Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامی ۵ فیلم مستند بلند و ۹ فیلم کوتاه (مستند و داستانی) راه یافته به هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  ۵ فیلم مستند بلند و ۹ فیلم کوتاه اعم از مستند و داستانی حاضر در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین این فیلم‌ها آثاری حضور دارند که پیش از برای رقابت‌های مهمی در جهان از جمله اسکار و ایدفا معرفی شده‌اند.

در بخش فیلم‌های مستند بلند این دوره از جشنواره، فیلم‌های «جابه‌جایی یا نابه‌جایی» ساخته پریسا گرگین، «خطوط ناپیدا»‌ ساخته مهدی رخشانی، «سیاوش در آتش» ساخته کیوان مهرگان، «مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی و‌ «هزار زن» ساخته مژگان ایلانلو حضور دارند.

همچنین در بخش فیلم‌های کوتاه (مستند و داستانی) هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس فیلم‌های «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری، «آیدنتی‌بای» به کارگردانی سجاد شاه‌حاتمی، «تهاتر» به کارگردانی زیبا کرمعلی و عماد آراد، «جان‌ داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «جزر و مد» به کارگردانی پدرام مهرخواه، «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی، «کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته، «مرا ببوس» به کارگردانی علیرضا خالق‌وردی و «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی حضور دارند.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می (۵ خرداد) آغاز می شود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه می یابد.

هیات داوران این جشنواره در بخش فیلم‌های بلند، متشکل از پنج نفر از افراد متخصص است که بهترین فیلم بلند فستیوال را انتخاب می‌کنند. جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال، استوانه یا منشور طلایی کوروش است که به همراه ۲ هزار دلار جایزه نقدی به برگزیده جشنواره اهدا می شود. همچنین هیات داوران بخش فیلم های کوتاه فستیوال متشکل از سه نفر از افراد متخصص این حوزه است که جایزه بهترین فیلم کوتاه را به همراه ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به برگزیده اهدا می کنند.

پیش از این اسامی فیلم های بلند سینمایی راه یافته به جشنواره اعلام شده بود. اسامی داوران جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ متعاقبا رسانه ای خواهد شد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم جشنواره فیلم دلار رقابت سینمای ایران بخش فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری