Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@08:31:51 GMT

تاتا استیل از جنگ سود می‌برد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۲۸۷۷

تاتا استیل از جنگ سود می‌برد؟

سود سه ماهه تاتا استیل، شرکت فولاد هندی با افزایش تقاضا برای آلیاژ، ۴۷ درصد افزایش یافت و این شرکت اعلام کرد که سهام خود را در میان افزایش شدید قیمت سهام خود تقسیم کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، سود خالص تاتا استیل در دوره ژانویه تا مارس به ۹۷.۶ میلیارد روپیه (۱.۸ میلیارد دلار سنگاپور) افزایش یافت، در حالی که سال گذشته ۶۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد روپیه بود. این رقم بالاتر از میانگین تخمین تحلیلگران از حدود ۹۵ میلیارد روپیه است. همچنین، فروش ۳۹ درصد افزایش یافت و به ۶۹۳.۲ میلیارد روپیه رسید، در حالی که هزینه‌ها نسبت به سال قبل ۴۴ درصد افزایش یافت و به ۵۷۶.۴ میلیارد روپیه رسید.

این شرکت همچنین اعلام کرد که هر سهم با ارزش اسمی ۱۰ روپیه به ۱۰ سهم تقسیم می‌شود تا نقدینگی افزایش یابد و سهام برای سرمایه‌گذاران مقرون به صرفه‌تر شود.

قیمت سهام این کارخانه از دسامبر ۲۰۲۰ در بحبوحه تقاضای انفجاری بیش از دو برابر شده است زیرا کشورهای سراسر کره زمین محرک‌هایی را برای حمایت از اقتصاد خود ایجاد کرده‌اند. تاتا استیل همراه با همتایان داخلی خود از شکاف عرضه ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین نیز سود می‌برد زیرا مصرف‌کنندگان از اروپا تا آفریقا به دنبال عرضه فولاد جایگزین هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رشد تک رقمی تقاضای فولاد هند که ناشی از تمرکز دولت بر زیرساخت‌ها و قیمت بالای فولاد است، ممکن است به کاهش هزینه‌های ورودی تاتا و فولاد همتای آن ژی‌اس‌دبلیو استیل(JSW)کمک کند. اساسا تقاضا در هند قوی بوده است که توسط بخش‌های ساخت‌وساز و خودرو هدایت می‌شود و افزود که چشم‌انداز مصرف در کشور آسیای جنوبی و اروپا قوی خواهد بود.

این شرکت در ماه گذشته اعلام کرد که تاتا استیل سال مالی منتهی به مارس را با تولید بی‌سابقه ۱۹ میلیون تن فولاد خام در هند به پایان رساند. فروش در تجارت هند در سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافت، در حالی که واحد اروپا شاهد کاهش تحویل بود.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت در سال مالی گذشته بدهی ناخالص خود را به ۷۵۵.۶ میلیارد روپیه کاهش داده است. تاتا استیل انتظار دارد امسال ۱۲۰ میلیارد روپیه به عنوان مخارج سرمایه‌ای هزینه کند و می‌تواند با نهایی‌شدن برنامه‌های رشد بیشتر، آن را افزایش دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تاتا استیل ، جنگ اوکراین و روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تاتا استیل جنگ اوکراین و روسیه درصد افزایش یافت میلیارد روپیه تاتا استیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس

استاندار فارس از احداث واحد‌های مسکونی ویژه اسکان مدیران، مهندسان و کارگران در محدوده کارخانجات و واحد‌های تولیدی بزرگ اعلام حمایت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدهادی ایمانیه در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) از برخی غرفه‌های تولیدکنندگان صنایع دستی، آلومینیوم و فولاد این استان بازدید کرد و با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در راستای توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان فارس، اظهارداشت: خوشبختانه در دستیابی به اهداف از پیش تعریف شده در این زمینه تا حدود زیادی پیش رفته است.

وی در همین راستا به عملکرد وهمکاری شرکت فولاد غدیر نی‌ریز در زمینه اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن طرح انتقال آب علاوه بر تامین آب مورد نیاز شرکت فولاد نی‌ریز، زمینه آزاد شدن بخشی از منابع آبی این شهرستان برای سایر مصارف آشامیدنی و کشاورزی را فراهم می‌کند.

استاندار فارس به مسئولیت‌های اجتماعی فولاد غدیر نی‌ریز نیز اشاره کرد و گفت: احداث پارک برای استفاده عموم مردم شهرستان به همراه فراهم کردن زمینه انتقال و تامین آب آشامیدنی برای روستا‌های اطراف از جمله اقدامات ارزشمند این مجموعه است.

ایمانیه احداث مسکن مورد نیاز مدیران، مهندسان و کارکنان واحد‌های بزرگ صنعتی در نزدیکی و محدوده این واحد‌ها را زمینه‌ساز کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌ها و آرامش کارکنان توصیف کرد و ادامه داد: به همین دلیل این اقدام را از کارخانه‌های بزرگ استان مانند فولاد غدیر نی ریز شروع کردیم و اعلام می‌کنیم که مدیریت ارشد استان از احداث واحد‌های مسکونی کارکنان در محدوده واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگ حمایت خواهد کرد.

محمد هادی ایمانیه همچنین از غرفه آلومینیوم جنوب بازدید و با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • نیو انگلند 1-4 اینتر میامی؛ هیچ‌وقت مسی را عصبانی نکنید!
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است