Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@08:18:08 GMT

یادبود محمدعلی اسلامی ندوشن و محمدآصف فکرت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۲۸۸۰

یادبود محمدعلی اسلامی ندوشن و محمدآصف فکرت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم گرامی‌داشت محمدعلی اسلامی ندوشن و محمدآصف فکرت روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ از ساعت ۱۱ صبح در کتابخانه قطب علمی فردوسی و شاهنامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برپا خواهد شد.

در این مراسم که توسط انجمن پایندان با همکاری مؤسسه خردسرای فردوسی و قطب علمی فردوسی و شاهنامه برگزار می‌شوند محمدجعفر یاحقی، عبدالغفور آرزو، علی دهباشی،‌ محمدکاظم کاظمی،‌ جواد محقق نیشابوری،‌ علیرضا قیامتی،‌ مرسده اسلامی،‌ بصیر حسین‌زاده،‌ اصغر ارشادسرابی و مهدی ییلاقی به سخنرانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را در پخش زنده صفحه اینستاگرام قطب علمی فردوسی و شاهنامه به نشانیhttps://www.instagram.com/Cef.um.ac.ir و
@kheradsarayeferdowsi دنبال کنند.

محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده، شاعر، مترجم، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیان فارسی متولد سال ۱۳۰۴ در ندوشن یزد بود که پنجم اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ در ۹۷ سالگی در کانادا از دنیا رفت.

محمدآصف فکرت، نویسنده، پژوهشگر، مصحح متون، مترجم و شاعر افغانستانی نیز در سال ۱۳۲۵ در شهر هرات متولد شد و هفتم اردیبهشت‌ امسال در ۷۶ سالگی در کانادا درگذشت.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1628152

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات ادبیات ایران پژوهش نویسنده ایران افغانستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسم تجلیل از مقام علمی و خدمات ۷۰ ساله آیت الله عبدالله جوادی آملی که به صورت خودجوش و با حضور شاگردان آیت الله جوادی آملی در مسجد اعظم قم برگزار شد شاگردان درس اخلاق با اهدای دسته گل از مجاهدت علمی این عالم بزرگ در بیش از نیم قرن تکریم کردند.

آیت الله جوادی آملی در حاشیه مراسم با گرامی‌داشت یاد و نام شهید مطهری و پاسداشت روز معلم، گفت: همه ما وامدار نقش و جایگاه معلمان هستیم و باید همواره این شغل مقدس را به بزرگی یاد کنیم.

این استاد برجسته حوزه افزود: اساتید حوزه هیچگاه بازنشستگی ندارند و تا زمانی که توان دارند باید حنجره خود را صرف ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام صرف کنند.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • (ویدئو) جلوگیری از دف‌نوازی نوازنده زن در مراسم یادبود شهید مطهری
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • جلوگیری از دف‌نوازی نوازنده زن در مراسم یادبود شهید مطهری + ویدئو
  • علم‌الهدی: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • شعرخوانی علم الهدی درباره حجاب: در شاهنامه، فردوسی به نقل از منیژه می گوید: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان