Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک: تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا، طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم، هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان، هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل و طرح ۹ بندی ائتلاف شیعیان عراق برای خروج از بن بست سیاسی از مهم‌ترین خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب طرح جلوگیری از لغو تحریم‌های سپاه در سنای آمریکا 

سناتورهای آمریکایی بامداد پنجشنبه دومین طرح ضد ایرانی خود را با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی تصویب کردند.

این طرح که با پیشنهاد «جیمز لنکفورد» سناتور جمهوری‌خواه ضد ایرانی ارائه شده بود، با ۶۲ رأی مثبت و ۳۳ رأی منفی تصویب شد تا دولت آمریکا را مجاب کند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید شامل «تمام فعالیت‌های شرورانه و مخرب» جمهوری اسلامی شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، طرح مذکور که اقدامی غیرالزام‌آور برای دولت آمریکا است، از کاخ سفید می‌خواهد تا زمانی که تهران یک‌سری از پیش‌شرط‌های دشوار از جمله محدود کردن فعالیت موشکی بالستیک را نپذیرفته، به توافق هسته‌ای بازنگردد.

این طرح همچنین به دولت بایدن هشدار می‌دهد که حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی و لغو تحریم‌ها علیه آن را در هیچ توافق هسته‌ای جدیدی با ایران نگنجاند.

 

 

مجلس سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که در این دوره ۵۰ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان، ۴۸ کرسی متعلق به دموکرات‌ها و ۲ کرسی متعلق به مستقل‌ها است. طبق نتیجه منتشر شده از رأی‌گیری درباره این طرح، ۱۳ دموکرات از این طرح حمایت کردند.

رأی مثبت سناتورهای آمریکایی به حفظ نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا و جلوگیری از رفع تحریم‌های آن ذیل هرگونه توافق هسته‌ای، در حالی است که دولت «جو بایدن» مدعی است با حضور در مذاکرات وین قصد دارد به‌صورت متقابل با ایران به توافق هسته‌ای بازگردد. اما ایران تأکید دارد رفع تمام تحریم‌ها شرط لازم برای بازگشت به برجام است.

ساعتی پیش از این، طرح ضد ایرانی دیگری برای حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف محدود کردن تجارت نفتی پکن-تهران، تصویب شده بود. 

طرح فوق محرمانه آمریکا برای سوراخ کردن ماه با بمب اتم

مجموعه‌ای از اسناد مربوط به طرح‌های فضایی پیشین وزارت دفاع آمریکا که در سال ۲۰۱۷ افشا شده بود، در قالب یک پرونده هزارو ۶۰۰ صفحه‌ای منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، بخش‌های زیادی از این اسناد که مربوط به «برنامه شناسایی تهدیدات هوافضایی پیشرفته» دولت آمریکاست و وجود آن در سال ۲۰۱۷ به عنوان برنامه سری مطالعه «اشیا ناشناس پرنده» یا بشقاب‌پرنده‌ها فاش شده بود، اکنون از طبقه‌بندی «فوق محرمانه» در آمده و در اختیار مجله «وایس» قرار گرفته است. این رسانه بر پایه قانون آزادی دسترسی به اطلاعات، درخواست دریافت جزئیات این سند را به دولت داده بود.

بر اساس جزئیاتی که از این طرح منتشر شده، ظاهرا پژوهشگران وزارت دفاع آمریکا از طرح ابتدایی اعلام شده بسیار فراتر رفته و سناریوهای حیرت‌آوری را در نظر داشته‌اند که بیشتر به داستان‌های علمی تخیلی هالیوودی شباهت دارد.

در میان چند طرح آزمایشی که انجام آنها در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ در نظر گرفته شده بود، نام یک برنامه به نام «پیش‌رانِ جِرم منفی» به چشم می‌خورد. این برنامه شامل عملیات حفاری در ماه با استفاده از بمب‌های همجوشی اتمی یا دستگاه‌های گداخت هسته‌ای به منظور «استخراج موادی به اندازه فولاد مقاوم اما صد هزار برابر سبک‌تر» از آن ذکر شده است.

در این سند آمده است: «حفر تونل در ماه به شرط وجود ذخایری خوب از اجسام با جرم منفی، می‌تواند پرواز فضایی بین ستاره‌ای را متحول کند. از نظر فنی، برای ساختن چنین تونلی به مجموعه‌ای از لوازم گداخت هسته‌ای نیاز است.»

هسته‌ای شدن ماه تنها پروژه‌ای نیست که در «برنامه شناسایی تهدیدات هوافضایی پیشرفته» پیش‌بینی شده است. در این اسناد همچنین توجه بسیار ویژه‌ای به «کرم‌چاله‌ها» مشاهده می‌شود.

کرم‌چاله‌ها اگرچه وجودشان هنوز ثابت نشده، اما گونه‌ای ساختار فرضی هستند که نقاط نامتجانس در فضا-زمان را به هم پیوند می‌دهند و احتمالا اشیا یا موجودات خاصی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ نوعی جابجایی زمانی و غیر مکانی که اصطلاحا «دورنوردی» نامیده می‌شود.

در سندی به نام «کرم‌چاله‌های قابل گذر، دروازه‌های ستاره‌ای و انرژی منفی» برای مثال به ایده سفر در فضا-زمان اشاره شده است. محققان در این برنامه می‌نویسند: «کاوش‌گران می‌توانند کرم‌چاله ستاره‌ای را در نزدیکی سطح زمین مستقر کنند و به سادگی از «دروازه ستاره‌ای» عبور کرده و بر حسب ثانیه از طرف دیگر در فضا-زمان دور بیرون بیایند.»

در اسناد این مجموعه به طرح‌های بلندپروازانه دیگری مانند «دستکاری ابعاد»، «ارتباطات با موج گرانشی» یا حتی پروژه «شنل نامرئی» نیز اشاره شده است.

تمامی این مطالعات و تحقیقات امروزه به طور رسمی رها شده و همه آن پروژه‌ها «تصورناپذیر» تلقی شده‌اند.

بعضی از این اسناد پیش از این نیز در نشریات دیگر دست به دست می‌شد. اکنون معلوم شده است که بعضی از اطلاعات لو رفته درباره پروژه‌های فضایی آمریکا در حد شایعه بوده، اما برخی دیگر صحت داشته است.

اکنون باید گفت که حال ماه خوب است و واقعاً خطر از سرش رفع شده است.

هشدار سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته تعداد افراد در معرض گرسنگی مطلق به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش ای بی سی، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی تصریح کرد، تعداد افرادی که غذای کافی برای مصرف روزانه خود ندارند در سال گذشته به بالاترین حد خود در جهان رسید. کارشناسان این سازمان ادعا می‌کنند جنگ اوکراین تاثیر منفی بر روند تولید غذا در سراسر جهان گذاشته است.

طبق آمارهای منتشر شده توسط سازمان ملل، در سال ۲۰۲۱، تقریباً ۱۹۳ میلیون نفر در ۵۳ کشور به سه دلیل عمده جنگ، تغییرات اقلیمی و اثرات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا از کمبود مواد غذایی رنج بردند.

سازمان ملل متحد افزود، در سال گذشته هر روز ۴۰ میلیون نفر به گرسنگان دنیا اضافه شد که این وضعیت در کشورهایی مثل افغانستان، کنگو، اتیوپی، نیجریه، سودان جنوبی، سوریه و یمن به خاطر شرایط جنگ، بدتر از سایر مناطق جهان بوده است.

راین پاولسن، مدیر بخش غذا و کشاورزی سازمان ملل گفت: پیامدهای منفی جنگ اوکراین به وضوح در تمام نقاط جهان برای تهیه نیازهای غذایی مردم به خصوص در کشورهای مذکور دیده می‌شود.

پاولسون در این گزارش از کشورهای جهان خواست سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش کشاورزی کنند. وی خواستار کمک یک و نیم میلیارد دلاری برای توسعه و ارتقای کشاوری کشورهای درگیر جنگ و قحطی شد.

هشدار انصارالله درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت صنعاء، عصر روز (چهارشنبه)، درباره احتمال شکسته شدن آتش‌بس سازمان ملل در پی اقدامات ائتلاف سعودی هشدار داد.

سخنگوی انصارالله در حساب رسمی خود در شبکه توئیتر نوشت: «پس از نقض آتش‌بس توسط یک پهپاد جاسوسی، نیروی هوایی متجاوزان حمله‌ای هوایی در منطقه حرض از توابع استان حجه انجام داد. این پافشاری بر انجام اقدامات متجاوزانه، آتش‌بس انسانی و نظامی را تضعیف می‌کند؛ آتش‌بسی که اساسا با عدم تعهد به اجرای بندهای آن‌ در خصوص بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و تسهیل روند ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده در معرض تهدید قرار گرفته است.»

این بیانیه پس از آن صادر شده است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن،‌ صبح امروز، اعلام کرد که یگان هوایی این کشور یک فروند پهپاد تجسسی ائتلاف سعودی را حین انجام اقدامی خصمانه سرنگون کرده است.

ارتش یمن در این بیانیه همچنین اشاره کرد که این پهپاد با ورود به حریم یمن، آتش‌بس انسانی و نظامی اعلام‌شده از سوی سازمان ملل متحد را علنا نقض کرده است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دوماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داده بود و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی در کشور یمن شد.

با این حال، رسانه‌ها و مقامات یمنی بارها از نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در بخش‌های مختلفی از خاک یمن خبر داده‌اند.

در همین ارتباط، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا تأکید کرد که کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز به‌تازگی اعلام کرد که به‌رغم گذشت یک ماه از زمان آتش‌بس ولی کشورهای عضو ائتلاف سعودی اجازه نداده‌اند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

بر اساس بندهای این توافق، بایست ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده یمن شوند و از طرف دیگر باید هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است.

با این حال، ائتلاف سعودی با گذشت بیش از یک ماه از زمان اعلام آتش‌بس هنوز اجازه فرود هیچ هواپیمایی را به فرودگاه بین‌المللی صنعاء نداده است.

طرح ۹ بندی ائتلاف شیعیان عراق برای خروج از بن بست سیاسی

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طرح سیاسی ۹ بندی را برای حل بحران کنونی و خروج از بن بست سیاسی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه شفق نیوز، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق روز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به احساس مسئولیت قانونی و اخلاقی ما این طرح ملی جامع را برای خروج از بحران کنونی و بن بست سیاسی اعلام می‌کنیم. با توجه به حفظ منفعت کشورمان چارچوب هماهنگی و گروه‌ها و شخصیت‌های هم پیمان برای تفاهم و مذاکره با تمام گروه‌ها و شخصیت‌های مستقل برای خروج از بحران تلاش می‌کنند. متن این طرح به شکل زیر است:

۱. با توجه به مهلت‌های قانون اساسی و حفظ روند دموکراسی از تمام طرف‌ها می‌خواهیم بدون پیش شرط بر سر میز مذاکره بنشینند و منفعت شهروندان و وطن را بر هر چیزی ترجیح دهند.

۲.ریاست جمهوری یک پست مهم و اساسی به عنوان حافظ قانون اساسی و نماد وحدت وطن و حاکمیت آن و حفظ وحدت و تمامیت ارضی آن است. شخص رئیس جمهور باید اخلاص و حسن سیرت داشته باشد و احزاب کرد باید برای توافق با نامزدی که این صفات را داشته باشد، تلاش کنند.

۳.با توجه به اهمیت پست نخست وزیری و همسو با قانون اساسی و رعایت حق اکثریت باید حق گروه بزرگتر برای داشتن فراکسیون اکثریت و توافق با نامزدی نخست وزیر آتی حفظ شود. گروه‌های شرکت کننده در دولت مسئولیت شکست یا موفقیت آن را برعهده دارند و به حمایت کامل از آن طبق برنامه دولتی متعهد می‌شوند تا نامزد این پست لیاقت و شایستگی و مهارت سیاسی و اقتصادی را داشته باشد و باید قبل از انتخاب و موافقت با فراکسیون اکثریت آن را امتحان کرد و برنامه آن را ارزیابی کرد.

۴.با توجه به لزوم روند دموکراسی و ممانعت از بن بست سیاسی گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان پیشنهادی را به نمایندگان مستقل می‌دهند درباره اینکه نامزدی را معرفی کنند که لیاقت و شایستگی و مقبولیت برای اداره کشور در این مرحله حساس داشته باشد و از سوی تمام فراکسیون‌هایی که نماینده فراکسیون اکثریت هستند حمایت شود.

۵.از طریق این طرح موضوع رؤسای سه گانه از طریق توافق قطعی می‌شود و همگان با مفهوم اکثریت مایل به مشارکت در دولت و مخالفان تعامل می‌کنند تا تمام رؤسا در یک روند واحد باشند. رؤسای سه گانه نماینده همگان هستند و از حمایت و احترام همگان برخوردار هستند.

۶.دوری از سیاست شکستن اراده و ارائه امتیازهای متقابل به خاطر اشتراکات ملی و سیاسی و رعایت توازن انتخاباتی.

۷.اکثریت حاکم به فراهم کردن پشتیبانی امن از مخالفان در پارلمان و اجازه دادن برای ایفای نقش در نظارت بر عملکرد دولت و مجازات آن در صورت کوتاهی از طریق کمیته‌های فرعی پارلمان متعهد می‌شود. همچنین مخالفان باید متعهد شوند که جلسات پارلمان را تعطیل نکنند و در آن حضور فعال داشته باشند.

۸.چارچوب هماهنگی شیعیان و گروه‌های هم‌پیمان کمیته‌ای را برای آغاز مذاکره با گروه‌های سیاسی به خاطر اجرای این طرح تشکیل می‌شوند.

۹.گزینه مشارکت در دولت آتی یا پیوستن به مخالفان گزینه‌ای است که همگان می‌توانند آزادانه آن را انتخاب کنند.

تعهدات

همگان به اجرای تعهدات زیر پایبند خواهند بود:

۱.تعهد درباره بازنگری در تمام قراردادها، وام‌ها و عزل و نصب‌ها در دولت موقت از تاریخ انحلال پارلمان تا زمان تشکیل دولت جدید.

۲.اصلاح قانون انتخابات طبق حکم دادگاه فدرال و تغییر کادر کمیساریای انتخابات و ساختار آن.

۳.حفظ حقوق اقلیت‌ها و منافعشان از طریق ایجاد فرصت‌ها و آزادی عقیده و دیگر مواد قانون اساسی.

۴.تنظیم روابط میان دولت بغداد و اربیل با حفظ حقوق همگان و با شفافیت و ایجاد راهکارهای مناسب برای مشکلات موجود براساس قانون اساسی. مثال این مسئله تدوین قانون نفت و گاز و چگونگی اداره منابع کشور و حمایت از نیروهای گارد اقلیم کردستان عراق و پیشمرگ‌ها.

۵.بازسازی مناطق آزاد شده و حل مشکلات آوارگان که نتیجه تروریسم داعشی و تلاش برای تقویت اعتماد به روند سیاسی از طریق دولتی با مشارکت همگان.

۶.ایجاد صندوق حمایت از استان‌های فقیرتر و ارائه اموال لازم برای خدمات آموزش و بهداشت و مسکن.

۷.تمام گروه‌های سیاسی به مخالفت با تلاش‌ها برای عادی سازی روابط و ممانعت از عادی سازی با رژیم صهیونیستی متعهد می‌شوند.

۸.فعال سازی نهادهای نظارتی و پارلمانی و ایجاد قوانین مناسب برای مبارزه با فساد و عدم حمایت از هر فردی که محکومیتش طبق قانون ثابت شود.

۹.ساختار وزارتی و برنامه دولتی برای مرحله آتی و مشخص کردن سقف زمانی واقعی برای اجرای آن و مشخص کردن معیارهای انتخاب تیم وزارتی و متمرکز شدن بر جوانب خدماتی.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده یوزپلنگ آسیایی گرانی ماکارونی روز جهانی ماما تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام سپاه پاسداران روسیه اوکراین اروپا چین کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده یوزپلنگ آسیایی گرانی ماکارونی روز جهانی ماما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در همایش گرامی‌داشت مقام استاد و مربی که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، گفت: به فضل الهی در ایامی به سر می‌بریم که خداوند متعال به جبهه اسلام نصرت آشکار و فتح مبین خود را جاری کرد و خداوند به ما این ظرفیت و استعداد را بخشید که ظرف نزول نصرت‌های الهی در این شرایط خطیر، حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: همه می‌دانند که ما یک جهاد بلا وقفه و یک جنگ توقف ناپذیر و پیوسته‌ای را ظرف دهه‌های اخیر با نظام استکباری و با خلفا و شرکای او در ائتلاف‌های متنوع داشته‌ایم، دشمن ذخایری از راهبردهای متنوع را علیه ما در اختیار داشت و از این انبار استراتژی‌ها در اشکال مختلف و در سال‌ها و دهه‌های گذشته علیه انقلاب شکوهمند و نظام مقدس ما استفاده کرد.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: دشمن همه جهات نبرد را گشود و همه راه‌های غلبه بر نظام را آزمایش کرد، تمام این نبردها مقیاس و وسعتی کامل در حداکثر اعمال ممکن قدرت بودند، در هیچ جایی دشمن از دشمنی خود کوتاهی نکرد، نه در افق زمان، نه در وسعت مکان و نه در شدت عمل، دشمن با همه ابزارها از جمله جنگ خارجی، پدیده سرسختانه تحریم اقتصادی، ترور، نبردهای تکفیری، جنگ‌های اطلاعاتی، فتنه‌های امنیتی، تهاجمات فرهنگی و جنگ‌های رسانه‌ای به میدان آمد و همه راه‌ها را آزمود و انقلاب را در مقاطع مختلف با مخاطرات جدی مواجه کرد.

جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود

سرلشکر سلامی اظهار کرد: تاریخ سراغ ندارد که کشوری در چهار و نیم دهه در معرض جنگ‌های سنتی و مدرن با دشمنی به وسعت نیمی از قدرت اقتصادی فرهنگی نظامی و سیاسی جهان درگیر شده باشد و در بعد از این مدت در مقتدرترین مسلط‌ترین و قوی‌ترین حالت خود قرار داشته باشد.

وی افزود: هیچ چیزی جز جاری شدن سنت‌های الهی نمی‌تواند توجیه گر این واقعیت شگفت انگیز باشد، همه کشورهای دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ قوی‌تر شد، همه کشورهای دنیا با تحریم تخریب می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران با تحریم ساخته شد، همه کشورهای دنیا با فشار سیاسی منزوی می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران با فشار سیاسی میدان نفوذ پیدا می‌کند، همه کشورهای جهان تا اغتشاشات داخلی از هم فرو می‌پاشند ما نظام ما با اغتشاشات ثبات داخلی خود را مستحکم‌تر کرد.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: هرچه که دشمن عمل کرد برخلاف آن اثبات شد، کشور و به خصوص سپاه در میدان جهاد رشد می‌کند و لذا مادامی که دشمن در لانه باشد و ما در خانه، نه او شکست می‌خورد و نه ما پیروز می‌شویم،بنابراین تا زمانی که ما یکدیگر را ملاقات نکنیم نمی‌توانیم دشمن را فرسوده، خسته، افسرده و ناتوان کنیم.

سرلشکر سلامی گفت: ما در یک جنگ تمام عیار به سر می‌بریم، عقربه‌های این جنگ همچون عقرب‌های ساعت در هر مقطع در یک مسئله ما را با دشمن درگیر می‌کند، یک روز جنگ اقتصادی محور شرارت‌های دشمن می‌شود، یک روز نبردهای تکفیری اوج می‌گیرند، یک روز فتنه داخلی مشتعل می‌شود، همه این‌ها ظهور اجزا و ارکان متنوع ذخایر راهبردهایی است که دشمن اندوخته است، بنابر تجربه و بر اساس قدرت و دانش ما هم باید در مقابل چنین دشمنی با تجربه و با دانش و با ابزار و تالیف روش‌ها در میدان حاضر باشیم.

آموزش‌ها در سپاه باید گسترده شود

وی با بیان اینکه راز موفقیت‌های سپاه در گسترش قدرت، ابتکارات راهبردی، نوآوری و خلاقیت‌های میدانی در سه سطح جنگ از جمله راهبرد، عملیات و تاکتیک است، تصریح کرد: امروز اینجا محفل حضور اساتید است و این شما هستید که دانش نبرد را به پاسداران می آموزید و لذا باید بگویم که ما محکوم به این هستیم که آگاهانه، با بینش و دانش عمیق، ابزار پیشرفته، روش‌های نو و دانش های جدید از انقلاب اسلامی حراست کنیم، حراست از انقلاب اسلامی همه ابعاد زندگی ما را در بر می‌گیرد چون تمام ابعاد زندگی ما از جمله دانش، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت و معیشت را دشمن به میدان جنگ تبدیل کرده است.

فرمانده کل سپاه گفت: آموزش‌ها در سپاه باید با تنوع گسترده موضوعات، رشد و وسعت پیدا کند، سپاه باید در بعد ساختن کشور، زیرساخت‌ها را با مدرن‌ترین ابزارها و پیچیده‌ترین فنون و تکنیک‌ها و با نوین‌ترین دانش‌ها استفاده کند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما همواره در حال مقایسه شدن هستیم، عنوان کرد: افتخار امروز انقلاب این است که به برکت هنرنمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی ما هم به دشمنانمان حمله کرده‌ایم و هم دستانمان به اندازه باز بوده است و هم دست‌های دشمن را بسته‌ایم، این امر هم کشور را ساخته است و هم قدرت دفاع از انقلاب و کشور را نوسازی کرده است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی با این همه بحران پیچیده، در هم تنیده و در وسط یک میدان سخت همواره ایستاده، با حکمت و منطق وحی، آگاهی عمیق از سنت‌های الهی، نهراسیدن از شکوه ظاهری قدرت دشمن، نفوذ بر قلب مومنان، هدایت صحیح در لحظه‌های سخت و بخشیدن آرامش در میان امواج التهاب یک جامعه سرافراز، سربلند و پرآوازه به نام ایران اسلامی ساخته‌ است.

در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید

فرمانده کل سپاه بیان کرد: دهه‌ها مجاهدت، پذیرش سختی‌ها و ملامت‌ها، ملامت‌هایی که از تیرها و کمان‌ها از میان زبان‌های ناآگاه و از بغض متراکم دشمن همواره نقطه مرکزی هدایت نظام را نشانه گرفته تا این قائمه پایدار و این استوانه استوار و این رکن مهم غلبه اسلام را تضعیف کند، در تمام این میدان‌های کثیر، خداوند متعال سخاوتمندانه نصرت خویش را بر قلب مؤمنان و بر قلب ولی امر ما جاری کرده است و به قلوب استحکام بخشیده است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق شما دیدید که هیچ ایرانی از اینکه دشمن چه واکنشی نشان می‌دهد، نترسید. با اینکه همه خیال می‌کردند این دشمن عکس‌العمل نشان می‌دهد، هر ملتی بازتاب شخصیت رهبر خویش است، خصوصیت رهبری و امامت این است که شخصیت، هویت و خصوصیات او بر پیکره جامعه تکثیر و جاری می‌شود.

وی افزود: عملیات وعده صادق استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود، امکان ندارد هیچ رهبری و هیچ نظامی در نقطه‌ای از عالم در این موقعیت چنین تصمیمی را بگیرد، تصمیمی که از یک طرف بر یک شجاعت عظیم و از سوی دیگر بر یک حکمت عمیق تکیه داده است، وسعت این تصمیم و شجاعت آن شگفتی‌ساز این ماجرا بود، بخش مهم قدرت ما همین تجلی این اراده بود.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ما که اجرا کننده هستیم کار سختی انجام نمی‌دهیم، او که تصمیم می‌گیرد و مسئولیت این عمل را بر عهده می‌گیرد و در میان فشرده‌ترین صف‌آرایی جهانی و در قلب آن فرو می‌رود و دشمن را از میانه بر میدارد، او منبع اصلی قدرت ماست.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این عملیات از این طرف روی یک نقطه انجام شد با همان تعبیر همان هندسی نقطه روی صفحه کاغذ، اما از آن طرف یک جهان پاسخ داد. جغرافیای آن طرف یونان، مدیترانه، دریای سرخ، حجاز، عراق، اردن، فلسطین، ترکیه این جغرافیایی جنگی بود که دشمن به کار برد. این طرف یک عمل محدود کسر فوق العاده از یک قدرت عظیم کسر بسیار کوچکی از یک قدرت بزرگ اما آن طرف همه ظرفیت های یک جنگ بزرگ همزمان بدون غافلگیری بکار گرفته شد.

وی اضافه کرد: تقریبا ۹۰ درصد غافلگیری ما گرفته شده بود و دشمن شاید لحظه دقیق و هدف دقیق را نمی داند. اما این جغرافیای صهیون آنقدر کوچک است که همه نقاط به هم مرتبط هستند اما فرانسه، اردن، انگلیس، آمریکا و اسراییل و دیگران در شعاعی وسیع تر همه با تمام قدرت بودند و همه عمل کردند و در مقابل یک عمل کوچک یک جنگ بزرگ را انجام دادند که البته فقط یکبار می توانستند این عمل را انجام دهند. اگر موج دوم حملات سر می گرفت کارایی این سیستم یکپارچه دفاعی حداقل ۵۰ درصد کاهش پیدا می کرد و در موج سوم ۵۰ درصد موج دوم و به همین نسبت.

عملیات وعده صادق بازدارندگی صهیونیست‌ها را شکست

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: این که این تصمیم گرفته شود که با وجود اعلام بزرگترین قدرت تاریخ بشر که ما در کنار صهیونیست‌ها با اراده آهنین ایستاده‌ایم. در این نقطه کوچک پرتراکم پدافندی همه آمدند و همه می گویند واکنش نشان می دهیم با این فرض با چنین دشمنی مستقیم و رسمی با پذیرش مسئولیت صدها فروند موشک و پهپاد پرواز می کنند، چه اتفاقی صورت گرفته است، جنگ به سرزمین صهیونیست ها کشیده شده است وقتی موشک با هم تلاقی می کنند در آسمان روی سر صهیونیست ها است و همه می بینند و برای اولین بار پس از دهه ها یک قدرت جنگ را در سرزمین و فضای صهیونیست ها کشیده است. هشت ساعت دلهره آشفتگی، ترس، اضطراب این اراده شلیک قدرت بی نظیری است و همه می دانند این قابل تکرار است و این معادله ما است.
سرلشکر سلامی افزود: این عملیات همه جهان را آرام کرد حتی دشمنان ما آرام شدند. این کسانی هم که در شمال و غرب و جاهای دیگر ژست اقتدار می گرفتند همه خاموش شدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اصلا جنگ را در سرزمین خود نمی پذیرد. در دکترین دفاعی اسراییل جنگ در خارج از مرزها است. برای صهیونیست ها بازدارندگی به مفهوم عدم وجود اراده شلیک است نه اصابت. هیچ کس نباید اراده شلیک داشته باشد که همه اینها شکسته شد. جنگ پیش دستانه باطل شد. ما رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند. این عظمت است که رسما اعلام می کند می زنیم. سیلی می زنیم. می زند و نمی ترسد و به خدا توکل می کند. آخرین عبارتی که رهبری به ما فرمودند این بود که بر خداوند توکل کنید. توکل توام با تدبیر و حکمت و اراده و قدرت.

سپاه در بحث آموزش همه جانبه مجاهدت کند

فرمانده کل سپاه گفت: باید سپاه را در حد و اندازه های این عملیات ها دید. البته این عملیات کوچک بود. سپاه را باید قوی کنید که البته قوی است اما قدرت مانند موجود زنده دائما باید در رشد و کمال و نوسازی باشد. اگر در رشد و قدرت متوقف شویم از دشمن عقب می مانیم. در دیدار با رهبر معظم انقلاب ایشان فرمودند که سپاه در بحث آموزش همه جانبه مجاهدت کند.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود، گفت: اراده ملت ایران در اراده رهبر ملت ایران متجلی و متراکم است. رهبری تجلی گاه اراده خداوند و اراده مردم است که در طول اراده خداوند است. قدر نظام ولایی دانستن همین است‌، همه یک شکوه و اقتدار جدید را تجربه کردیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با طوفان الأقصی دچار شکست اطلاعاتی شده بود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با عملیات «وعده صادق» دچار شکست بازدارندگی شد.

کد خبر 848717 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد