Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از تامین یک و نیم میلیون تن نهاده‌های دامی و ذرت برای مصرف صنایع دام و طیور کشور خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، عباس عسکرزاده در خصوص اقدام دولت برای تامین نهاده‌ها و کالاهای اساسی مورد نیاز  گفت: یک و میلیون تن انواع نهاده‌های دامی برای برطرف کردن نیاز خوراک دامداری‌ها و طیور با تخصیص 3 میلیارد دلار ارز خریداری و تا پایان اردیبهشت در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فروردین ماه نیز 700 هزار تن ذرت در سیستم بازرگاه بارگذاری کرده بودیم که به متقاضیان تحویل داده شد.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نوسانات اخیر در حوزه نهاده‌های دامی بیان داشت: خشکسالی در کشور و همچنین بروز جنگ بین اوکراین و روسیه که از تولید کنندگان ذرت و نهاده های دامی هستند موجب شد تا نظم و نظام تولید و تامین کالاهای اساسی به چالش کشیده شود و ما را مجبور به اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی دیگری درباره تامین نیاز کشور کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تامین نهاده‌های دامی به وجود آمد و بعد از آن مشکلات کشتی‌رانی که اخیرا در دریای سیاه وجود داشت ما را بر آن داشت تا با همکاری نهادهای مختلف کشور چون گمرک، سازمان بنادر و کشتی‌رانی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و نیازهای کشور را به کالاهای اساسی تامین و وارد کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: برای 6 ماه آینده کلیه قراردادهای کالاهای مورد نیاز کشور را در حوزه غلات، روغن نباتی و کالاهای اساسی به خصوص مواد پروتئینی با طرف‌های خارجی بسته‌ایم و خیال مردم در این خصوص راحت باشد.
عسکرزاده با تاکید بر این که هیچ اقلام اساسی در کشور افزایش قیمت نخواهد داشت، گفت: با تاکید معاون رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی هیچ کالایی از کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی یک ریال افزایش قیمت نباید داشته باشد و فعلا براساس قیمت‌های شهریور 1400 کالاها و نهاده‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان اظهار داشت: خیال مردم از تامین کالاهای مورد نیاز کشور راحت باشد، کشوری که عادت کرده تحریم‌ها را 42 سال دور بزند، یقین داشته باشید که توانایی دارد مایحتاج مردم عزیز را تامین کند.



کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نهاده های دامی نهاده های دامی کالاهای اساسی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به گونه‌ای که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم، زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.
شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در ماه رمضان حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین المللی متوقف کرده و تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.
شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. حتما باید کریدور‌های صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.
وی ادامه داد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان