Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:58:21 GMT

سند حدنگار جزیره های سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۲۹۹۰

سند حدنگار جزیره های سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سند حدنگار جزیره های کیش با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از مسوولان کیش رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین رونمایی از این سند اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ برای اجرای حدنگاری جزایر این سازمان تفاهم نامه ای بین سازمان های ثبت اسناد و املاک و منطقه آزاد کیش به امضا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی کشاورز افزود: اجرای ۱۳ بند این تفاهمنامه برعهده سازمان منطقه آزاد کیش است که تاکنون هفت مورد آن به اجرا رسیده و از ۱۰ بند شرح وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک نیز پنج مورد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در اردیبهشت امسال نیز تفاهم نامه ای بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و سازمان ثبت اسناد و املاک برای اجرای حدنگاری تمام مناطق آزاد به امضا رسیده که امروز سند حدنگار جزیره کیش در راستای تحقق این ۲ تفاهم نامه رونمایی شد.

کشاورز با بیان اینکه اجرای کامل تفاهم نامه های منعقد شده نیازمند انجام تعهدات توسط طرفین است یادآور شد: سازمان منطقه آزاد کیش در نظر دارد در یک ماه آینده تمام اقدامات مربوط به راه اندازی سامانه های لازم سازمان ثبت اسناد و املاک را در راستای سهولت فرایند برای ارتقای سطح سرمایه گذاری ها فراهم کند.

حدنگاری (عملیات کاداستر) مجموعه فعالیت‌های مرتبط با حدنگار (کاداستر) است که شامل تهیه‌ نقشه با استفاده از عکس‌ها ‌و تصاویر زمینی‌، دریایی‌، هوایی‌، ‌ماهواره‌ای، ‌تبدیل رقومی‌ عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه‌برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهایی و به‌روزرسانی آن است.

سند حدنگار (کاداستر) نیز فهرست مرتب‌شده‌ اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه‌ بزرگ مقیاس اضافه می شود.

استفاده از سند حدنگار سهولیت هایی همچون هماهنگی در جهت جانمایی، ثبت و صدور اسناد مالکیت کاداستری و بروز رسانی اطلاعات مالکیتی و نقشه های مرتبط در محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همکاری در جهت بازبینی، پالایش و تاسیس انواع شرکت ها با شناسه مجزای مناطق آزاد را دارد.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش به وسعت ۹۲ کیلومتر مربع، هندورابی به وسعت ۲۳ کیلومتر مربع، فارور بزرگ به وسعت ۲۷ کیلومتر مربع و فارور کوچک به وسعت پنج کیلومتر مربع است.

اوایل اردیبهشت ماه جاری تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف فراهم شدن ثبت شعب شرکت ها در مناطق آزاد در جهت بهبود کسب و کار فعالین اقتصادی به امضاء رسید.

کد خبر 5482403

منبع: مهر

کلیدواژه: حدنگاری منطقه آزاد کیش سعید محمد دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد بازرگانی استانها عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا گرد و غبار روز معلم آمار کرونا بارش باران فطریه خراسان رضوی ماه رمضان 1401 ایلام سازمان ثبت اسناد و املاک سازمان منطقه آزاد کیش ویژه اقتصادی کیلومتر مربع سند حدنگار مناطق آزاد تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی

حمیرا ریگی اظهار کرد: برای اجرایی شدن ساخت نیروگاه خورشیدی با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی برق ایران (سنا) نشستی برگزار و در خصوص چگونگی همکاری‌های مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های برق بحث و تبادل نظر شده است.

وی افزود: همچنین برای ساخت نیروگاه خورشیدی با هدف بهینه‌سازی و مدیریت انرژی در سازمان، مدیرعامل این شرکت سرمایه گذاری به همراه معاون بنیاد مستضعفان کشور و جمعی از مدیران ارشد بنیاد مستضعفان از پست برق ۲۳۰ کیلوولت و قطعه زمین ۶۲ هکتاری با کاربری ساخت نیروگاه تجدید پذیر(خورشیدی , بادی) واقع درسایت پتروشیمی، پست ها و شبکه توزیع برق و از پست اختصاصی ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سازمان منطقه آزاد چابهار و زمین پیرامون آن به منظور بررسی فنی امکان ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بازدید کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار ادامه داد: مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی برق ایران (سنا) در جلسه ای با محمدحسن رئیسی جانشین مدیریت امور بهره برداری منطقه آزاد چابهار در محل پست برق نهالستان منطقه آزاد شرکت و در این نشست مشترک پس از تبادل اطلاعات و تشریح مسائل مربوط به تاسیسات و شبکه‌های انتقال و توزیع آب، برق و فاضلاب این سازمان تصمیماتی گرفته شد.

وی گفت: مقرر شده تا با مشارکت همدیگر در توسعه پست اختصاصی نهالستان از ۱۵ به ۴۵ مگاوات، ارزیابی و ممیزی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب و برق سازمان اقدامات لازم صورت گیرد.

ریگی تصریح کرد: سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه طراحی، تهیه، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی در سه فاز شامل ساخت ۲۰ تا ۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ضلع شمالی و غربی پست برق نهالستان، بررسی ساخت ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در انتهای شهرک دی و بررسی ساخت نیروگاه خورشیدی در انتهای فاز ۲ کارگاهی توافق شده است.

وی بررسی فنی و تعویض هادی خط انتقال( فوق توزیع) ۶۳ کیلوولت از نیروگاه کنارک تا پست نهالستان، بررسی فنی ایجاد سامانه هوشمند سازی، تله متری به منظور کنترل و مدیریت پست‌های برق و ایستگاه‌های پمپاژ آب، بررسی فنی اقتصادی و تهیه و نصب کنتورهای هوشمند برق و بررسی فنی اقتصادی تأمین برق روشنایی معابر سازمان از طریق انرژی خورشیدی و توربین بادی را مورد تاکید و توافق طرفین عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار افزود: همچنین مقرر شد تا بررسی فنی اقتصادی تأمین برق بخشی از بار سازمان به صورت پایلوت از طریق ساخت نیروگاه (توربین) بادی و بررسی فنی ایجاد اتاق مونیتورینگ تاسیسات زیربنایی در دفتر مدیریت محترمه عامل سازمان و مدیریت بهره‌برداری صورت گیرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل