Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:24:12 GMT

سرمازدگی به ۸۰ درصد باغات بادام ملایر خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۱۴۲۵

سرمازدگی به ۸۰ درصد باغات بادام ملایر خسارت وارد کرد

سید مهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه در سرمازدگی بهاره امسال ۱۵ هزار و ۷۰۸ تن از محصولات کشاورزی این شهرستان دچار خسارت شدند اظهار کرد: سرمازدگی در باغات شهرستان طی دو مرحله یکی در ۶ تا ۸ فروردین ماه و یک سرمازدگی نیز در ۲۸ فرودین ماه رخ داد.

وی سرمازدگی را در باغات ملایر در محصولاتی شامل بادام، زردآلو، هلو، شلیل، آلو، گردو و انگور دانست و تصریح کرد: بیشترین سرمازدگی در محصول بادام با ۸۰ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: محصولات دیگر شامل زردآلو با ۵۵ درصد، هلو و شلیل ۱۵ درصد، آلو ۱۰ درصد، و انگور ۲۰ درصد درگیر سرمازدگی شدند.

وی انتخاب مکان مناسب کاشت و متناسب با اقلیم هر منطقه، انتخاب رقم و پایه مقاوم، تغذیه گیاهی مناسب و سم‌پاشی زمستانه و مدیریت خوب خاک و حاوی مواد معدنی را از جمله راهکارهای مدیریت برای پیشگیری از سرمازدگی باغ‌های میوه برشمرد.

میرباقری اضافه کرد: اراضی باغی شهرستان ملایر ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است و در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سرما زدگی بهاره خسارت سرمازدگی خسارت به باغات بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل