Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:28:24 GMT

ترویج فرهنگ زکات در جامعه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۲۰۸۳

ترویج فرهنگ زکات در جامعه

آیت الله علیرضا  اعرافی امام جمعه میبد گفت: باید با تهیه کلیپ‌های اثر گذار در باره فرهنگ زکات در فضای مجازی هزینه هزینه کرد و جهاد کشاورزی، صمت و اصناف هم باید همکاری کنند.

به گفته او فرهنگ زکات باید در جامعه تقویت شود چرا که اگر جامعه متمدن میبدی سهم خمس شان را می‌دادند امروز نیاز نبود برای حمایت از نیازمندان به حوزه‌های دیگر مراجعه و مشکل را حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله اعرافی گفت: طرح شورای تعاون و رفاه اجتماعی در فقر زدایی در شهرستان میبد باید اجرا شود.

امام جمعه میبد گفت: این طرح باید از طرح دفتر امام جمعه و با استفاده از نرم افزاری که در کمیته امداد امام رحمه الله علیه است با رسیدن به اطلاعات جامع اجراء شود تا با جلوگیری از موازی کاری به طرح فقر زدایی در میبد کمک کند.

این موضوع را آیت الله اعرافی در جلسه زکات شهرستان میبد مطرح کرد.

او گفت: ما برای رفع فقر باید فعال باشیم و حتی کسانی که برای رفع مشکلاتشان به جایی مراجعه نمی‌کنند شناسایی و مشکلاتشان را حل کنیم.

به گفته امام جمعه میبد همه تلاش‌ها باید به سمتی باشد که نیازمندی در نهاد‌های حمایتی رسوب نکنند بلکه باید آن‌ها را با کار و تلاش از چرخه حمایتی خارج و یا در امر تولید فعال کنیم.

او می گوید: شهرستان میبد باید شهر پیشگام در رفع کامل فقر باشد و دراین زمینه تعامل میان دستگاه‌ها درقالب طرح ذکر شده مهم است.

سجادی پور فرماندار میبد گفت: همه دستگاه‌ها و موسسات برای کمک در اجرای شورای تعاون و رفاه اجتماعی اعلام آمادگی کردند و اگر این طرح اجرایی شود و کمک‌ها به دست نیازمند واقعی برسد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زکات واجب فضای مجازی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: میزان زکات فطره و کفاره در شهرستان نطنز نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات در عید فطر امسال و چند روز بعد از آن جذب شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۴۶درصدی داشته است.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، کفارات جمع‌آوری‌شده بلافاصله به‌حساب قرض‌الحسنه امداد مددجویان نزد بانک ملی واریز شد که فقط قادر به تهیه نان در نانوایی‌های دولتی هستند تا ضمن حفظ شان مددجویان، الزامات شرعی مصرف کفارات نیز رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز با بیان اینکه وجوه فطریه جمع‌آوری‌شده در امور درمانی، بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، امور تحصیلی دانش‌آموزان، لوازم ضروری نیازمندان ساکن شهرستان با هم‌افزایی امداد هزینه خواهد شد، گفت: کمیته امداد درعین‌حال که وظیفه خود می‌داند شان و آبروی مددجویان را حفظ کند، موظف است از وجوهات شرعی مردم متدین نیز صیانت کند.

مزرعه خطیری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنان آماده دریافت وجوه شرعی مردم اعم از فطریه و کفارات و نذورات آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است