Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سعید سیف گفت: پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها حجم زیادی از توان پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و طبیعتاً اگر پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها مرتبط با دغدغه‌ها و مسائل روز کشور باشند، می‌توانند به ارتقای بهره‌وری و بهبود وضعیت صنعتی، کشاورزی و ... کمک کنند.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: در زمینه هدفمندی پایان‌نامه‌ها با سه موضوع روبه‌رو هستیم؛ مورد اول خود دانشگاه‌ها هستند که باید سعی کنند تفاوتی میان پایان‌نامه‌های تقاضامحور و پایان‌نامه‌هایی که صرفاً بر اساس ایده و علاقه شخصی نوشته می‌شود، قائل شوند و در حقیقت مشوقی باشند برای دانشجویان و اساتیدی که در حوزه‌های تقاضامحور کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورد دیگر، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند که برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در علم و فناوری، برنامه جدی نداشته‌اند و حمایت‌های لازم شکل نگرفته است، درحالی‌که خودِ دستگاه‌های اجرایی نیز بر این امر واقفند که مشکلات متعددی در حوزه بهره‌وری، رقابت‌پذیری و کیفیت محصولاتشان وجود دارد.

موضوع سوم نیز که در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها است، اگر دانشگاه‌های ما بر روی موضوعات استراتژیک که دغدغه کشورهستند متمرکز شوند، قطعا می‌توانند بسیار مؤثرتر باشند و در این زمینه سعی داریم با کمک وزارتخانه‌ها به‌خصوص وزارت کشور و با هماهنگی استانداری‌ها، برای دانشگاه‌هایی که در تهران و مراکز استان‌ها قرار دارند و همچنین دانشگاه‌های کوچک‌تر، مأموریت‌ها و موضوعات محوری تعریف کنیم تا بتوانند باعث بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم استان و منطقه خود شوند.

سیف گفت: طبیعتا در راستای ماموریت‌ها می‌توان پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی را نیز بسیار موثرتر و هدفمند مورد استفاده قرار داد.

بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که آمار‌ها نشان می‌دهد سال گذشته، حدود هشت هزار و هفت درصد قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا بوده است؛ طبیعتاً وجود هر قرارداد نشان می‌دهد که یک مسئله در کشور وجود داشته و از طریق روش علمی بررسی و راه‌حل و نتیجه مطلوب ارائه شده، هر چه تعداد این قرارداد‌ها افزایش پیدا کند، نشان‌دهنده این است که ما از علم روز استفاده می‌کنیم و سعی داریم کیفیت و توانمندی صنعت خود را ارتقا دهیم.

سیف گفت: جامعه دانشگاهی نیز در تمام این سال‌ها برای ارائه توانمندی خود به جامعه و به صورت ویژه در راستای تحقق فرمان رهبری، بار‌ها اعلام آمادگی کرده است و اکنون نیز امکان استفاده حداکثری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی برای رفع نیاز‌های علمی وجود داشته و امیدواریم با تعامل بهتر و کاملتر با صنایع و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم ارتباط صنعت با جامعه دستگاه های اجرایی پایان نامه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ محمد خانچی اعلام کرد: در پی صدور هشدار بارندگی از سوی سازمان هواشناسی، جلسات مدیریت بحران تشکیل و وضعیت آمادگی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت همچنین وضعیت راه های استان را به صورت لحظه ای رصد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید؛ آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید

وی افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به خوزستان و احتمال جاری شدن سیل، شهروندان باید توجه داشته باشند که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و تردد در محورهای روستایی خودداری کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: همچنین به دلیل احتمال برخورد صاعقه در محورهای روستایی کوهستانی، از ترددهای غیر ضرور در ارتفاعات اجتناب شود.

وی خطاب به همه دستگاه‌های خدماتی، امدادی و اجرایی استان بیان‌کرد: با توجه به شرایط جوی، تمام مدیران خوزستان باید در محل کار خود حضور داشته و امکانات خود را پای کار بیاورند.

خانچی در پایان گفت: از همه هم استانی های عزیز درخواست داریم که در یکی، ۲ روز آینده از حضور در مناطق ناامن اجتناب کنند.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش ها افزوده می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229344 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد