Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعلی موسوی با انتقاد از گرانی افسارگسیخته قیمت خودرو، اظهار کرد: مافیای خودرو از کاهش قیمت این کالا جلوگیری می‌کند و در بسیاری از اظهارات، تورم را دلیل گرانی خودرو می‌دانند حال آنکه اکنون خود رشد بهای خودرو بر کل بازار تاثیر داشته و افزایش آن موجب رشد تورم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی با ایجاد جنگ روانی تلاش می‌کنند قیمت خودرو را افزایش دهند، افزود: قوه قضاییه و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کند زیرا ترک فعل‌هایی در این صنعت رخ داده است.

وی تقاضای کاذب را یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو برشمرد و اضافه کرد: در حالیکه تقاضای واقعی بازار حدود یک میلیون و 500 هزار دستگاه است در هر طرح فروش فوری، میلیون‌ها نفر ثبت نام می‌کنند که این وضعیت موید  وجود تقاضاهای کاذب در بازار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه درباره مافیای صنعت خودرو افشاگری می‌کنم، ادامه داد: مافیای خودرو تلاش می‌کند با ایجاد عطش در بازار، قیمت‌ها را افزایش دهند براساس گزارش‌های ارائه شده در برخی پارکینگ‌های خودروسازان خودرو همچنان دپو شده است که باید سوال کرد در شرایطی که بازار نیازمند عرضه بیشتر خودرو است چرا این شرکت‌ها با عرضه قطره چکانی به التهاب بازار دامن می‌زنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند خودروسازان کمبود قطعه را دلیل عرضه کم خودرو به بازار مطرح کی‌کنند اما در بازدیدها دیده شده که خودروها به دلیل نبود قطعاتی ناقص مانده‌اند که این قطعات در بازار به وفور یافت می‌شود؛ به طور مثال خودرو به دلیل نبود آینه در کف پارکینگ مانده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ترک فعل فارس تبریز قوه قضائیه سازمان بازرسی قیمت خودرو سیدعلی موسوی گرانی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک

به گزارش خبرآنلاین؛ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در خردادماه ۱۴۰۰ دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست‌جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:او در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم به شمار آورد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودرو ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خردادماه ۱۴۰۰، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU۵ از ۱۴۶ میلیون تومان به ۴۰۲ میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از ۲۶۹ میلیون تومان به رقم باورنکردنی ۸۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان از درِ کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار ۱۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف ۱۱ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به ۱۴۴ میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش ۱۳ برابری آن طی تنها سه سال است.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899196

دیگر خبرها

  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک