Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسرین چنگیزی رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: هر مادر بارداری که به نحوی احتمال ابتلا به کووید ۱۹ برای او مطرح می‌شود از ابتدای پاندمی کرونا  تا کنون در صورت اطلاع پایگاه‌ها و مراکز جامع بهداشت، از همراهی یکی از کارشناسان مامایی بهره برده است. کارشناسان مامایی به عنوان کارشناس سلامت مادران، در طی یک سال گذشته فعالانه مسئولیت شناسایی، پیگیری و واکسیناسیون مادران باردار را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید که هماهنگی و همراهی در بستری، زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان در مادران بستری با همسویی کامل با متخصصان زنان و زایمان از جمله اقدامات ماما‌ها در حوزه بیمارستانی محسوب می‌شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت می گوید که شناسایی مادران باردار نیازمند مراقبت ویژه درمانی، پیگیری‌های خاص و تقویت ارتباط بهداشت و درمان جهت اطمینان از حصول بهترین شرایط برای مدیریت شرایط مادر باردار از جمله اقدامات کارشناسان مامایی به عنوان رابط سلامت مادران در حوزه‌های بهداشت و درمان است.

چنگیزی افزود: کارشناسان مامایی با برنامه ریزی مشخص، شبانه روزی پاسخگوی مادران  هستند، درصورت نیاز به مداخلات فوری، با کسب اطلاعات تماس مادر باردار و اتصال آن‌ها به کارشناسان سلامت مادران ، امکان مدیریت سریع شرایط این مادران فراهم می‌شود.

او گفت: یکی از اقدامات ماما‌ها در دنیا و کشورمان مراقبت مادران در طول دوران بارداری تا ۴۲ روز بعد از زایمان است و به طور کلی مراقبت‌های قبل از بارداری، مراقبت‌های بارداری و مراقبت‌های پس از زایمان از جمله وظایف کارشناسان مامایی در قبال مادران باردار است.

چنگیزی اعلام کرد که همه این وظایف نماد نقش مهم کارشناسان مامایی در ارائه خدمات سلامت مادران در کشور است، که مطابق برنامه سلامت مادران با محوریت سلامت مادر و نوزاد در راستای برنامه حمایت خانواده و جوانی جمعیت، لزوم تقویت کارگروهی و حمایت حرفه‌ای از اولویت‌های برنامه سال ۱۴۰۱ است.

چنگیزی اعلام کرد که  کارشناسان مامایی حوزه‌های بهداشت و درمان که دوره مربیگری کلاس‌های آمادگی برای زایمان را گذرانده اند، در برگزاری ۸ جلسه آموزشی برای مادران باردار اقدام می‌کنند که در بخش‌های دولتی این کلاس‌های آموزشی رایگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

همه افراد تا پایان امسال یک دز دیگر واکسن کرونا را تزریق خواهند کرد

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا در ایران کارشناسان مامایی بهداشت و درمان مادران باردار سلامت مادران سلامت مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است