Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@08:38:29 GMT

حماس و جهاد: بستن حرم ابراهیمی عبور از خط قرمزهاست

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۱۴۲۸

حماس و جهاد: بستن حرم ابراهیمی عبور از خط قرمزهاست

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طارق عزالدین» سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری تاکید کرد که بسته شدن مسجد ابراهیمی در الخلیل و برافراشته شدن پرچم رژیم اشغالگر بر دیوارهای آنجا اقدامی خصمانه و چالشی خطرناک است.

به گزارش فلسطین الیوم، عز الدین در اظهاراتی از آحاد ملت آزاده در شهر الخلیل فلسطین خواست با عزیمت به سمت مسجد ابراهیمی در پشت درهای آن نمازگزارند و تصمیم های رژیم اشغالگر را به چالش کشند تا از این مسجد دفاع کنند که یکی از نمادهای اسلامی الخلیل و هویت آن محسوب می شود و ارزشی تاریخی و دینی برای همه ملت فلسطین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جهاد گفت: خصومت و یهودی سازی قدس و الخلیل تنها با رویارویی و مقاومت در مقابله با این سیاست هایی متوقف می‌شود که رژیم اشغالگر از طریق آن به دنبال تحریف میراث تمدن اسلامی  و نابودی نمادهای هویت ملی و دینی ملت فلسطین است.

وی افزود: ما به عنوان ملت فلسطین از تکلیف و مسئولیت خود در دفاع از این مسجد و دیگر جلوه های تاریخ کهن خود شانه خالی نمی‌کنیم و با همه قدرت از آن دفاع خواهیم رد.

نظامیان رژیم اشغالگر و جمعی از شهرک نشینان صهیونیست روز چهارشنبه با بستن مسجد ابراهیمی پرچم این رژیم را بر پشت بام و دیوارهای حرم ابراهیمی برافراشتند.

«عبد اللطیف القانوع» سخنگوی حماس هم این اقدام رژیم صهیونیستی را تنشی خطیر و تعرض به خطوط قرمز توصیف و تاکید کرد، ما به راحتی از کنار تجاوز مستمر به مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی نمی‌گذریم و دشمن بهای آن را خواهد داد و نتایج حماقت خود را متحمل خواهد شد.

سخنگوی حماس تاکید کرد: رژیم اشغالگر بار دیگر با تجاوز مستمر و تصمیم‌های نژادپرستانه خود به دنبال متشنج کردن اوضاع است، اما مقاومت از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کند و در قبال آن دست بسته نخواهد ماند.

مسجد و آرامگاه حضرت ابراهیم از پیامبران اولو العزم (ع) در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری واقع شده است؛ اما رژیم صهیونیستی چند پست ایست و بازرسی تا رسیدن به آنجا ایجاد کرده‌ است.

در این مسجد،  هفت مقام وجود دارد که  پنج مورد آن در کنترل رژیم صهیونیستی است و مسلمانان جز در مناسبت‌های دینی خاص اجازه زیارت آنجا را ندارند و دو مقام دیگر در اختیار مسلمانان قرار دارد.

بنا به برخی روایات، آرامگاه ساره همسر حضرت ابراهیم علیه السلام، آرامگاه ابراهیم خلیل الله، آرامگاه حضرت اسحاق و همسرش رفقه و همچنین آرامگاه حضرت یوسف و حضرت یعقوب علیهما السلام و «لائقه» همسر حضرت یعقوب در مسجد ابراهیمی است.

اسرائیل در اعیاد یهودی به مسلمانان اجازه برپایی نماز و پخش اذان در  مسجد را نمی‌دهد.

«باروخ کاپل گلدشتاین»، پزشک و تروریست یهودی و دارای تو تابعیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در روز عید فطر ۲۵ فوریه سال ۱۹۹۴ میلادی به روی نمازگزاران روزه‌‌دار فلسطینی در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل آتش گشود که منجر به شهادت ۲۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی شد و به دنبال آن رژیم صهیونیستی نیمی از مسجد را تصاحب  کرد و به روی مسلمانان بست.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: حرم ابراهیمی جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی مسجد ابراهیمی رژیم اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گوترش امروز سه‌شنبه با اشاره به اینکه وضعیت غزه روز به روز بدتر می‌شود، از سران رژیم صهیونیستی و حماس که در حال حاضر در مذاکرات فشرده برای دستیابی به توافق آتش‌بس شرکت می‌کنند، خواست به توافق دست یابند.

او در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک گفت: به خاطر مردم غزه، به خاطر اسرا و خانواده‌های آنها در اسرائیل، و به خاطر منطقه و کل جهان، دولت اسرائیل و رهبری حماس را قویا تشویق می‌کنم که اکنون به توافق برسند.

دبیرکل سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که بدون توافق، «جنگ، با همه پیامدهای آن چه در غزه و چه در سراسر منطقه، به طور تصاعدی بدتر خواهد شد.»

گوترش در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای تجاوز به رفح بیان کرد که حمله نظامی به آنجا وضعیت غیرقابل تحملی خواهد داشت و جان هزاران غیرنظامی دیگر را می‌گیرد و صدها هزار نفر را مجبور به فرار می‌کند.

وی اضافه کرد که علاوه بر این، تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه خواهد داشت و پیامدهای جدی در کرانه باختری اشغالی و در سراسر منطقه خواهد داشت.

آنتونیو گوترش همچنین از همپیمانان رژیم صهیونیستی نیز دعوت کرد این رژیم متقاعد کنند به رفح حمله زمینی نکند.

او در اینباره گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از آن انجام دهند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان