Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:36:47 GMT

جهش بهای نفت خام در بازار انرژی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۱۶۰۵

جهش بهای نفت خام در بازار انرژی

سرمایه گذاران در روز‌های اخیر بیش از پیش نگران احتمال تحریم نفت روسیه از طرف غرب و بحران در بازار عرضه در ماه‌های آینده هستند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور‌های اروپایی روزانه حدود ۳.۵ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه وارد می‌کند و از لحاظ تامین گاز مصرفی نیز به شدت وابسته روسیه است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند با توجه به اینکه موجودی ذخیره نفت و گاز اروپا در بلندمدت بسیار کم است در صورت تحریم نفت و گاز روسیه ممکن است تمامی کشور‌های اروپا برای جبران آن دچار مشکلات جدی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع باعث جهش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شد. 

بر این اساسف بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۴.۹ درصد افزایش به ۱۱۰ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵.۳ درصد افزایش، ۱۰۷ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا روز گذشته وعده داد کاهش تدریجی عرضه نفت خام روسیه را در عرض شش ماه در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دهد. وی همچنین متعهد شد تاثیر این حرکت اقتصادی را بر اقتصاد اروپا به حداقل کاهش دهد. متخصصان بازار‌های نفتی معتقدند این اقدام می‌تواند بحران سوخت و انرژی در اروپا را در میان مدت و نیز بلند مدت تشدید کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام برنت دریای شمال تحریم روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس