مشکلی در عرضه ماکارونی در خرده‌فروشی‌ها نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته، پیش از اعلام قیمت جدید و با اعلام گمانه‌زنی از افزایش چشمگیر قیمت ماکارونی، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ماکارونی محدودیت فروش اعمال کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عرضه ماکارونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رئیسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟